Ekonomi30 yılda 25 milyar kez ‘Vadaa’ dedirtti

30 yılda 25 milyar kez ‘Vadaa’ dedirtti

01.10.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Yapı Kredi Bankası, Worldcard’ın 30’uncu yaşını kutluyor. Türkiye’nin ilk kredili kartı Yapı Kredi Classic Card’ı 1988’de çıkaran banka, 1991’de ise tüm dünyada geçerliliği vurgulayan ‘World’ markasını yarattı. 2003’te de Worldcard ile özdeşleşen maskot ‘Vadaa’ doğdu.

30 yılda 25 milyar kez ‘Vadaa’ dedirtti

Worldcard için Yeniköy Korusu’nda düzenlenen basın buluşmasında konuşan Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, “Aradan geçen 30 yılda, World ile sektörde kredi kartı alanındaki kilometre taşlarını oluşturduk” dedi.

Haberin Devamı

Paylaşılan bilgilere göre, World markası, bugün gelinen noktada 28 milyonu Yapı Kredi’ye ait olmak üzere, lisans bankaları dahil 35 milyon kartın, 700 bini Yapı Kredi’ye ait olmak üzere lisans bankaları dahil 900 bin üye işyerinin dahil olduğu bir ekosistemi temsil ediyor. Bugüne kadar World ile 25 milyar işlem yapılmış durumda.

Hızlı toparlanma

Kartlı ödemelerin bugünü ve geleceğine de değinen Ülgen pandemi döneminde temassız ödemelerde ciddi artış gerçekleştiğinin altını çizerek, “Pandemi döneminde özellikle temassız ödemelerin ve e-ticaretin yaygınlaşması, farkındalığın artması ve kullanımının teşvik edilmesi adına önemli adımlar attık. Yapı Kredi kartları ile yapılan her 3 peşin fiziki işlemden 2’si temassız ödeniyor” dedi.

Haberin Devamı

Yapı Kredi Grup Direktörü İçten Akalın ise pandemide gıda/market ve elektronik sektörlerinde sürekli bir büyümeye görüldüğüne dikkat çekerek, “Pandemi döneminde restoran, seyahat ve giyim harcamalarında keskin bir düşüş gözlemledik. Ancak bu sektörler hızlıca toparlanarak pandemi öncesi seviyeye ulaştı. Hatta restoran harcamaları 2021’in ilk 8 ayında bir önceki yıla göre yüzde 34 artarak, pandemi öncesi seviyesinin de üzerine çıktı” dedi.

Tüketim çılgınlığına karşı sadeliğe çağrı

Yapı Kredi’nin iş dünyasına sağladığı fayda ve etki alanından dolayı sürdürülebilirlik konularında önemli bir misyon üstlendiğine de dikkat çeken Serkan Ülgen, “Sürdürülebilirlik alanında Yapı Kredi olarak ulusal ve uluslararası pek çok girişimin içindeyiz. ‘Dünya Kadar Sade’ projemizle yine farklı bir alanda sınırları kaldırdık.

Ülkemizin öncü ve lider kredi kartı markası olarak tüketicilerimizi daha fazla harcama yapmaya yönlendirmek yerine, sadeleşme ve akıllı alışverişe davet ettik. Alanında uzman konukları ağırladığımız Dünya Kadar Sade projemiz ile tüketim çılgınlığının tam karşısında duruyoruz” dedi.