Ekonomi Deterjana 7 milyon euro yatırım

Deterjana 7 milyon euro yatırım

11.04.2013 - 13:59 | Son Güncellenme:

Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, çamaşır ve ev bakım alanında üretim yapan fabrikalarına 2012 yılında 7 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirterek, "2013 yılında da yaklaşık 7 milyon Euro yatırım yapılacak" dedi.

Deterjana 7 milyon euro yatırım

Alemdar, Türk Henkel’in 50’nci yıl dönümü dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, faaliyet gösterdikleri çamaşır ve ev bakım, güzellik ve bakım ile yapıştırıcı teknolojileri alanında rekor büyüme gerçekleştirdiklerini söyledi. Türk Henkel’in satışlarının, 2012 yılında yüzde 10’nun üzerinde artarak cirosunun yaklaşık 405 milyon Euro’ya ulaştığını açıklayan Alemdar, tüm faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösterdiklerini kaydetti.

Haberin Devamı

CİRONUN YÜZDE 26’SI YENİ ÜRÜNLERDEN KARŞILANDI

Türk Henkel, geçen 50 yıl boyunca Türkiye’yi sayısız yenilikle tanıştırdığını söyleyen Alemdar, ”Türkiye’deki ilk sıvı bulaşık deterjanı Pril, ilk yumuşatıcı Vernel ve ilk sıvı saç kremi Gliss, ilk stick yapıştırıcı Pritt Türk Henkel ile hayatımıza girdi. Türk Henkel sadece son 5 yılda 50 milyon Euro yatırım gerçekleştirdi. Henkel’in 2012 yılına ait cirosunun yüzde 26’sı son 3 yıl içinde piyasaya sunulan yeni ürünlerden karşılandı” dedi.

ENERJİ TASARRUFU ALININDA GELİŞME SAĞLANACAK

Alemdar, sürekli büyüyen iş hacmini desteklemek üzere mevcut kapasite artırışına yönelik yatırım yaptıklarından da bahsetti. Yeni yatırımlar konusunda Alemdar, “Çamaşır ve Ev Bakım alanında üretim yapan Ankara’daki fabrikamıza, 2012 yılında 7 milyon Euro’yu aşkın yatırım gerçekleştirdik. Türk Henkel, 2013 yılında da yaklaşık 7 milyon Euro yatırım daha yapacak. İnovasyon ve sürdürülebilir gelişme odaklı bu yatırımla deterjan üretimi artacak, iş güvenliği ve enerji tasarrufu alanlarında gelişme sağlanacak” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYA GENELİNDEKİ SATIŞLARI 16 MİLYAR 510 MİLYAR EURO’YA YÜKSELDİ

Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel’in Türkiye’de büyümeye kararlı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Henkel, 2012 yılı için belirlediği yüzde 14 oranındaki iddialı kârlılık hedefini yakaladı ve dünya genelindeki satışları 16 milyar 510 milyon Euro'ya yükseldi. Türk Henkel bu büyümeye en fazla katkı sağlayan ülkelerden biri olarak Henkel’in en büyük 10 ülkesi arasında yer alıyor. 2016 yılı için yeni bir strateji belirleyen Henkel, faaliyetlerinin yükselen pazarlarda artırılmasına odaklanarak, satışlarını 10 milyar Euro'su yükselen pazarlardan olmak üzere 20 milyar Euro'ya çıkarmayı hedefliyor. Yükselen pazarlardaki bu büyüme hedefi bizi anahtar ülkelerden biri haline getirecek.” (ANKA)