15.01.2010 - 00:28 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Casper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı, 2009’da yüzde 10 küçülme beklenirken, satışlarını yüzde 26.5 artırdıklarını belirterek, “2009 ocak ayında, elemanlarımıza işten çıkarma olmayacağını söyledik. 295 kişi çalışıyordu, 55 kişi işe aldık. Maaşlara zam yaptık. Çalışanlarımızın motivasyonunu artırdık. Reklam harcamalarımızı kısmadık. 2009’da satışlarımızı yüzde 26.5 artırdık. 2010’da 500 bin PC satışı hedefliyoruz” dedi.
Altan Aras Fakılı, bir Türk markası olan Aidata’yı satın aldıklarını ifade ederek, “Aidata markasıyla üreteceğimiz bilgisayar ve Casper markalı bilgisayarlarımız birbiriyle rakip olacaklar. Aidata ile birlikte satış noktalarındaki kanal yapısını daha da genişleterek satış ağımızı güçlendirdik. Aidata Bilgisayar, sektörün en köklü firmaları arasında yer alan Boğaziçi ve Logosoft distribütörlüğünde dağıtılacak” diye konuştu.
2013’te 1 milyon adetlik satış hedefleri olduğunu belirten Casper CEO’su Charlotte A. Lamprecht de, bu yıl için yarım milyon adet satışa ulaşmayı amaçladıklarını açıkladı.
341 bin bilgisayar sattı
- 2009’da Türkiye pazarının yüzde 10 küçülmesi beklenirken, yüzde 3 büyüdü.
- 2009’da dünyada ilk kez laptop satışı masaüstü bilgisayar satışlarını geçti.
- Casper 2009’da 341.500 bilgisayar sattı. Satışları yüzde 26.5 büyüdü. 2008’deki satışı 270.039’du.
- Casper 2009’da cirosunu yüzde 35 artırarak, 340.2 milyon TL’ye ulaştırdı.
- Casper’ın 2009’da toplam pazar payı yüzde 17.9 oldu.
- Türkiye çapında 70 Casper Store, 1200’ün üzerinde satış ve servis noktası var.