27.08.2012 - 09:43 | Son Güncellenme:
ANKA-Necmi Çelik
Burberry,U-Boat, Gc, Emporio Armani, Cerrutti, Fossil,DKNY, Diesel, Michael Kors, Roberto Cavalli, Guess ve HugoBoss’un da aralarında bulunduğu 24 dünya markasının Türkiye temsilcisi olan Saat&Saat, ürün gamını lüks saat kategorisinde yer alan markalarla güçlendirmek için İsviçreli LPI şirketinin Türkiye temsilciliğini satın aldı.
“LÜKS SAATLERE ARTIK TÜKETİCİLERİMİZ DAHA KOLAY ULAŞACAK”
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu satın almayla dünyaca ünlü İsviçre saat markaları Tag Hauer ve Maurice Lacroix’i portföyüne eklediklerini belirterek, Saat&Saat olarak 2012 yılı sonuna kadar en az 2 yeni İsviçreli saat markasını daha bünyelerine katmayı hedeflediklerini söyledi. Kaya, “Saat&Saat’in yaygın dağıtım ağı yanı sıra, satış ve vade konusundaki açmış olduğu imkanlardan dolayı ulaşılması zor olan, alımı zor olan bu markaları Türk tüketicisine kolay ulaştırabileceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Türk tüketicisi artık lüks marka saatlere daha kolay sahip olabilecek” dedi. Ramazan Kaya, satın alma bedeli konusunda bir açıklama yapmazken, “Türkiye’de saat sektöründe ilk kez böyle bir satın alma gerçekleşiyor. Bizim için bu satın alma paha biçilmez bir değerde. Sektörde kimse böyle bir satın almanın gerçekleşeceğine inanamadı. Sektörün bir numaralı oyuncusu olarak, Türkiye’de saat sektörünün ikinci oyuncusunu satın alarak sektör için çok farklı bir anlaşmaya imza attık” diye konuştu.
“10 YILLIK HAYALİM,BURBERRY’NİN FASHİON SHOW GECESİ’NDE GERÇEKLEŞTİ”
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, LPI’nin Türkiye temsilciliğinin satın alınmasına giden süreci şöyle aktardı: “LPI’nin Türkiye yönetimiyle yaklaşık 10 yıldır flört halindeydim. Bu grubu bünyemize katmayı hep çok istedim. Süreci hızlandıran olay ise geçtiğimiz Şubat ayında Londra’da Burberry’nin düzenlediği Fashion Show Gecesi’nde oldu. Bu gecede, saatin dünya liginde yer alan markaların yönetici ve kurucularının yer aldığı gala yemeğine katılmıştım. Masada LPI’nin CEO’suna bu hayalimden ve arzumdan bahsettim. ‘Sizin şirketinizi 10 yıldır satın almak istiyorum ama olamadı’ dedim. Jerome Biard ise ‘Hala düşünüyor musun’ diye sordu.Ben de ‘tabi ki düşünüyorum’ dedim. 6 aylık görüşmelerin sonucunda da şirketi satın almayı başardık. Tümüyle bu güzel tesadüfün sonucunda bu önemli satınalma gerçekleşti. Hayallerimizi süsleyen bir dünya saat grubunun, İsviçre’nin en prestijli saat markalarını bünyesinde bulunduran Luxury Products International’ın Türkiye operasyonlarını satın almak ve Türkiye’deki temsilciliğini üstlenmek gerçekten büyük bir mutluluk.”
"2 YENİ İSVİÇRELİ SAAT MARKASI DAHA GELECEK"
Luxury Products International (LPI)’in Türkiye temsilciliğinin satın alınması nedeniyle Cenevre’de düzenlenen basın toplantısında konuşan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, 2012 yılı sonuna kadar en az 2 yeni İsviçreli saat markasını daha Grubun marka portföyüne katmayı hedeflediklerini söyleyerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Çok ciddi hedeflerimiz var.Fashion markalarda rüştümüzü ispat etmiştik. Lüks segmente de şimdi elimize çok büyük fırsat geçti. Bu fırsatı çok iyi değerlendireceğiz. Kendimizi bütün dünyaya göstereceğiz.Bu satın alma, markamıza önemli bir açılım sağlayacak. Dünyanın 4.büyük saat markası Tag Hauer ve Maurice Lacroix’ı portföyümüze ekleyerek, ürün gamımızı güçlendirdik.Pazardaki liderliğimizin pekişmesi yanı sıra lüks saat segmentindeki iddiamızı artıracağız. Hedefimiz, moda marka saat segmentindeki liderliğimizi İsviçre üretimi saatler kategorisine de taşımaktır.”
“YA MAĞAZACILIĞA YÖNELECEKTİK YA DA LİDER ŞİRKETLE ÇALIŞACAKTIK”
Toplantıda anlaşmayla ilgili bir konuşma yapan LPI CEO’su Jerome Biard ise LPI şirketinin, 1993 yılından beri Türkiye’de aktif olduğunu belirterek, “Türkiye’nin en büyük dağıtımını yapan bir şirketle buluşmak bizi çok mutlu etti. Türkiye pazarında büyümek için monobutik olayında da gelişmek istiyorduk. Monobutik yani tek markaya dayalı mağazacılık işi, daha zor, daha çok tanıma, daha fazla bilgi gerektiriyor. Bizim 2 seçeneğimiz vardı. Ya monobutik olayına girecektik ya da Türkiye’nin lideriyle çalışacaktık. Biz de Türkiye’nin lideri Saat&Saat ile çalışmaya karar verdik. Saat&Saat, dinamik bir grup.Bizim markaların ilerlemesinde, daha iyiye gitmesinde, güvenlik-sağlamlık yönünden Türkiye’nin en iyi firması olduğunu düşünüyoruz.” dedi.
LPI’ın diğer ülkelerdeki varlığı konusuna da değinen Jerome Biard, “15 tane markayı Rusya’da temsil ediyoruz.Rusya’nın yanı sıra yakın zamanda Brezilya ve Paraguay’da şubelerimizi açtık. Şimdi bu pazarlarda daha hızlı büyümeye odaklanacağız. Bu ülkelerde de Saat&Saat ile işbirliklerimiz ileride gündeme gelebilir” diye konuştu.
“40 YILDIR OYUNU ŞEKİLLENDİRİYORUZ”
LPI’i satın alarak, ‘Türkiye’nin saatçisi’ olma vizyonuna paralel yatırımlarına devam ettiklerini söyleyen Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, LPI operasyonunun Saat&Saat Grubu’nun sürdürülebilir büyüme stratejisinde önemli bir aşama olduğunu söyledi. Saat&Saat’ın 40 yıllık marka serüvenine bakıldığında sektörde ‘oyun’u şekillendiren’ projelere imza attığını, öncü, cesur ve hep daha iyisini ve büyüğünü hayal eden iş kültürüyle önemli başarı hikayeleri ve operasyonlar gerçekleştirdiğini ifade eden Kaya, LPI’nın Türkiye bölümünün satın alınmasının da Saat&Saat’in sektördeki konumuna destekleyen önemli bir girişim olduğunu ve Türkiye’de saat sektöründe yapılan ilk şirket satın alma olduğunu vurguladı.
TÜRKİYE’DE LÜKS SAATE OLAN TALEP ARTIYOR
Türkiye’nin dünyanın 22’nci büyük saat pazarı olduğuna dikkat çeken Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “Türk tüketicisi saate yılda 800 milyon dolar harcıyor.Özellikle son dönemde gelişmekte olan pazarlar arasında öne çıkan Türkiye’de, lüks kategorisinde yer alan mekanik ve el yapımı İsviçre menşeili saatlere olan talep ise her geçen gün artıyor.Kaliteli ve lüks saat pazarının daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. Biz de Türkiye’nin lider saat gruplarından biri olarak bu alanda da iddiamızı artırmak için İsviçreli LPI’nin Türkiye operasyonlarını satın alarak bu alanda sektörün en büyük oyuncularından biri olmayı öncelikli hedefliyoruz” dedi.
“BUGÜNE KADAR 4 MİLYON SAAT SATTIK”
Türkiye’de moda marka saat segmentini oluşturarak Türk tüketicisinin kaliteli saate ulaşabilmesi için fırsat sağladıklarını ifade eden Ramazan Kaya, kendilerini Türkiye’nin saatçisi olarak konumlandırdıklarını ve 1994 yılından bugüne kadar toplam 4 milyon saat sattıklarını söyledi. LPI bünyesindeki 2 markanın Türkiye temsilciliğinin üstlenilmesiyle birlikte toplam 26 dünya markasının saatlerini Türkiye’deki tüketicilere ulaştırdıklarına işaret eden Kaya sözlerini şöyle sürdürdü: “Gerek Türkiye’de gerekse dünyada bu kadar yaygın marka çeşidini bünyesinde bulunduran bir temsilcilik yok.Sektörde saat grupları en fazla 5-6 markayı bünyesinde barındırıyor. Bizim ise hedefimiz kurulduğumuzdan beri hep büyüktü ve hep daha fazlasını hayal ederek bugün toplam 26 markaya ulaştık. Üstelik tüm bu markaların bütün satış kanallarını merkezden kendi kontrolü altında tutabilen tek grubuz. Bu organizasyon yapımızla da sadece saat sektöründe değil tüm perakende sektöründe dünyaya örnek oluyoruz.”
“PERAKENDEDE BÜYÜYEREK 200 MAĞAZAYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ”
Ramazan Kaya, DKNY’den Adidas’a, Diesel’den Emporio Armani’ye kadar pek çok dev markanın Türkiye temsilciliğini elinde bulunduran Saat&Saat’in mağazalaşma hedefine hız vererek perakende sektöründeki iddiasını da ortaya koyduğunu belirterek, Saat&Saat olarak, perakende sektöründe yapacakları yeni yatırımlarla 5 yıl içerisinde toplam 200 mağazaya ulaşmayı planladıklarını açıkladı. Saat&Saat’in perakende sektörüne 2006 yılında hızlı bir giriş yaptığına dikkat çeken ve bugün sektöründe perakende alanında da nabzı tutan grup olduklarını söyleyen Kaya, “Satışlarımızın yüzde 45’i perakende kanalında. Bugün itibariyle 30 ilde 80 Saat&Saat mağazası, 12 kiosk, 45 satış noktası ve 700’e yakın bayilerimizde, dünyaca ünlü 26 markanın saatlerini tüketicilerimizle ulaştırıyoruz. Hedefimiz önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin her ilinde toplam 200 Saat&Saat markasına ulaşmak ve çalışan sayımızı bin 500 kişiye çıkarmak. Mağaza sayısında 2012 yıl sonu büyüme hedefimiz ise yüzde 30 düzeyinde” diye konuştu.
Kaya, Saat&Saat’in satışlar bazında ise 2012 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 15 oranında büyümeyi planladığını kaydetti. Saat&Saat’in, 2011 yılı içerisinde gerçekleştirdiği toplam 400 bin adet saat satışını, 2012 yılı sonunda 500 bine yükseltmeyi hedeflediğini, ve Türkiye’de yılda yaklaşık 14 milyon adet saat satıldığını belirten Kaya “Bunlardan 10 milyona yakını 5-20 TL fiyat aralığında. Pazarın büyüklüğü 800 milyon dolar. Dünyada ise 110 milyar dolarlık bir pazar var” şeklinde konuştu.
2011’DE 14.4 MİLYON SAAT SATILDI
Türkiye’de tüketicilerin 2011 yılında saate 800 milyon dolar harcadığını ifade eden Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, Saat&Saat’in, yüzde 70 pazar payı ile markalı saat grubunda B ve B+ kategorilerinde pazar lideri olduğunu LPI’nin Türkiye bölümünün satın alınmasıyla da A grubuna da hizmet vereceklerini kaydetti. 2011 yılında Türkiye pazarında 14.4 milyon adet satış gerçekleştiğini belirten Kaya, saat sektörünün ülkede 10 bin kişiye istihdam sağladığını sözlerine ekledi.
“TÜRKİYE’DEKİ TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI İLE AVRUPA, ABD BENZERLİK GÖSTERİYOR”
Saatin artık işlevi için alınmadığını, tamamen şıklığı tamamlayan bir aksesuar olarak görüldüğünü ifade eden Kaya, Türkiye’deki satın alma alışkanlıklarının Avrupa ve Amerika ile benzerlik gösterdiğini söyledi. Türkiye’de de, kişilerin, bir estetik unsuru olarak birden fazla saati bulunduğunu belirten Kaya “Bu çerçevede Türkiye artık dünya modasıyla aynı havayı soluyor. Moda ile birlikte hareket eden saat sektörü Türkiye’de büyük değişim içerisinde. Bunu özellikle yurtdışı toplantılarımda oldukça sık fark etmeye başladım. Türkiye, dünya modasına yön vermeye başladı. Öte yandan Türkiye’de iş dünyasının, sanat eserlerinden sonra son yıllarda saat biriktirmeye başladığını görüyoruz” dedi.