27.02.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Dünyada her yıl üretilen 250 milyon kara taşıtı içinde motosikletin sayısı yaklaşık 150 milyon adet. İki tekerleğin dünya genelinde ilgi görmesi pandemi koşullarında bireysel ulaşıma duyulan ihtiyaçla birleşince 2021 yılında bu rakamın artacağı öngörülüyor. Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Başarı Erbaş, “Ülkemizdeki önemli işgücü olan otomotivde yaklaşık 1,5 milyon araç üretiliyor. En yaygın kurye ulaşım aracının motosiklet olması sektörün büyümesinde önemli nedenlerden olduğu yadsınamaz. Bunun yanı sıra ucuz, hızlı, ekonomik ulaşım aracı olan motosikletin bireysel kullanım ihtiyacının da artmasıyla küçük hacimlilerin grafikleri yukarıya çıktı. Sektörün üzün süredir beklediği canlanma 2021 yılında da devam edecek” dedi.
2020 yılında 208 bin 466 adet motosiklet satıldığının altını çizen Başar, “50 cc ve elektrikli araç satışları dışında tutulursa rakam 107 bin 866 adet olarak gerçekleşti. Ülke olarak bu avantajı iyi değerlendirirsek coğrafi konum avantajlarımızı da göz önüne aldığımızda, sektörün son 15 yıldır sıkıştığı 100 bin’li rakamlardan birkaç yıl içinde kademeli olarak 300 bin adetlere taşımamız çok daha kolay olacaktır. Unutmayalım, artan motosiklet satışları yan sanayinin gelişmesini de olumlu katkılar sağlayacaktır. Yan sanayinin gelişmesi ile oluşacak istihdamdaki büyüme, ülkemizde üretim yapma fikrini de ortaya çıkaracak ve Türkiye ithal eden ülke konumundan üretici ülke konumuna geçecektir. Bu nedenle vergiler ile iki katına çıkan ürün fiyatların üzerindeki vergi yükü azaltılması bu gelişimi daha da hızlandıracak” diye konuştu.
Motosikletler için NBS
Motosikletlerin L Sınıfı araçlar kapsamına girdiğini belirten Başar, Türkiye Noterleri Birliği ile sektörde faaliyet gösteren bütün firmaların Artes Projesi çalışmalarını tamamladığını ve 15 Şubat 2021 tarihinde sistemin devreye girdiğini ekledi. Böylece motosiklet alım ve satımının daha kolay ve hızlı yürütülmesi hedefleniyor.