Ekonomi 65 ülkeden sonra borsaya açılıyor

65 ülkeden sonra borsaya açılıyor

08.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Borsada işlem görmek için gün sayan Yayla Agro Gıda’nın Başkanı Hasan Gümüş, Türkiye ve global arenada atacakları etkili adımlarla sağlıklı büyümeyi hızlandıracaklarını söyledi.

65 ülkeden sonra borsaya açılıyor

EKONOMİ SERVİSİ - Pirinç, bakliyat ve işlenmiş gıda sektöründe 26 yıldır faaliyet gösteren Yayla Agro Gıda, SPK onayıyla birlikte, Garanti BBVA Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım eş liderliğindeki konsorsiyum ile Borsa İstanbul’da halka arz oluyor. Yolculuğuna Ankara’daki küçük bir paketleme tesisiyle başlayan, bugün Ankara ve Mersin’de kurulu iki üretim tesisi ve 532 çalışanıyla Türkiye ve altı kıtada 65 ülkeye ürünlerini pazarlayan şirketin, kendi sektörünün ilk ve tek Ar-Ge merkezine sahip kuruluş olma unvanını da taşıdığı belirtildi. Yayla Agro Gıda, yurt dışında Legurme markasıyla iş yapıyor. Şirketin, mevcutta klasik ürünlerde yıllık 1 milyon ton ve paketli hazır yemekte yıllık 35 milyon adet üretim kapasitesi bulunuyor.

Haberin Devamı

Stratejik ortaklık planı

Yayla Agro Gıda’nın Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gümüş, “Halka arz, şirketimizin kurumsallaşma, sürdürülebilir büyüme ve global marka olma yolunda önemli bir aşama olacak. Halka arz, önümüzdeki döneme yönelik global marka olma vizyonumuz doğrultusunda gerçekleştirmeyi planladığımız uluslararası stratejik ortaklıklar için de elimizi güçlendirecek” dedi. Gümüş şöyle devam etti:

“Türkiye’de aile şirketlerinin yaklaşık yüzde 95’i ikinci kuşağa devredilmeden yok olup gidiyor. Halka arzın getireceği kurumsallaşma ile şirketimizi gelecek kuşaklara daha güçlü bir yapıda devretmeyi hedefliyoruz. Halka arz ile elde edilecek geliri, Niğde Organize Sanayi Bölgesi’nde satın aldığımız 127 bin metrekarelik arazi üzerinde kuracağımız üçüncü fabrikamızda, fonksiyonel gıdaların da üretileceği Ar-Ge odaklı yatırımlarda değerlendirmeyi hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Yayla Agro Gıda’nın önümüzdeki dönem hedeflerinden bir diğeri ise, “Global perakende kanallarında kendi kategorisinde dünyanın sayılı markaları arasına girmek. Bu perspektifle önümüzdeki 25 yılda 100 ülkede temsilcilik açmak” olarak açıklandı.

Ticaret tutkusu genlerinde var

1996’da Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Hasan Gümüş, Kayserili bir ailenin çocuğu olarak genlerine işlemiş olan ticaret ile ilgilendi. 1998 yılında satışa çıkan Ankara’daki Gimat Gıda Toptancılar Sitesi’ndeki küçük bir işletmeyi alan Gümüş, henüz 25 yaşındayken satın aldığı markayı sekiz ay sonra yerel zincirler aracılığıyla Ankara sınırlarından çıkardı. Böylece Yayla Agro Gıda’nın bugün altı kıtaya yayılan marka yolculuğu başlamış oldu. 

Niğde’ye sağlıklı ‘fabrika’ yatırımı

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları ve ihracatçıları listesinde yer alan Yayla Agro Gıda, şu anda iki fabrikası ile üretim yapıyor. Ankara ve Mersin’de bulunan bu fabrikalara ek olarak Niğde’deki üçüncü fabrikanın kurulumu sürüyor. Yeni fabrika, Niğde OSB’de satın alınan 127 bin metrekare arazi üzerinde yükselecek. Yeni tesisin hazır yemekler, haşlanmış ürünler, donmuş ürünler, kemik suyu ve soslar, bitkisel protein bazlı sağlıklı bakliyat ve pirinç atıştırmalıkları, zenginleştirilmiş pirinç ve bakliyat ürünlerinin üretilmesi ve paketlenmesi öngörülüyor. Bu yatırımla ilgili şu bilgi verildi:

Haberin Devamı

“Niğde OSB’de, ilk etapta 40 bin metrekarelik kapalı alana sahip olacak üçüncü fabrikanın çatısına topraksız tarımla organik üretim yapabilecek bir tesis kurulacak. Yayla Agro Gıda burada domatesinden biberine, sarımsağından soğanına ve maydanozuna kadar birçok ürünü kendi bünyesinde organik olarak yetiştirip, paketleyip ihraç edecek.”

2021 dış ticaret hacmi 500 milyon dolar

Yayla Agro Gıda’nın satışları 2020’de bir önceki yıla göre yüzde 16.5, 2021’de ise yüzde 142.3 artış gösterdi. Bu artışta en büyük rolü yurt dışı satışlardaki artış üstlendi. İhracatın toplam satışlar içindeki payı 2021’de yüzde 65’e yükseldi. 2021 yılı yurt içi satışları 2019 yılına göre yüzde 63.7 artış gösterirken 2021 yılı yurt dışı satışları 2019’a göre yüzde 430.7 arttı. Yayla Agro Gıda’nın toplam dış ticaret hacmi 2021 yılında 500 milyon dolara ulaştı. Şirket, 2021’de ihracat yaptığı ülkeler arasına Bosna Hersek, Brunei, Tanzanya, Estonya, Macaristan, Makedonya, Sırbistan, Moğolistan, Japonya, Çin ve Özbekistan’ı da ekledi.

Haberin Devamı

Yayla Akademi geliyor

Yayla Agro Gıda, hedef pazarlardaki etkinliğini Yayla Akademi ile artırmayı planlıyor. Verilen bilgiler şöyle:

“Çalışmaları devam eden Yayla Akademi’de ülkemizde eğitim görmekte olan farklı ülkelerden üniversite öğrencilerine dış ticaret konusunda eğitimler verilip, şirkete oryantasyonlarının sağlanmasının ardından kendi ülkelerinde ofislerini açmaları konusunda destek verilecek. Yayla Akademi ile yapılacak çalışmalar, Yayla Agro Gıda’nın etkinliği ve varlığını güçlendirmesinin yanı sıra ülkemizin yurt dışındaki temsili ve ticaretinin gelişmesine de katkı sağlayacak.”