11.10.2008 - 12:16 | Son Güncellenme:
Junior Chamber International-Uluslararası
Genç Girişimciler ve Liderler Federasyonu (JCI), Türkiye’nin en başarılı genç
girişimcisi olarak, "Gelinim Olur musun?" programını yurt dışında temsil eden
Global Agency’nin CEO’su İzzet Pinto’yu seçti.
Dünyanın 124 ülkesinde faaliyette bulunan JCI’nin jürisi, Türkiye’nin bu
yılki en başarılı genç girişimcisini belirledi.
Yarışmada, Global Agency’nin CEO’su Pinto, "En başarılı girişimci"
unvanını aldı. Pinto, önümüzdeki aylarda Hindistan’da düzenlenecek "Dünyanın En
Başarılı Genç Girişimcisi" yarışmasında da Türkiye’yi temsil edecek.
Konuyla ilgili AA muhabirinin sorularını yanıtlayan 30 yaşındaki İzzet
Pinto, yüzlerce yarışmacı arasından birinci olmaktan mutluluk duyduğunu ve bu
ödülü "babasına borçlu olduğunu" söyledi.
BAŞARININ HİKAYESİ
Kendisine bu ödülü kazandıran "girişimcilik serüvenini" anlatan Pinto,
başarı için yaratıcılık, dürüstlük, azim, çalışkanlık ve sabır gerektiğini ama en
önemlisinin şans olduğunu ifade etti. Pinto, "İş hayatında bir çok talihsizlik
yaşayabilirsiniz ama bu değerlere önem verirseniz ve şansınız yaver giderse daima
kazanırsınız" dedi.
Babasının, "ayakları üstünde durmayı öğrenmesi için", kendisini 8
yaşındayken yaz tatillerinde pazarda saat satmaya teşvik ettiğini, ortaokul ve
lise öğrenimi sırasında okul dışındaki zamanlarında toptan tekstil işi yaparak
harçlığını çıkardığını anlatan Pinto, "Lise sonda iken Amerika’ya gittim ve
okulda 500 kişi arasından ilk 20’ye girerek mezun oldum. Daha sonra San Francisco
Üniversitesine kayıt oldum ama kayıt işlemlerinden sonra yaz tatili geçirmek
Türkiye’ye döndüğümde, okulu bırakıp ticaretle uğraşmaya karar verdim. Hayatımın
en önemli kararlarından biriydi. Böylece iş hayatına atıldım" diye konuştu.
İzzet Pinto, daha sonra Türkiye ve Tayland’da bir süre çalıştığını ama
2001 krizinden ciddi anlamda etkilendiğini belirterek, bu dönemi "hayatının en
zor günleri" olarak tanımladı.
Yine de girişimcilikten vazgeçmediğini dile getiren Pinto, giyim
sektöründe Tayland’da yarattığı "Angels" markasının, "Kraliçe’nin yeğeni dahil
Tayland’ın önde gelen isimlerince tercih edilen bir marka olduğunu, 1,5 yıl
içinde 6 mağaza açtığını, ancak 2003’ten sonraki SARS salgını, ekonomik kriz,
tsunami ve terör gibi nedenlerle dükkanlarını kapatıp Türkiye’ye döndüğünü"
ifade etti.
Türkiye’de prodüksiyon işine girdiğini belirten Pinto, şöyle devam
etti:
"Bu dönemde hayatıma yön verecek bir fikir aklıma geldi. Teyzem Stella
Trevez’in ’Ben 44 yaşındayım oğlum 53’ adındaki kitabından çok etkilendim ve
eseri yurt dışına açmaya karar verdim. Tayvan, Hong Kong, Tayland, İtalya,
Brezilya gibi ülkelerde yayımlanmasını sağladım. Kitap Tayvan’da en çok satanlar
listesinde 4 numaraya kadar çıktı. Bu sayede, daha sonra Ayşe Kulin ve Solmaz
Kamuran’ın kitaplarını yurt dışına taşıma şansı buldum.
Daha sonra bir Türk TV formatı olan ’Gelinim Olur Musun?’un yazarıyla
tanıştıktan sonra, medya sektörüne girmeye karar verdim. Şimdi, ’Gelinim Olur
musun’ ve diğer Türk format yazarlarını yurt dışında temsil etmeye başladık.
Özellikle ’Gelinim Olur musun’ bir çok ülkede çok ilgi gördü ve bu programı
dünyanın en popüler TV formatı yapma yolunda ilerliyoruz. Hatta, son olarak
formatı uluslararası Emmy adaylığına taşıyarak, en büyük hayallerimden birini
gerçekleştirmiş oldum."