11.04.2010 - 00:25 | Son Güncellenme:
Beste Önkol
Uzakdoğu’ya yaptığı seyahatlerde tadıp sevdiği mutfakları Türkiye’ye taşıyan Aresta Gıda’nın yönetim kurulu üyesi Ahmet Uysal Gomongo ile İngiltere pazarına girmeye hazırlandıklarını açıkladı.
Türkiye’nin ilk Moğol restoranı olan ve hala rakibi bulunmayan Gomongo’nun Londra’da şubesini açacaklarını ifade eden Uysal, “Almanya ve Ortadoğu pazarları da markayı yakından izliyor” dedi. Türkiye’de İstinye Park, Suadiye ve M1 Meydan olmak üzere 3 Gomongo şubesine sahip olduklarını dile getiren Uysal, “ En fazla 3 şube daha açarız, fazla yayılmayacağız” diye konuştu. Türkiye haklarına sahip oldukları Gourmet Burger Kitchen’ı da yaygınlaştırmak istediklerini açıklayan Uysal şunları söyledi:
“Kanyon ve Nişantaşı’nda şubelerimiz var. 2012 sonuna kadar ağırlığı İstanbul olmak üzere 15 GBK açacağız. Bu iş için 6 milyon euro yatırım planlıyoruz. Markanın KKTC haklarına da sahbiz. Başarımızdan dolayı Almanya pazarının yetkisi de bize verilecek. ”
Kese kâğıdı çözümü
Türk tüketecilerin ‘üzeri leke olur endişesi’ taşıdıkları için hamburger yemekten kaçındığını belirten Uysal, bu sorunu hamburgeri kese kağıdına koyarak çözdüklerini anlattı. Uysal, “Bu sayede müşterilerimiz hamburger yeme zevkini klasik olarak sürdürüyor” diye konuştu.
Kırgızistan’a altın kırbaç, Filistin’e One Minute kolyesi satıyor
Altınkar Yönetim Kurulu Başkanı Abit Malgaz, aile mesleği olan kuyumculuğu Altınakar, Monturiş ve Eurodiamond markalarıyla sürdürüyor. Son yıllarda özel spariş takılar üzerine de çalıştıklarını belirten Mardinli işadamı Malgaz, “Davos’taki One Minute krizinden sonra Dubai, Filistin, Suriye başta olmak üzere kolye siparişleri aldık” dedi. Bu kolyelerden 300’ün üzerinde ihraç ettiklerini kaydeden Malgaz, pırlantalı kolyelerin 1500 dolara, sadece altın olanların ise 500 dolara satıldığını açıkladı. İlginç siparişler aldıklarını ifade eden Malgaz, “Mesela Kırgızistan’lı bir iş adamı için altın ve pırlantadan oluşan altın bir kırbaç, Türkmenistan’lı bir devlet adamı için altından halı dokuyan bir kız, ABD’ye altın Buddha heykelciği yaptık. Son olarak Romanya kilisesi baş rahibi için 30 bin dolarlık, altın ve yakuttan oluşan haç yaptık” diye konuştu.
Her mağazaya 300 bin lira
2012’ye kadar 6 Altınakar mağazası açmayı planladıklarını ifade eden Malgaz, yeni mağazalar için ‘23 kilo altın ederinde’ yatırım yapacaklarını anlattı. “Biz kuyumcular her şeyi altın olarak konuşuruz” diyen Malgaz, mağazaların ortalama yatırım miktarının 300 bin TL olacağını vurguladı. Grubun pırlanta markası Eurodiamond ile perakendeye girmek istediklerini de açıklayan Malgaz, “ 2014’e kadar 4 pırlanta mağazası açacağız” dedi.
‘Ezel’ için yüzük
Altınkar Yönetim Kurulu Başkanı Abit Malgaz, bugüne kadar bir çok diziye sponsorluk yaptıklarını belirterek bu yapımlar için özel ürünler tasarladıklarını söyledi. Bu özel takılan arasında en çok dikkat çeken tasarımın tavuskuşu motifli ‘Sıla Tokası’ olduğunu anlatan Malgaz, “Sıla Tokası’ndan 5 bin adet sattık. Şimdi ise Ezel dizisinin başrol oyuncusu için Ezel için siyah oniks taş ve pırlanta kullanarak karaketere uygun yüzük tasarlıyoruz” dedi.