28.09.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Tekstilden enerjiye, turizmden inşaata kadar birçok farklı sektörde faaliyette bulunan Süper Grup, gıda sektöründeki gelişmeye dayanarak Bind Chocolate’ı satın aldı. Böylece, gıda sektörüne adım atan Süper Grup CEO’su Sertaç Yiğit, yüzde 100 Türk markası olan Bind’i iç pazarda geliştirerek aynı zamanda bir dünya markası haline getirmeyi planladıklarını açıkladı.
1971’de Binay kardeşler tarafından kurulan ve butik çikolatacılık yapan Bind markasının satın alınması sonrasında yapılan toplantıya Süper Grup Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Yasubuğa, Süper Grup CEO’su Sertaç Yiğit ve Süper Grup Başkan Yardımcısı Mehmet Yasubuğa katıldı.
Yurtdışında mağaza açacak
Bind’in uzun vadedeki planları arasında yurtdışında mağazalaşma ve ihracat, Türkiye’de de 2012 yılı içinde 35 mağaza hedefi bulunuyor. Şirketin bu yılsonu için ciro hedefi de 12.5 milyon TL.
Sertaç Yiğit, gıda sektöründe faaliyet göstermek için Bind’i seçtiklerini belirterek, “Kriz belli sektörleri etkilemezken bazısında da çok ciddi büyüme gerçekleşmesini sağlıyor. Süper Grup olarak yatırımlarımızda tekstil ve enerji ile sınırlı kalmayıp farklı sektörlerde faaliyet göstermek istediğimiz için gıda sektörüne yatırım yaptık” diye konuştu.
Önceki yıllarda kişi başı çikolata tüketimi 700 gram iken bugün bunun kişi 4 kilolara kadar çıktığını belirten Yiğit şöyle dedi:
“Çikolata sektörünün sürekli büyüyen bir pazar olması dolayısı ile perakende sektöründeki ilk yatırımımızı Bind markası ile gerçekleştirdik. Markaya yapacağımız yatırımlar ve özellikle Süper Grup’un ihracat deneyimi ile Bind’i bir dünya markası yapmak hedefindeyiz.”
Süper, 1987’de faaliyete başladı
Bind’i satın alarak perakende sektörüne ve gıda sektörüne giren Süper Grup, Bind için bugüne kadar 12.5 milyon euro yatırım yaptı. Grup, önümüzdeki 5 yılda 10 milyon euro yatırım planlıyor. 1987 yılında İbrahim Yasubuğa’nın kurduğu Süper Tekstil ile faaliyete başlayan Süper Grup’un enerji, turizm
ve inşaat alanlarında yatırımları var.