20.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Süper spor otomobil üreticileri, bir yandan sürekli olarak 6 haneli fiyatlara sahip yeni modeller piyasaya sürmeye çalışırken, diğer yandan da yeni bir müşteri kitlesi edinmeye başladı. ABD’de satılan Lamborghini ve Ferrari’lerin yüzde 10’unu, Çin’deki Porsche’lerin de yüzde 40’ını kadınlar satın alıyor...
Finansal açıdan giderek güçlenen kadınların, tüm dünyada süper spor otomobil markalarının müşterisi olabileceğini hatırlatan uzmanlara göre ABD’de satılan Ferrari ve Lamborghini marka otomobillerin yaklaşık yüzde 10’unu kadınlar satın alıyor. Porsche’de oran yüzde 25’i buluyor. Çin’de ise Porsche sahiplerinin yüzde 40’ı kadın.
Bu konuda gidecek daha çok yolu olduğunu kabul eden Lamborghini CEO’su Stephan Winkelmann, “Elbette ürettiğimiz otomobilleri kullanan daha çok kadın sürücüye rastlamak hoşumuza gider. Ancak bunun için, markanın çizgisini bozmadan neler yapılabileceği, tez konusu olabilir” diyor.
Garajdaki pembe lüks
Amerika’da Ferrari’lerin yüzde 8’inin kadınlara ait olduğu belirtilirken, Çin’de bu rakam üç kat daha fazla. Çinli kadın sürücülerin en çok tercih ettiği ise, performanslı 458 modeli. Bentley CEO’su Wolfgang Duerheimer ise, “Çinli kadınlar sahip oldukları şeyle gurur duyar ve bunu da başkalarına göstermeyi ister” diyor.
Lamborghini’de de benzer bir durum var. Amerikalı şarkıcı Nicki Minaj pembe Lamborghini’siyle dikkat çekmeyi severken, İsviçreli bir internet şirketi sahibi olan Sonja Heiniger’ın garajında 4 Lamborgihi var ve pistlerde de Porsche kullanıyor.
Aston Martin, Lexus gibi lüks markalara da tavsiyelerde bulunan danışmanlık şirketi Lady Geek’in CEO’su Belinda Parmar, şunları söylüyor:
“Böyle lüks üreticilerin, kadınlarla empati kurması ve modellerini de buna göre geliştirmesi yerinde olur. Örneğin lüks spor otomobillere kadınların etekle kolayca binip-inmelerine imkan verecek tasarımlar olmalı. Kadın sürücüler, kendilerini bu yüzden aptal gibi hissetmemeli.”