25.03.2011 - 00:20 | Son Güncellenme:
PERAKENDE - EYLEM TÜRK
3M’in buraya gelişi, çevrede alışveriş merkezlerinin açılışını da beraberinde getirdi. Ve son olarak geçen yıl Balçova Belediye Başkanı arsanın geri kalan kısmını da değerlendirmesi için Arsel’e ısrarcı olunca Asmaçatı Alışveriş ve Buluşma Noktası hayata geçirildi.
Ege burada yaşayacak
18 işyerinin yer aldığı ve çardak modeli kadar dışa dönük bir mimarinin uygulandığı Asmaçatı Buluşma Noktası’nın (ABN) dünkü açılışı, Koç Ailesi’ni neredeyse tümüyle buluşturdu.
Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç, Yönetin Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, dün İzmir’in pek çok ismiyle bir araya gelerek merkezi hizmete açtı.
Semahat Arsel, çok sevdiği ve keyif aldığı bu şehirde bir buluşma noktası kurmuş olmaktan heyecanlı olduklarını söyledi. Arsel, Tüm İzmirlilerin vakit geçirebilecekleri, her türlü ihtiyaçlarını giderebilecekleri bir yer olarak nitelendirdiği ABN’nin Ege kültürünü de yaşatacağını belirtti.
Tematik Arçelik
Asmaçatı Alışveriş ve Buluşma Noktası’nda holdingin markalarından biri olan Arçelik de konsept mağaza açtı. Farklı ürün gruplarının da yer aldığı mağazada elektronikten beyaz eşyaya, mutfaktan küçük ev aletlerine ve ısıtma-soğutma sistemlerine kadar pek çok ürün toplam çözüm anlayışıyla sunuluyor.
DiaSA?indirim oranını kartla katlayacak
DiaSA?Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, markanın alışveriş kartı Club DiaSA’yı 2 milyon müşteriyle buluşturmayı amaçladıklarını anlattı. Benzer bir sistemin İspanya başta olmak üzere bazı Avrupa ülkelerinde 22 milyondan fazla kişi tarafından kullanıldığını belirten Somoza, bedava verilen kartın yüzlerce üründe anında yüzde 10-50 arasında indirim sağlayacağını kay detti. Kartın uygulanması noktasında Türkiye’de 1-1.5 senedir çalıştıklarını ifade eden Somoza, bu kartla müşteri sadakatini sağlamayı amaçladıklarını dile getirdi.
Yıl sonunda 300 yeni mağaza daha açmayı düşündüklerini söyleyen Somoza, “Ağırlıklı olarak Marmara ve Ege bölgelerinde hizmet veriyoruz. İki yıl içinde Türkiye’nin tamamını kapsayacak hale gelmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
Forum için tanıtım yüzü aktör John Malkovich oldu
Multi Development Türkiye ve Area Property Partners tarafından Merter’de 375 bin metrekare alanda inşa edilen Marmara Forum Alışveriş Merkezi, 31 Mart 2011 tarihinde açılacak. Proje değeri 1 milyar dolara ulaşan AVM’de 135 bin metrekare kiralanabilir mağaza alanı, 30 bin metrekare ofis alanı bulunuyor.
Marmara Forum’un tanıtımı kendisi de iyi bir yatırımcı olan aktör John Malkovich ile gerçekleştirilecek.
AVM ile birlikte ilk kez gelecek markalar da söz konusu olacak. Bunlardan ikis nin Amerikan markası olduğu kesinleşmiş durumda. Diğer yandan yıllık 22 milyon ziyaretçi sayısına ulaşılması hedeflenen AVM’de mağazaların metrekare fiyatı 50 euro’dan başlıyor.
Sadece lüks için tasarlanan stantların ilk sahibi Beymen
Ataköy A Plus, yurtdışında önemli alışveriş merkezlerinde bulunan ‘lüks stant mağazalar’ı kendi bünyesinde açma kararı aldı. AVM, bu amaçla giriş katını tamamen bu konsepte yönelik dizayn ediyor. 1600 metrekare alana kurulacak özel stantlardan 20 adet tasarlanacak. Ancak, sadece 12’sinin uygulamaya alınacağı ve dünya çapında markaların yer alacağı stantların ilkinin sahibi Beymen oldu.
Ataköy A Plus AVM İcra Kurulu Başkanı Nihat Delibalta, yurtdışı örneklerden esinlenerek projeyi hayata geçirme kararı aldıklarını belirterek, “Bu anlamda örnek teşkil edeceğimize inanıyoruz” dedi.
Anadolu yakasında nöbet sırası artık Kozzy’e geliyor
İstanbul Shopping Fest’in 2 Nisan 2011 tarihinde Anadolu yakasındaki nöbetçi AVM’si Kozzy Alışveriş ve Kültür Merkezi olacak. Bu yöndeki tüm hazırlıkları tamamlayan AVM, gece 02.00’a kadar sürecek olan alışveriş etkinliği kapsamında misafirler için yapacağı etkinlikleri ve kampanyaları da tamamladı. 57 mağazanın yer aldığı AVM’de özellikle Ayşenur Yazıcı, ‘makyajda sihirbazlık numaraları’ isimli kitabını imzalarken, misafirlere makyajın hilelerini de anlatacak.
Öte yandan, Kozzy AVM, festival süresi boyunca 40 gün 40 gece saat 23:00’a kadar açık kalacak.