EkonomiCadbury, Falım'la dünya liderliğine oynayacak

Cadbury, Falım'la dünya liderliğine oynayacak

09.06.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Cadbury, Intergum'ı almakla sadece Türkiye çiklet pazarında lider olmayacak. Analistler, operasyonu dünyadaki Cadbury-Wrigley rekabetinde önemli bir hamle olarak görüyor

Cadbury, Falımla dünya liderliğine oynayacak

axeko012.jpg Cadbury Schweppes önceki gün yaptığı açıklamada Falım'ın da üreticisi olan Intergum'ı Amram ailesinden 450 milyon dolar ve üstlenilen borç karşılığında satın almak üzere anlaştığını, anlaşmanın yürürlüğe girmesi için Rekabet Kurumu'nun onayının beklendiğini bildirmişti. Satın almanın yılın üçüncü çeyreğinde tamamlanması bekleniyor. İngiliz Cadbury Schweppes'in, Türk Intergum'ı satın alması, dünya pazarındaki rakibi Wrigley'e karşı önemli bir hamle olarak değerlendiriliyor. Bu hamlenin, Cadbury'nin 4 milyar dolar satışla sakız pazarında lider olan Wrigley'le arasındaki farkı kapatmasına yardımcı olacağı belirtiliyor. Türkiye şekerleme pazarında yüzde 60 payla lider olan Cadbury, Intergum hisselerini devraldıktan sonra çiklet pazarında da ilk sıraya oturacak. Şu anda çiklet pazarında yüzde 10 payı olan Cadbury'nin payı satın almadan sonra yüzde 56'ya yükselecek.Intergum yüzde 25'i ihracattan olmak üzere geçen yıl toplam 109 milyon gelir elde etmişti. Falım ve First markalarıyla bilinen Intergum, Ortadoğu, Balkanlar ve Bağımsız Devletler Topluluğu'na ihracat yapıyor. Böylece gelişmekte olan piyasalarda lider olan ve geçen yılki büyümesinin yüzde 70'ini bu pazarlardaki başarısından sağlayan Cadbury, bu satın almayla Türkiye pazarının da lideri olacak, gelişmekte olan ülkelerdeki liderlik pozisyonunu sağlamlaştıracak. Türkiye'de çiklet pazarının büyüklüğü 238 milyon doları buluyor. Sakızda lider olacak Pazar payının yanı sıra ihracat üssü olması açısından da Türkiye, Cadbury için büyük önem taşıyor. İngiltere'de, pazarın 95'ini elinde tutan rakibi Wrigley'i, Trident markasıyla geriletmeyi planlayan Cadbury, İngiliz piyasasına sürdüğü ürünlerin yarıdan fazlasını Türkiye'de üretiyor. Analistler Wrigley'in Türkiye'de yapabileceği herhangi bir hamlenin önünü almak için Cadbury'nin uzun zamandır tetikte olduğunu söylediler. Bu arada, Cadbury Kent Genel Müdürü Ahjaz Khan daha önce Milliyet'e yaptığı açıklamada Türkiye'nin Cadbury'nin en önemli tedarik merkezlerinden biri haline geldiğini söylemiş, 2007'de 20 milyon dolar yatırım yapmayı planladıklarını açıklamıştı. İhracat üssü Intergum'ın satın alınması işlemiyle ilgili olarak Milliyet'in sorularını yanıtlayan Cadbury Schweppes Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı Türkiye'den ihracatı artırmayı hedeflediklerini söyledi. Taşçı, soruları şöyle yanıtladı: Türkiye'ye ve etrafına çalışacak Türkiye'de ve dünya genelinde Intergum ile birlikte mevcut pozisyonumuzu daha geliştirmeyi amaçlıyoruz. Cadbury'nin temel hedefi gelişen pazarlarda yer almak. Türkiye pazarının büyümesinden mutluyuz ve gücümüzü korurken ihracatımızı da geliştirmeyi hedefliyoruz. Intergum'ı satın almanız şirketin Türkiye'de ve dünyada pozisyonunu nasıl etkileyecek? Cadbury Schweppes, Türkiye pazarına büyük önem veriyor. Bu pazarın büyümeye devam edeceğini tahmin ediyoruz. Intergum'ı satın alma girişimi Cadbury Schweppes'in Türkiye'deki mevcut faaliyetini tamamlayıcı nitelikte olacaktır. Cadbury'nin dünya stratejisinde Türkiye pazarının yeri nedir? Firmamız, stratejileri gereği şekerleme, sakız ve çikolata alanlarında gelişen pazarlarda yatırımlar yapmak. Ancak Türkiye'de şu anda alınmış başka bir yatırım kararı yoktur. Gündeminizde yeni satın almalar var mı?

KEŞFETYENİ
Fotoğraflar olay olmuştu! Tren yolculuğunun maliyeti dudak uçuklattı
Fotoğraflar olay olmuştu! Tren yolculuğunun maliyeti dudak uçuklattı

Cadde | 30.05.2025 - 07:57

Hande Erçel ve Hakan Sabancı aşkı doludizgin devam ediyor. Sık sık tatile giden ikili Roma-Paris hattında yolculuk yapmıştı. Yolculuğun maliyeti ortaya çıktı.

Yazarlar