07.09.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk/Perakende
Hoşgörü mesajı veren koleksiyonlar yapmaya özen gösterdiklerini söyleyen Favori Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Selami Özel, “Önce Mevlana takıları üzerine çalıştık, ardından da Şems koleksiyonumuz geldi” dedi.
Toplumun bu mesajlara yoğun ilgisi olduğunu belirten Özel, “Ayrıca turistler de bu ürünleri seviyor. Bir defada 18 parça ürün satın aldıklarını biliyorum” diye konuştu.
Şu anda ise Selçuklu dönemi üzerine bir koleksiyonu hazırladıklarını ifade eden Özel, şöyle devam etti:
“Ben bu döneme ‘hoşgörü’ dönemi diyorum. Ülkemizin içinde bulunduğu durum, dünyada yaşanan kriz, Ortadoğu komşularımızdaki gerginlik bu tip mesajlara olan gereksinimi artırıyor. Gelinen noktada insanların her zamankinden fazla insanların biraz sükunete, huzura, telaşsızlığa ihtiyacı var. Biz de tasarımlarımızla ‘sakin olun’, ‘hoşgörüyle yaklaşın’ mesajları vermek istiyoruz.”
Bin öğrenciye eğitim
Favori olarak 205 yılında kurdukları ‘Altın Akademisi’nde bugüne kadar yaklaşık bin kişiye eğitim verdiklerini kaydeden Özel, “Akademi kuyumculuğun tasarım ve perakende alanlarında eğitimler veriyor. Bu amaçla üniversitelerle işbirliklerimiz oluyor” dedi. Tasarımın takı sektörünün temel dinamiklerinden birisi olduğunu vurgulayan Özel, “Bunun yanı sıra kuyumculuk perakendesinin yeniden tanımlanması lazım.”
‘Koleksiyonda 100’ü aşkın parça bulunuyor’
Favori’nin Şems’in hoşgörüsünden ilham aldığını söyleyen Selami Özel, koleksiyonla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Nefsi olgunlaştırmaktan bahseden Şems suresi, Şems ile Mevlana’nın insanlığın yoluna ışık tutan fikirleri ve din, dil, ırk ayırımı yapmadan herkese insan olarak yaklaşan felsefeleri, koleksiyonunun çıkış noktasını oluşturuyor. Mevlana’nın uçsuz bucaksız doğa, insan ve yaradan sevgisi, hoşgörüsü ve kadına verdiği değer tasarımcılarımızın yorumlarıyla hayat buldu. Koleksiyonda kolye ucundan yüzüğe, gerdanlıktan bileziğe kadar 100’ü aşkın parça bulunuyor.”
‘122 mağazaya ulaştık’
Favori’nin 2008 yılından bu yana mağazalaşmaya başladığını hatırlatan Selami Özel, franchising sistemiyle büyüdüklerini, şu anda 122 mağazaya ve binin üzerinde satış noktasına ulaştıklarını kaydetti. Yurtdışında Azerbaycan, Kazakistan ve Türkmenistan’da faaliyet gösterdiklerini ifade eden Özel, şu bilgileri verdi: “2015-2016’ya kadar 300 mağaza hedeflemiştik. Ancak bu yıl biraz fren yaptık. Mağazacılık standartlarımızı yeniden belirleyip güncelleyeceğiz. Franchising şartlarımızı daha zorlaştıracağız.”
‘Sektörün banka rekabeti için telaşlanmasına gerek yok’
Altın fiyatlarındaki yükselişin takı talebini olumsuz etkilediğini belirten Selami Özel, “Yıllık 150 ton olan takı talebi 40-50 tona düştü. Özel bankaların altın satma talebiyle ilgili olarak da şunları söyledi: “Kuyumculuk kolay bir iş değil, yapabilirler mi bilmiyorum... Türkiye’de aile kuyumcusu diye bir kavram var. Bayanların banka şubelerinde numara alıp kuyruğa girip, altın satın alacaklarını sanmıyorum. Çünkü takı müşterisi ilgi ister. Kuyumculuk işi sadece altın satmak değil, bir satış deneyimi sunmak...Bankaların bunu kolay kolay yapabileceklerini sanmıyorum. Sektörümüzün bu anlamda telaşlanmasına gerek yok. İşi iyi yapan kazanır. “
Temmuz ciroları geçen yıla göre yüzde 9 arttı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2011 yılı Temmuz ayına göre yüzde 9 artarak 124 puana ulaştı.
Geçen yılın Temmuz ayına göre 2012 Temmuz ayında teknoloji market ve elektrikli eşyalar ciroları yüzde 18, hipermarket ciroları yüzde 12, AVM’lerdeki yiyecek-içecek alanlarının ciroları yüzde 11, ayakkabı ve çanta kategorisinde yüzde 9 ve giyim ve aksesuar ciroları yüzde 4 artış yaşandı. Son olarak AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 6’lık bir artış yaşandı.
Ziyaret sayısı endeksi
Ziyaret sayısı endeksinde 2011 yılı Temmuz ayına göre endeks değeri 7 puan gerileyerek 93 puan olarak gerçekleşti.
AVM Endeksi temmuz ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hakan Kodal, “Sıcaklarla beraber, klima ve soğutucu satışları ile elektronik ve elektrikli eşyalar kategorisinde rekor artış gerçekleşti. Ramazan alışverişi dolayısı ile hipermarket ciroları arttı. Yaz tatili, temmuz sıcakları ve ramazan sebebiyle tüketicilerin AVM’lere gidişi azalmakla birlikte cirolar arttı” dedi.
OKULA DÖNÜŞ
Üniformaların tamamlayıcısı
JanSport çantalar üniformaların tamamlayıcısı oluyor. Birbirinden farklı boyutlarda, çeşitli göz seçenekleri olan JanSport çantalar, açılır-kapanır fermuarları ile kolay bir kullanım sunuyor. Markanın tasarımlarında kumaş ve deri kullanılıyor.
Okul adımları
Deichmann, küçük delikanlılar ve genç kızların okula dönüş hazırlıklarına ortak olmaya hazırlanıyor. Deichmann mağazalarında, okul önlüklerinin altına giyilebilen modellerin yanı sıra, anaokulunda gün boyunca oyun parklarında çocuklara eşlik edecek ayakkabı seçenekleri de sunuluyor.
Çocuklara özel...
60 farklı spor dalında 35 binden fazla ürünüyle faaliyet gösteren Decathlon, okul heyecanı yaşayan çocuklar için özel ürünler sunuyor. Decathlon’un bu ürünleri arasında sırt çantaları, spor dersleri için rahat ve terletmeyen eşofmanlar, spor ayakkabıları, bale kıyafetleri, özel futbol formaları var.
Güvenli eğitim...
Umur Kırtasiye, okul alışverişine çıkan tüketicileri, ‘güvenli okul ürünü’ konusunda bilgilendiriyor. Umur Kırtasiye temsil ettiği UHU, Stabilo, Canson, Pilot ve Umix Craft&Arts markalarının, insan sağlığına ve çevreye zararlı maddeler içermeyen ürünlerinin bulunduğu satış noktalarına özel pankartlar astı.
Renkli sınıflar
Yaz mevsiminin ardından tekrar okul heyecanı başlıyor. Yazım, işaretleme ve boyama gereçleri firması Faber-Castell de çocukların okula dönüş heyecanına renkli kalemleri ve boyalarıyla eşlik edecek. Okula dönüşün en renkli üyeleri arasında Faber-Castell köşeli pastel boyaları ve suluboyaları da yer alıyor.
AY Marka ile yollarını ayıran Arzu Kaprol kendi mağazalarını açacak
Arzu Kaprol ve AY Marka Mağazacılık, 10 yıldır devam eden işbirliklerini ağustos itibariyle ortak bir kararla sonlandırdı.
Bu gelişmenin ardından yurt içindeki tüm mağazalarının operasyonunu devralan Kaprol, bundan sonraki süreçte kendi mağazalarını açmayı planlıyor. Arzu Kaprol yaşanan süreçle ilgili olarak, “Uzun yıllardır yoğunlaşmak istediğim projelere ve Arzu Kaprol Home gibi farklı ürün kategorilerine de zaman ayırabileceğim. Kariyerimde ilk kez tüm konsantrasyonumu markama vereceğim için çok heyecanlıyım” dedi.
Arzu Kaprol markası bundan sonraki süreçte var olan 7 monobrand mağazasına ilave olarak, kendi mağazalarının sayısını ve cirolarını artırmayı hedefliyor.
Milla Jovovich, Gisele Bundchen ve Angela Lindvall gibi isimlerin de tasarımlarını giydiği Arzu Kaprol, dünya platformunda Paris Moda Haftası resmi takviminde defile yapmayı sürdürecek.
2015’e kadar 16 mağaza
2015 yılına kadar Türkiye’nin farklı noktalarında toplam 16 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyor.
Lüks tüketim ürünleri segmentinde, hem yurtiçi hem de yurtdışında mağazalaşma hedefiyle yola çıkan Türk tasarımcı markası olan Arzu Kaprol’ün ürünleri, yurtdışında Harrods, Harvey Nichols gibi mağazalarda satışa sunuluyor. Marka, bu yeni süreçle birlikte, dünyadaki satış ağını genişletmeyi planlarken, yurtdışı monobrand mağazalarla da yaygınlaşmayı hedefliyor.
1998 yılında kendi markasını kurdu
1992 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Moda Konfeksiyon Bölümü’nü, 1994 yılında Paris American Academy Perfectionnement programını bitirdi. Kaprol 1998 yılından bu yana kendi markasıyla faaliyet gösteriyor.
Pendorya Jimnastik Festivali’ne ev sahipliği yapacak
Pendorya Alışveriş Merkezi, sporun her yaşta ve engel tanımadan yapılabileceğini göstermek amacıyla 5. Uluslararası Jimnastik Festivali’ne ev sahipliği yapıyor. Akademi’nin organizasyonunu üstlendiği festival, bugün Taksim Meydanı’nda açılış seramonisi ve gösterilerle başlayacak. 9 ülkeden 20’ye yakın gösteri grubu, 250 sporcuyla katılarak performanslarını sergileyecek. Üç gün devam edecek olan 5. Uluslararası Jimnastik Festivalinin onur konuğu ise dans gösterileriyle Sinop Engelsiz Yaşam Merkezi engelli çocuk ve gençleri olacak. Grup festivalde 30’u aşkın dans şovuyla yer alacak.
Erkek giyimde iPad ödülü...
Erkek giyim alanında faaliyet gösteren AVVA’dan 13 Eylül Perşembe akşamına kadar İstanbul mağazalarından veya www.avvastore.com’dan 100 TL ve üzeri alışveriş yapan bir kişi iPad, kazanma şansı yakalayacak. Öte yandan AVVA’nın 2012-2013 kış koleksiyonu da AVVA mağazalarında yerini aldı. AVVA halihazırda 25 mağaza ve 150 satış noktasıyla faaliyet gösteriyor.
Dört temalı sonbahar koleksiyonu
NG Style 2012 Sonbahar-Kış Koleksiyonu, 70’s, Urban Chic (Şehir Şıklığı), Have Fun@work (İşte Eğlenin), Star of the Nite (Gecenin Yıldızı) temalarından oluşuyor. Markanın yeni sezon koleksiyonu geçmiş ve geleceği buluşturuyor. Koleksiyonda bol kazaklar, dökümlü kumaşlardan etek ve pantolonlar, peplum bluzlar, deri bluz ve elbiseler, işlemeli trench-coatlar, maxi etekler var.
Lancome’dan Kırmızı halı bakışı etkisi
Lancome Hypnose Star maskarasını da piyasaya sundu. Marka yetkilileri siyah elmas parçalarının ortaya çıkardığı hacim ve kıvrımlarla yeni ürünün ‘kırmızı halı bakışı’ etkisi yarattığını söylüyor.
Sadeliğin gücü
Lancome’un yeni kokusu La vie est belle, Fransız parfümünün üç ustası Olivier Polge, Dominique Ropion ve Anne Flipo tarafından oluşturuldu. Üç usta koku için sadeliğin gücünü kullanmayı tercih etti. Daha önceden üretilmemiş, yorumlanmamış içerikleri kullandı.
Haftanın perakendeci tweet’leri
Nurettin Kantarelli GS Store
Kırmızı formalar cumartesi sabahı geldi ve tüm Türkiye’ye dağıtıldı. Hafta başında diğerleri de gelecek.
Ümit Kiler Kiler
Bugünkü gittiğim illerde gördüğüm artık Anadolu’daki bir ille İstanbul’un, Ankara’nin bir farkı kalmıyor. Her il marka şehir olmak için yarışta.
Kılınç Orhan Erdemir Gold Bilgisayar
iPhone 5 için tanıtım günü 12 Eylül olarak kesinleşti. ABD satışına başlanacak gün ise 21 Eylül olacaktır.
Ramazan Bingöl RB Et Lokantası
Hayatım boyunca hiç boş vaktim olmadı. Vakit öldürüyorum diyenlere şaşırıyorum. Halbuki en değerli şey zaman...