EkonomiAydın Boysan ‘olmuş’ dedi Efe Klasik piyasaya çıktı

Aydın Boysan ‘olmuş’ dedi Efe Klasik piyasaya çıktı

23.07.2008 - 00:24 | Son Güncellenme:

Elda İçecek, klasik Efe ile Kara Efe’yi harmanladı. Yeni bir rakı üretti: Efe Klasik!.. Yeni ürünün tanıtımına, tadımını yapan Aydın Boysan da katıldı

Aydın Boysan ‘olmuş’ dedi Efe Klasik piyasaya çıktı

Elda İçecek, ana markası Efe’nin yeni ürünü Efe Klasik’i pazara sundu. Şirket, rakı üstadı, yazar Aydın Boysan’ın seçimiyle çıkarılan Efe Klasik’le ‘uygun fiyata iyi rakı’ içmek isteyenleri hedeflediğini açıkladı.
‘Sarı Zeybek ve Kara Efe’ ile daha üst gelir grubuna, Yeşil Efe ile gençlere ve yeni tatlar arayanlara hitap ettiklerini söyleyen Elda İçecek CEO’su Egemen Demirtaş, “Uygun fiyata kaliteli rakı içmek isteyenler için Efe Klasik’i geliştirdik. Efe Klasik aynı zamanda Türkiye’nin ilk harman rakısı. Klasik Efe ile Kara Efe’nin harmanından elde edildi” dedi.

Torbalı’da üretiliyor
İzmir Torbalı’daki tesislerde düzenlenen basın toplantısında Efe Klasik’in üretim sürecini anlatan Demirtaş şöyle dedi:
“Efe’nin yanınan ‘klasik’ gibi iddialı bir sıfatı eklerken içinin de sağlam doldurulması gerektiği düşündük. Efe Klasik’in tadına karar verebilmek için 200 rakı içicisiyle testler yapıldı. Aydın Boysan da Klasik Efe’yi test etti. Aydın Bey’in önüne üç versiyon koyduk, ‘İşte bu olmuş’ dedi. Efe Klasik’in tadımı, seçimi böyle oldu.
Kaliteli üzüm ve anasonlarla yapılan rakıda yumuşak içimli su kullanıldı. Üç kere distile edilen Kara Efe ile karıştırılarak şişeleniyor. Üretimdeki bu yeni süreç maliyeti artırıyor. Ancak bu satış fiyatına etki yapmayacak, yüksek kalitede uygun fiyat stratejimiz devam edecek.” 

Rakı üretimi düştü
Özelleştirme ve pazara yeni oyuncuların girmesiyle Türkiye’deki rakı üretim kapasitesinin 125 milyon litreye ulaştığını ancak bunun sadece 40 milyon litresinin kullanıldığını belirten Demirtaş, rakı tüketiminin geçen yıl düştüğünü belirtti. Demirtaş şöyle dedi:
“2006 yılında 46 milyon litre olan tüketim, 2007’de 43 milyon litreye düştü. Bu yıl az da olsa bir kıpırdama bekliyoruz. Rakı artık dip noktasında. Bundan sonra düşeceğini sanmıyorum. Pazarda üretici sayısı fazla. Konsolidasyon beklenebilir.” 

Daha çok Ermeniler içiyor
Türkiye’nin toplam rakı ihracatının yüzde 15’ini Elda’nın yaptığını belirten Egemen Demirtaş, “İhracatta en önemli ülke Kıbrıs. Ancak pazar çeşitliliği yaratmaya çalışıyoruz. Almanya pazarındaki sorunlarımızı aştık.
ABD de önemli bir ihracat ülkesi oldu. Bu ülkede yaşayan Türkler değil, Ermeniler bizim ürünlerimizi tercih ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Aydın Boysan’dan rakı içme dersi:
Önce koklanacak, sonra yarım yudum alınacak...

Basın toplantısına Efe Klasik’i test eden ve son seçimi yapan Aydın Boysan da katıldı. Boysan, gazetecilerin, ‘Bu seçimi nasıl yaptınız?’ sorusuna şöyle yanıt verdi:
“Neden bunu seçtim, bir yanıtı yok. Çünkü bu aşk gibidir, birini niye sevdiğinizi anlatamazsınız, bu da öyle. 59 yıldır evliyim yanlış yapmadım, bunda da yapmamışımdır.”
‘Türkiye’de her şey kötüye giderken bir tek rakı işi iyi gidiyor’ diyen Aydın Boysan, esprili anekdotlar, fıkralar anlattı. Boysan, bir de rakı içme ‘dersi’ verdi:
“Rakı şişedeyken bakıp hallenmek şart. Damla damla kadehe koyduktan sonra önce koklayacaksınız ki, akciğerler de nasiplensin. Bir yudumu ikiye böleceksiniz, yarım yudumu ağzınızda dolaştıracaksınız, yutmadan dişlerinizin arasından küçük bir nefes alacaksınız. İkinci yudumu içince helezoni olarak sallanacaksınız. Çünkü en keyifli an rakının gırtlaktan mideye indiği andır. Bektaşi’nin biri deve görmüş, karşısına geçip ‘Ne güzel rakı içer’ diye iç geçirmiş.”

Haberin Devamı

Demirtaş: Satış noktalarına baskı var
Elda İçecek’in Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş da Türkiye’de 60 yıl sonra ilk özel rakı üreticisi olmanın sorumluluğu taşıdıklarını belirterek vergilerin yüksekliğinden şikâyet etti. Yüzde 70 verginin yüzde 50’ye çekilmesi gerektiğini belirten Demirtaş, yüksek verginin kaçağı artırdığını vurguladı.
Efe Rakı’nın daha çok üst gelir grubuna hitap ettiğini ifade eden Demirtaş, “Klasik Efe ile rakı içicilerine farklı bir ürün sunacağız” dedi.

İdol şarap başladı
Demirtaş, satış noktalarına baskılar nedeniyle sıkıntılar yaşamaya devam ettiklerini, münhasırlık anlaşmalarını ortadan kaldıran yeni düzenleme sonrasında bile sorunlar yaşadıklarını söyledi.
Demirtaş, “Efe istiyorsunuz, yok diyor adam. Zorlarsanız tezgâhın altından çıkarıp veriyor. Böyle baskılar var. Küçük komisyonlar uğruna tek marka satmaya yönelen noktalar oluyor. Her gün tespitler yaptırıyoruz” dedi.
İdol markası ile şarap üretimine de başlayan Elda İçecek, 2007’yi 140 milyon YTL ciroyla kapattı.