Ekonomi ‘Mavi’li Lima, Hilton’u geçti

‘Mavi’li Lima, Hilton’u geçti

27.01.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

DORinsight tarafından 1639 tüketiciyle yapılan ‘en beğenilen reklam’ araştırmasında ilk sırayı Adriana Lima’lı kampanyasıyla Mavi aldı. Listede ikinci ise reklamlarında Paris Hilton’a yer veren DeFacto oldu

‘Mavi’li Lima, Hilton’u geçti

Hitay Yatırım Holding firmalarından online araştırma şirketi DORinsight tarafından ‘2012 yılı Tüketici Değerlendirmeleri Araştırması’ gerçekleştirildi. Araştırmanın 1639 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirildiğini söyleyen DORinsight Genel Müdür Yardımcısı Nurgül Usta, “2012 yılında hazır giyim alanında en başarılı bulunan reklamlar yüzde 22 ile Mavi’ye ait. Bunu, yüzde 18 ile DeFacto takip ederken, LC Waikiki ve RodiMood yüzde 10’luk bir kesim tarafından başarılı bulundu” dedi.
Kiğılı reklamlarının ise yüzde 5’le ilk dört markayı takip ettiğini belirten Usta, araştırma sonuçlarıyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Mavi, 25-44 yaş arası orta-genç yaş grubu ve kadınlar tarafından görece daha çok beğenildi. DeFacto’nun reklamları ise 35-44 yaş arası orta yaş grubunun favorisi konumunda. RodiMood reklamını beğenenler ise, erkekler ve 25-44 yaş arası grup. Kiğılı’nın reklamlarını ise ağırlıklı olarak erkekler ve 45 yaş üzeri grup başarılı buldu.”

631 araştırma yaptılar
Geçen yıl 250 bin kişiyle görüşerek toplam 631 ‘online’ araştırma gerçekleştirdiklerini kaydeden Usta, “Veritabanımız kayıtlı 1.2 milyon kişi bulunuyor” dedi.
Müşterilerinin yüzde 60’ının yurtdışından olduğunu anlatan Usta, “Araştırma pazarının cirosal anlamda neredeyse yüzde 80’ine sahip olan Amerika, Avrupa ülkeleri ve Japonya’da online araştırmalar geleneksel yöntemlerin iki üç katı üzerinde. Türkiyede ise online’ın payı henüz yüzde 3” diye konuştu. Tüm sektörlerle çalıştıklarını ifade eden Usta, şu bilgileri verdi: “Araştırma metodu daha belirleyici oluyor. Video izletebildiğimiz reklam araştırmaları, hız gerektiren projeler, Türkiye’yi kapsayan geniş araştırmalar, sokakta anket yapmanın mümkün olmadığı üst sosyo ekonomik sınıftan kişilere ulaşma gerekliliğinde online olarak çözüm sunuyoruz”.

Haberin Devamı

Reklamları en fazla beğenilen ilk 10 marka
Mavi
DeFacto
LC Waikiki
RodiMood
Kiğılı
Mango
Koton
Colin’s
Derimod
Levi’s