09.03.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
FYP Proje, Pazarlama ve Geliştirme’nin Kurucusu Füsun Yılmaz Phillipson, ön açılışı 15 Mart’ta, resmi açılışı ise nisan başında gerçekleştirilecek olan Trump Towers Alışveriş Merkezi ile farklılık yaratmak istediklerini söyledi.
FYP olarak Trump Towers’ın satış, pazarlama ve danışmanlığını üstlendiklerini belirten Füsun Yılmaz Phillipson, çocuk ve gençlik konusunun alışverişte ayrıca işlenmesi gereken bir değer olduğunu kaydetti.
Alışveriş merkezlerine (AVM) ziyaretçi çekmek için bir neden yaratmak gerektiğini vurgulayan Phillipson, “Projeye başlarken AVM’den öte ailelerin eğlendiği bir mekan olmalı diye düşündük. Bu amaçla Trump Towers AVM’ye 9 bin metrekarelik bir çocuk platformu kurduk. Bu platform çocukların eğitilerek eğlendiği ve çeşitli aktivitelerle zenginleştirilen bir alan olacak. Türkiye’nin en yoğun çocuk platformu Trump Towers Alışveriş Merkezi’nde olacak” dedi.
Trump Towers AVM’De sadece çocuklara özel olarak tasarlanan ‘çocuk katı’ bulunduğunu ifade eden Phillipson, “Bu alan çocukların kendilerini özel ve çocuk gibi hissetmesi için tasarlandı. Çocuklara özel moda markaları ve favori lezzetlerin bulunduğu bu katta Türkiye’nin ilk Disney Tiyatro’su da bulunuyor” diye konuştu.
Ramiz Çocuk, D&R Kids
Çocuk katı için markaların da özel çocuk markaları yarattıklarını anlatan Phillipson, “Bu bölümde özel tasarım D&R Kids ve Ramiz Çocuk gibi markaların ilk kez oluşturdukları konsept mağazalar yer alacak. Yine Burger King çocuk mönüsüyle faaliyet gösterecek” dedi.
Arkadaş ablalar eşlik edecek
AVM bünyesinde Trump Kids Konsiyerj Hizmeti de verileceğini belirten Phillipson, şu bilgileri verdi: “Hem çocuklar hem de ebeveynler bu hizmetin avantajlarından yararlanabilecek. Bu hizmetle ‘arkadaş ablalar’ konsepti yarattık. Ablalar bu bölümde çocuklara eşlik edecekler. Beraber tiyatro izleyecek, beraber yemek yiyecekler. Böylece anneler rahat rahat alışveriş yapabilecek. Kısaca çocukların özgür, annelerin rahat ettiği bir ortam yaratacağız.”
Promod geliyor
Promod, Crocs, Gymboree, Pure Jatomi Fitness Center gibi markaların Trump Towers AVM ile Türkiye’ye pazarına giriş yaptığını söyleyen Füsun Yılmaz Phillipson, “Bunların yanı sıra İpekyol, Kiğılı, Boyner, Mango, Damat&Tween, Migros, Dufy, Twist, Sarar, Paşabahçe, İnci, Network, Desa, Divarese, Saat&Saat gibi önde gelen markalar da AVM’deki yerlerine aldı” dedi.
Street food konsepti
Trump Towers AVM’de Türkiye’yi yeni bir konseptle tanıştıracaklarını söyleyen Füsun Yılmaz Phillipson, “Bu konsept ‘street food’ adını verdiğimiz ‘sokak yemekleri’ konsepti. Bu bölüm 1500 metrekarelik açık alanda kuruldu. Bu alanda ekmek arası yiyeceklerden çorbaya kadar çeşitli yemekler bulunacak” dedi.
Phillipson,toplamda 43 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip olan Trump Towers İstanbul Alışveriş Merkezi’ne günde 35 bin kişilik trafik beklediklerini kaydetti.
20 yıldır sektörde
FYP olarak 20 yıldır gayrimenkul sektöründe faaliyet gösterdiklerini söyleyen Füsun Yılmaz Phillipson, “Arsadan satış pazarlamaya, konsepte kadar anahtar teslim hizmet veriyoruz” dedi.
Yurtdışında Azerbaycan ve Gürcistan’daki projelere de danışmanlık verdiklerini belirten Yılmaz, FYP’yi eşi Tony Phillipson ile birlikte hayata geçirdiklerini anlattı.
H&M’den bileklik sistemiyle satış
H&M, en son gerçekletirdiği tasarımcı işbirliği Marni at H&M koleksiyonunu, İstinye Park, Marmara Forum ve Ankara Gordion H&M Maazalarında satışa sundu. Sabahın erken saatlerinden itibaren alışveriş merkezlerine gelen tüm moda severler mağaza önünde kuyruklar oluşturdu.
Marni at H&M koleksiyonu, bir süre önce Los Angeles’ta düzenlenen bir parti ile tanıtıldı.
H&M müşterilerine kuyruktaki sırasına göre 10-20’şerli gruplar halinde farklı renkte bileklikler verildi ve müşteriler takılan bileklikteki renkle saat kaçta mağazada Marni at H&M Kadın koleksiyonundan ürün alabileceğinin bilgisine sahip oldu.
10 dakikada alışveriş
10 dakikalık süre içinde alışveriş yapan müşteriler, Marni H&M Kadın ürününden birer adet satın aldı. Marni at H&M Erkek koleksiyonunda ise bileklik sistemiyle satış uygulanmadı.
Mağaza içinde özel ayrı bir alanda satışta sunulan Marni at H&M Kadın Koleksiyonu’nda, 41 model giyim, 34 model aksesuar yer aldı. Marni at H&M Erkek Koleksiyonu’nda ise 22 model giyim, 14 model aksesuar yer aldı.
KOZMETİK
Genç bakışlar
Dermokil yetkilileri, anti aging göz çevresi bakım kreminin içeriğindeki soyadan elde edilen protein, glikoprotein, polisakkaritlerin cildin dayanaklığını artırdığını söylüyor.
Yetkililer ürünün bitki özleri ve bitki yağlarıyla göz çevresinde oluşan yorgunluk belirtilerini azalttığını belirtiyor.
İyi amaç uğruna....
The Body Shop, etik ve sosyal sorumlu iş modelinin her gün işin en küçük ayrıntısına kadar entegre edebildiğini anlatan Değerler Raporu’nu ‘İyi bir amaç uğruna çabalamak’ sloganıyla tanıttı.
The Body Shop CEO’su Sophie Gasperment, “İş anlayışımız ve somut değerlerimiz bizi farklı bir noktaya taşıyor” dedi.
Eczanelerle ABD’ye açıldı
Bioblas, Biomen ve Bioxin, Bioder markalarıyla faaliyet gösteren B’iota laboratuvarları, eczane zinciri CSV Pharmacy ile anlaşma imzalayarak ABD pazarına girdi. B’iota’nın ürünleri 7 bin 300 mağazada tüketiciyle buluşacak.
Uzakdoğu’nun sırrı
Japon laboratuvarlarının ileri teknolojisi ile asırlık geleneksel bilgilerin birleştirilmesiyle geliştirilen ‘Annayake’, Douglas Parfümeriler ile Türkiye pazarına girdi. Annayake’nin kozmetik evreni Zen geleneklerinden esinlenmiş.
Akasyalı gözler
Yves Rocher’nin Bitkisel Kozmetik Laboratuvarları, Akasya Reçinesi’nden elde ettiği öz ile yapılandırıcı ve sıkılaştırıcı yeni ürününü piyasaya sundu. Yetkililer ürünün, içindeki akasya reçinesinin dolgunlaştırıcı özelliğini hassas ve çabuk kırışan göz çevresine taşıdığını söylüyor.
Türkiye, KotányI’nin Doğu’ya açılan kapısı olacak
Kotányi Türkiye’nin Genel Müdürü Gökhan İnceoğlu, Türkiye’de baharatın çok sağlıksız şartlarda üretildiğini, bu yüzden Türkiye’den çok az baharat ihracatı yapılabildiğini anlattı. İnceoğlu, “Merdiven altı üretim çok fazla. Biberde aflatoksini yok etmek için ışınlama yöntemi kullanılıyor. Bu yöntem Avrupa’da yasak. Işının oranını perdelemek için de alüminyum silikat katıyorlar. En son keşifleri bu” dedi.
Türkiye’de ışınlama yöntemini kullanmayan tek firma olduklarını iddia eden İnceoğlu, şöyle devam etti: “Baharatlara neler katıldığına inanamazsınız. Karabibere demir veya közleştirilmiş pamuk, kekiğe zeytin dalı yaprağı veya yabani ot, kimyona saman, kırmızı toz bibere kiremit tozu, çam fıstığına ise yer fıstığı katanlar var.”
Macaristan’da kuruldu
Macaristan’da 1881 yılında kurulan baharat şirketi Kot·nyi’nin, Türkiye pazarına 2009’da girdiğini hatırlatan İnceoğlu, “Türkiye’de pazar payımızı yüzde 12’den yüzde 20’ye çıkarıp, bu yıl 3 milyon adet cam ambalajlı ürün satmayı hedefliyoruz. Türkiye’yi Doğu’ya açılan kapımız yapacağız” dedi.
Şu anda Avrupa’da 21 ülkede ürünleri satılan ve Asya ile Ortadoğu pazarlarına girmek isteyen Kot·nyi’nin Türkiye’yi lojistik üs yapmayı hedeflediğini kaydeden İnceoğlu, “Türkiye, Kotányi’nin köprüsü olacak. Şirketin 4’üncü jenerasyon temsilcisi olan Erwin Kotányi, Türkiye’yi Doğu’ya açılacağı lojistik üssü yapmayı hedefliyor. Türki Cumhuriyetler’e, Ortadoğu’ya gidecek mallar Türkiye’den gönderilecek. Yani Türkiye, Kotányi’nin Doğu’ya açılacak kapısı olacak” diye konuştu.
Şirketin global cirosunun 200 milyon euroya yaklatığını ifade eden İnceoğlu, Türkiye’nin global arenadaki rolüne yönelik potansiyelini tam olarak gösteremediğini, Kotányi olarak Türk lezzetlerini dünya mutfaklarına sunduklarını söyledi. İnceoğlu, Kotányi markasıyla tüm dünyada satılan kekik, çam fıstığı, karanfil, pul biber, sumak, nane ve çörekotunu Türkiye ’den aldıklarını kaydetti.
‘Bütün ürünlerimizi cam ambalajda satacağız’
Türk pazarında özellikle değirmen ve cam ürünlerde iddialı olduklarını belirten Gökhan İnceoğlu, “Global pazarda 4 bin 500 ürünümüz var. Türkiye’de ise 103 olan ürün sayımızı cam ambalaja koyarak 60’a çekeceğiz. Bütün ürünlerimizi cam ambalajda satacağız. İnsanlar aldıkları baharatı net olarak görecek. Geçen yılki ciromuz 14 milyon liraydı. Bu yıl hedefimiz 3 milyon adet cam ambalajlı ürün satmak” diye konuştu.
Migros, 6 bin kadın çalışanını çiçekle karşıladı
2011 yılında Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ‘En Fazla Kadın Sigortalı Çalıştıran İşverenler’ sıralamasında birinci seçilen Migros Ticaret A.Ş, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü 6 bini aşkın kadın çalışanına çiçek dağıtarak kutladı.
Kayıtlı istihdamı kurumsal bir ilke olarak benimseyen Migros Ticaret A.Ş.’nin çalışma ortamının önemli bir bölümünde 28 yaş ortalaması ile kadın çalışanlar yer alıyor.
Kale Kilit’ten Bauhaus müşterilerine özel indirim
Kale Kilit’in müşterileri bilinçlendirmeye yönelik planladığı ve yıl boyu sürecek etkinliklerin üçüncüsü 17-18 Mart tarihlerinde Merter Marmara Forum Alışveriş Merkezi’nde Bauhaus mağazasında düzenlenecek. Etkinlikle birlikte Kale Kilit ürünlerinde yüzde 10 indirim uygulanacak. Tüm gün sürecek aktivite boyunca Kale Endüstri Holding’in maskotu Kalemino da sürpriz hediyeler dağıtacak. Kale Kilit ve Kale Çelik Eşya Genel Müdürü Nadir Erze bir yıl boyunca devam edecek olan aktivitelerle 100 bin kişiye ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
En çok konuşulan giyim markası
Hazır giyim sektörünün lideri LC Waikiki, MediaCat Dergisi’nin yaptığı ‘2011’in Buzz Yaratan Markaları’ araştırmasında hazır giyim sektöründe birinci sırada yer aldı.
MediaCat Dergisi’nin WOM ajansı FikriMühim işbirliği ile hazırladığı ‘2011’in Buzz Yaratan Markaları’ araştırması sonuçlandı. Araştırma kapsamında 2011’in en çok konuşulan markaları anket yöntemiyle tespit edildi. Araştırma kapsamında yüzde 17 ile hazır giyim sektörünün en çok konuşulan markası LC Waikiki oldu.
Brandroom yüzünü 15. yüzyıla döndü
Brandroom 2012 İlkbahar /Yaz kampanyasını, 15-16. yy’ın büyük ustaları Michelangelo, Da Vinci ve Remrandt gibi değerli sanatçıların tüm zamanlara damga vuran etkileyici eserleri ve bıraktıkları derin izler üzerine hazırladı. Bu yıl tüm dünyanın da gündeminde olan Da Vinci sanat yılı kutlamaları, yüzyılın en büyük Da Vinci sergisi ve Remrandt - çağdaşları sergileriyle gerçekleştiriliyor.
Haftanın perakendeci tweet’leri
Steven Dennis Neiman Marcus
‘Senin görevin aşkı aramak değil, sadece buna karşı kendi içinde inşa ettiğin tüm engelleri aramak ve bulmak’ - Rumi
Murat Aksu KİM Market
Önemli olan zoru başarmaktır. Çünkü Zor olan kalıcıdır. Ve kalıcı olan her şey zordur.
Peter Cobb eBags.com
eBags.com’un 13’üncü doğum gününü kutluyoruz. Bugüne kadar 13 milyon çanta sattık. Denver’dan Lima’ya kadar yayıldık. Büyük ekip.
Zeynep Özçoban Park Bravo
Madonna bileti için kuyruktayım.