14.07.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan
Türk halkı Şeker Bayramında bir hafta, Kurban Bayramında bir hafta olmak üzere yılda iki haftada ikramlık şeker ve çikolataya 500 milyon liraya yakın para harcıyor. Bu bireysel satışların dışında şirketlerin çalışanları ve müşterileri için aldıkları ‘kurumsal çikolata’ pazarı da hızla büyüyor. Şeker yerine çikolata tercih edilen satın almalarda ise belli markalar pazarda büyük payı ellerinde bulunduruyor. Bu markalardan olan Godiva, Vakko ve Divan bayram satışlarının çoğunu kurumsal satış olarak gerçekleştiriyor.
Bayram tasarımı…
Godiva, yıllık satışlarının yüzde 15’ini Ramazanda yapıyor. Özellikle Ramazan Bayramına özel hazırlanan kutu çikolataların yoğun tercih edildiğini belirten Godiva Türkiye Ülke Müdürü Hande Ertan, “Bayram satışlarımız içinde bayram özel kutusu dışında en çok satan ürünlerimiz olan Royal Box ve ikonik ürünümüz goldbox’ların satışı yüzde 35 artış gösterirken, çikolataya batırılmış hurmalarımızın satışı ise yüzde 38 artış gösteriyor. Toplu alımlarda bayram için özel tasarlanmış ürünler, hem görsel açıdan hem de fiyat uygunluğu açısından daha çok tercih ediliyor” dedi.
Yüzde 60’ı madlen
Divan Pastanelerinin yaptığı kurumsal satışların yüzde 60’a yakını madlen ürünlerden oluşuyor. Yanı sıra hazırlanan kutular dışında kurumsal müşteri taleplerine özel de karma kutular hazırlanıyor. Divan Grubu Tedarik Zinciri ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Galiba, kurumlara hizmet veren toplu satış birimlerinin çok büyük bir kısmını bayram dönemlerinde gerçekleştirdiğini söyledi. Galiba, “Kurumsal satış için, private label özel tasarım kutu satışları da yapılıyor. Firmaların kendi istedikleri tasarımlarda kutu alternatifleri iletip, firmanın ismiyle gönderim yapılıyor. Bu tip kutular toplam satışların yüzde 25’ini kapsıyor” diye konuştu.
Cironun yarısı...
Vakko Chocolate’ın satışlarında bireyselin yanısıra kurumsal satışlar da önemli rol oynuyor. Vakko Chocolate’ın satışları her sene yüzde 20-25 arasında artış gösteriyor. Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü gibi özel günlerin yanısıra dini bayramlarda hem bireysel hem de kurumsal satışlarda büyük artış yaşayan Vakko satışları içinde kurumsal satışlar yıllık cironun yaklaşık yüzde 40’ını oluşturuyor. Vakko’dan edinilen bilgiye göre, Yılbaşı, Vakko Chocolate’ın hem bireysel, hem de kurumsal olarak en yoğun olduğu dönemler. Bu dönemde yapılan satışlar toplam satışın yüzde 50’sini oluşturuyor. Bayramlarda ise yapılan toplam satışın yüzde 70’ini kurumsal, yüzde 30’unu da bireysel satış oluşturuyor.
Tüm mağazaları ‘bayramlık’ giydirdi
Godiva, her yıl özel hazırlık yaptığı Ramazan Bayramı için bu yıl da MENAT (Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye) bölgesi ülkeleri için özel tasarımlar hazırlıyor. Ortadoğu mimarisine özgü motiflerden esinlenerek tasarlanan “2015 Bayram Koleksiyonu”nu, özel tasarım kutularda, mavinin doğayı temsil eden özel bir tonu, Godiva’nın geçmişini temsil eden kahverengi ve altın tonları kullanıldı. Tüm mağazalar ise bayram konseptinde hazırlandı.
Hediyelik eşyada 3 kat artış oluyor
Divan Pastaneleri bayram dönemlerinde, çikolata ve lokum ürünleri ile gümüş ve cam hediyelik eşya satışlarında, neredeyse diğer dönemlerin üç katına çıkan ciddi artışlar yaşıyor.
Divan’da tüm ürün gamı yanında Collection Box kutusu bu dönemde çok satılıyor. Müşteriler en çok ürün olarak madlen, pralin, lokum başta olmak üzere, arduaz, prenses badem, krepdantel ve drajeler de tercih ediyor.
Ramazana özel çikolatalı ‘hurmalı’
Vakko Chocolate özel günün içeriğine göre mevcut seçeneklere ilave üretim yapıyor. Ramazan’a özel ise Ramazanın sembollerinden hurma Vakko Chocolate Hurmalı hazırlandı.
Vakko Chocolate Hurmalı için hurmalar tek tek elle Vakko için hazırlanmış sütlü ve bitter çikolata ile kaplanıyor. Ramazan Bayramı’na özel hazırlanan Vakko Chocolate Hurmalı açık olarak ya da 400 gr’lık paketi ile satışa sunuluyor.