EkonomiHelvacı, meyve suyu da içirecek

Helvacı, meyve suyu da içirecek

16.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Seyidoğlu, bu kez de meyve suyu ve su üretimi için kolları sıvadı. Genel Müdür Mehmet Göksu, ikinci markaları Seysu ile 2017’de su ve meyve suyu üretimine gireceklerini açıkladı

Helvacı, meyve suyu da içirecek

Reçel, helva sektöründe adından söz ettiren Seyidoğlu, bu kez de su ve meyve suyu üretimine soyundu. En son Sultanbacı adıyla baklava üretimine de giren firma, 2017 yılında yeni alanlara yatırıma hazırlanıyor.
Seyidoğlu Gıda Genel Müdürü Mehmet Göksu, bünyelerindeki ikinci markaları Seysu’yla su ve meyve suyu üretimine girmeyi düşündüklerini belirterek, “Seysu, reçel üretiminde ikinci markamız. Bu markayla yine düşük gelir grubuna hitap eden meyve suyu üretmeyi planlıyoruz. Su ve meyve suyu gelişen pazarlar” dedi.
Türkiye’nin en büyük reçel üreticilerinden biri olduklarını aktaran Göksu, reçel üretimi için ciddi meyve alıcısı konumunda bulunduklarını, meyve suyu üretimiyle de bu alanı daha fazla öğrenip yüksek miktarlı meyve alımının sinerjisinden de yararlanmak istediklerini kaydetti.
Seyidoğlu, reçel için vişneyi Afyon’dan, çileği Bursa’dan, gülü Isparta’dan, kayısıyı ise Malatya’dan alıyor. Göksu, yeni üretimle meyve altyapısını da daha çok öğrenmek istediklerini de dile getirerek, “Üretimimiz meyveye yakın bir ilde olacak. Bursa burada öne çıkıyor. Gelecekte de reçel için böyle bir hayalim var. Üretimin meyvenin olduğu yerde yapılması. Hem o şehirde meyve yetiştirmek hem de reçeli orada üretmek şeklinde” diye konuştu.
Göksu, reçel, helva, pekmek, baklava ve pastada yıllık 15 bin tonluk üretimleri olduğunu da anımsatarak, 20’ye yakın ülkeye de ihracatları olduğunu, daha çok Avrupa’ya ihracat yaptıkları için Ortadoğu’daki ve Rusya’daki krizlerden çok etkilenmediklerini belirtti. Ciroları hakkında da bilgi veren Mehmet Göksu, “Geçen yılı üretim tarafında 85 milyon TL, mağazalarımızda ise 25 milyon TL’lik ciroyla kapattık. Bu yılki hedefimiz ise üretimde 100 milyon TL, mağazalarda 35 milyon TL’lik ciroyu yakalamak” dedi.

Yenilikçi ürünler
Son dönemde Türkiye’de yaşanan terör olaylarından etkilenmediklerini de dile getiren Mehmet Göksu, “Ürün verdiğimiz mağazalarda satış anlamında etkilenme olmadı. Gıda en son etkileniyor. Ama turizm anlamında etkisini gördük. Otellere de ürün sağlıyoruz. Antalya ve Ege bölgesindeki oteller alımlarını biraz daha erteledi” değerlendirmesini yaptı.
Göksu, helva, reçel, tahin, pekmezden oluşan 20 gramlık ürünlerde iddialı olduklarını kaydederken, devamlı yenilikçi ürünler peşinde koştuklarını da belirtti. Balık şeklinde güveçte helva, meyveli helva, değişik meyveden reçel gibi farklı ve mevsimsel ürünleri de bulunuyor. Yaz aylarında daha hafif ürünler üretiyorlar.

Haberin Devamı

Restoran atağı yolda
Seyidoğlu, perakende tarafında da yeni atılım peşinde. Seyidoğlu ve baklava markaları Sultanbacı’yla 15 adet mağaza sayısına ulaşan marka bu kez rotayı restorana çevirdi. Mehmet Göksu, bu konuda da, “İstanbul Hadımköy’deki fabrikamızın yanına Antep mutfağı üzerine bir restoran açtık. Yine bu taraflarda dört tane böyle restoran açtık. Özellikle sanayinin olduğu yerlerde böyle yeni restoranlar açmayı düşünüyoruz. Sanayi bölgelerine odaklandık. Sanayi sitelerinde Seyidoğlu-Sultanbacı adıyla restoranlaşma atağına da kalkacağız” açıklamasını yaptı.

Her gün tadım testi yapıyor
Seyidoğlu, Gaziantepli Habeş Seyidoğlu tarafından 1950 yılında kuruldu. İstanbul’da küçük bir dükkanda baklava üretimiyle başladı, kısa sürede lezzetiyle müdavimler yarattı. Ailenin bir kısmı şu anda baklava işini devam ettiriyor. Damat Necati Göksu ise, Seyidoğlu markasını gıdaya taşıdı Mehmet Göksu ise ailede üçüncü kuşak temsilcisi. Göksu, firmada üretilen, baklava, pasta, reçel ve helvanın tadının standart olması için her gün tadım işlemi yapıyor. Göksu, “Doktorların hastanelerde vizite çıktığı gibi ben de her sabah üretime çıkıyor, test yapıyorum” dedi.