18.06.2008 - 00:18 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
İtalya’nın dünya tekstil sektöründeki önde gelen kuruluşu Miroglio, Türkiye’de İpekyol, Twist ve Machka markalarının sahibi Ayaydın Grup şirketlerine 120 milyon euro’ya yüzde 50 ortak oldu.
Ayaydın Grup, yeni ortaklık yapısıyla 2012 sonuna kadar 10 ülkede 320 mağazalık bir zincir oluşturmayı ve konsolide 230 milyon euro düzeyinde bir ciroya ulaşmayı hedeflediğini açıkladı.
Ayaydın Grup CEO’su Serdar Senemoğlu, “Bu ortaklığın tekstil ve hazır giyimde bölgenin rekabet gücü en yüksek ülkelerinden olan Türkiye’ye ve sektöre momentum sağlayacağı ve birçok benzeri ortaklığa da model olacağı bir gerçektir” diye konuştu.
‘Görüşmeler yapıyoruz’
Ortaklık anlaşmasının kamuoyuna duyurumu dolayısıyla düzenlenen toplantıda Ayaydın Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın ile CEO Serdar Senemoğlu ve Miroglio Grup CEO’su Giuseppe Miroglio katıldı.
Miroglio’nun dünyanın çeşitli ülkelerinde 1200’ü aşkın mağazası bulunduğunu belirten Yalçın Ayaydın, “2008 sonbaharında Türkiye ve 6 dış pazarda toplam 100 adetlik bir mağazalar zincirini yönetiyor olacağız. Bu yıl sonunda Yunanistan, Romanya, Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs ve İngiltere’de toplam 25 mağazaya ulaşacağız” dedi.
Ayaydın 2007’de konsolide olarak 43 milyon euro’luk ciro gerçekleştirdiklerini, bu yılki ciro hedeflerinin de 65 milyon euro olduğunu kaydederek şöyle konuştu: “Ortaklık konusunda her zaman hızlı büyüyen bir şirketi hayal ettim. Küçük ve ulusal çaplı bir işin yüzde 100’üne sahip olmaktansa uluslararası bir işin yüzde 50’sine ortak olmayı tercih ettik.”
Ayaydın, yurtdışında hızlı bir büyüme politikası izleyeceklerini, 2009-2011 yılları arasında açılışı planlanan alışveriş merkezlerinde yer almak için bölge ülkelerinde görüşmeler yaptıklarını ifade etti.
Ayaydın, “Hedefimiz olan tüm pazarlarda hem kendine ait hem de franchise mağazaları ile pazarda bulunan Miroglio grubu ile ortaklığımız bize pazara giriş şartlarında kritik iyileşmelerin yanı sıra en hızlı dönüşü olacak projeleri de seçebilmemize olanak sağlayacak” dedi.
‘Ortaklık içinde yeni sinerjiler açığa çıkacak’
Miroglio Grup CEO’su Giuseppe Miroglio, 1947 yılından bu yana tekstil sanayiinde bulunduklarını, dünya çapında 44 noktada iş yapan, 11 bin çalışanı ve 1 milyar euro’nun üzerindeki cirosuyla sektörde yer alan lider kuruluşlardan biri olduğunu belirterek şunları dile getirdi:
“Global düşün, yerel hareket et mantığı çerçevesinde dünyanın yüksek potansiyelli bölgelerinde uzun dönemli ve kalıcı bir yön oluşturacak şekilde uluslar arası bir gelişim stratejisi izliyoruz. Çin’in ardından bu stratejimiz bizi Türkiye’ye getirdi. Bu ülkeye büyük bir ilgiyle bakıyor ve her perakendecinin uluslararasılaşması sürecinde Türkiye’nin kilit bir aşama olduğunu düşünüyoruz.”
Giuseppe Miroglio, bayan hazır giyiminde benzeri deneyimler nedeniyle ortaklık içinde yeni sinerjiler açığa çıkacağını vurgulayarak, “Ayaydın grubu stratejik hedeflerimize ulaşmada ideal ortağımız olacak” dedi.
Onlar Türkiye'nin en çok bilinen isimleri. Şimdi ışıl ışıl yaşayan ünlülerin hayat yolculukları hep böyle başlamadı. Kimi kaset satarken söylediği şarkılarla keşfedildi, kimi inşaatlarda çalıştı. İşte ünlülerin ilk işleri...