Ekonomi Nadasa bıraktığı ‘Çarşı’ya hayat verdi

Nadasa bıraktığı ‘Çarşı’ya hayat verdi

17.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Cem Boyner, yedi yıl nadasa bırakmalarına rağmen, müşterinin halen aşkla bağlı olduğu Çarşı markası için bu yıl yedi mağaza kuracaklarını ifade etti

Nadasa bıraktığı ‘Çarşı’ya hayat verdi

Boyner Grubu yedi yıl önce kapattığı Çarşı Mağazaları’nı tekrar açma kararı aldı. Böylece, Boyner’in yanı sıra Çarşı Mağazaları ile de birlikte büyüme kararı alan grup, kendi deyişleriyle nadasa bıraktıkları Çarşı’larda daha küçük metrekarelerde daha uygun fiyatlı ürünler satacak.
Çarşı Mağazaları’na yeniden hayat verme kararını, özellikle büyük şehirlerdeki orta harcama gruplarına yönelik alışveriş merkezi yatırımcılarından gelen yoğun talep üzerine aldıklarını belirten Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, 800 - 2 bin 500 metrekare arasında esnek bir büyüklükte konumlandıracakları mağazaların AVM ve caddelerde yer alacağını kaydetti.
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de, Çarşı markasıyla ilgili olarak “Nadasa bırakmıştık. Tekrar canlandıracağız” ifadesini kullandı.

‘Boyner’in kopyası olmayacak’
Çarşı’nın, Boyner’in küçük bir kopyası olmayacağını vurgulayan Aslı Karadeniz, bugün müşterilerle buluşma kararı aldıkları markanın mağazalaşma hedefiyle ilgili olarak şu bilgileri verdi: “2011’de 10 bin metrekarelik yedi mağaza, 2012’de 12 bin metrekarelik yedi mağaza ve takip eden yılda 13 bin metrekarelik sekiz yeni mağazayla 2013 yılına kadar 22 yeni mağaza açarak 35 bin metrekare yeni satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz.”
Boyner’in 2011’deki çalışmaları hakkında konuşan Karadeniz, bu yıl itibariyle 26 ilde 61 mağazaya, 119 bin metrekare satış alanına, yıllık 38 milyonluk ziyaretçi sayısına, 3 milyon anahtar kart müşterisine ulaştıklarını kaydederek, çalışan sayılarını 2 bin 400, tedarikçi sayılarını ise 800 olarak ifade etti.

‘Hedef aşıldı’
Mevcut işlerde 2011 cirosunda yüzde 22 artış öngördüklerini belirten Karadeniz, Çarşı ile ilgili ciro beklentilerini ise, “Her ne kadar fiyat seviyeleri farklı olsa da ciro beklentimiz Boyner ile paralel” sözleriyle anlattı.
Mağazalaşma ataklarına dikkat çeken Karadeniz, şu anda 26 şehirde yer aldıklarını, kısa süre içinde bu sayıyı 40-45 ile taşımayı planladıklarını anlattı. Karadeniz, “Her yıl en az iki yeni şehre girme programımız var. Bu yıl bunu biraz aştık. Şanlıurfa, Isparta açıldı. Kış sezonunda Malatya ile birlikte bu yıl üç şehre girmiş olacağız” dedi.

Boyner, Dow Jones endeksinde
Karadeniz, 2010 sonunda 20.8 milyon lira vergi öncesi kâra ulaşarak nakit fazlası ürettiklerini belirterek, yakaladıkları bir başka başarının altını ise, “Şirketimiz Türkiye’den Dow Jones endeksine dahil edilen dört şirketten biri oldu” cümlesiyle çizdi.

Haberin Devamı

NASIL OLACAK?
NASIL BÜYÜYECEK?

- Cazip fiyatlar, sürekli fırsatlar.
- Boyner’in markalarının yanı sıra, ünlü diğer markalar.
- Mağazalar 800-2.500 metrekare arasında olacak.
- 2011’de 7, 2012’de 8, 2013’te 8 mağazayla iki yıl içinde 35 bin metrekare büyüklüğe ulaşılacak.
- Her bir Çarşı Mağazası’nda 35-40 kişi çalışacak.

CEM BOYNER’DEN SATIR BAŞLARI
‘Ankara’ya değil müşteriye’

Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, yöneltilen soru üzerine demokratikleşme ve iş dünyasıyla ilgili düşüncelerini nadir açıkladığını belirterek, şöyle konuştu: “Ankara’ya bakmayız, müşteriye bakarız. Müşterimizin yüzde 50’si ekonomik gelişmeden heyecan duyarsa biz de müşterimizin dediğine kulak kabartırız. Ankara’nın sözlerine, davranışlarına, tercihlerine bakmaktansa müşteri tercihlerine bakarız. Müşterimizin de yüzde 50’si ’ben büyümek, daha çok kazanmak ve daha çok harcamak istiyorum’ diyorsa bizim de bunu duymamız lazım.”

Haberin Devamı

‘Kısmayın, kazancı artırın’
Cem Boyner, seçim sonrası yeni hükümetten beklentilerinin sorulmasına karşılık, “Türkiye’de herkes çok şey gördü, çok kriz gördük, çok sıkıntı gördük. Bunların hepsinden sağ salim çıkabilmeyi becermek önemli. Ankara ve hükümetlere bel bağlamadan tamamen gücü, enerjiyi müşteriden alıp gerçekleştiriyoruz. Bize göre daha çok kazanmak ve tüketmek isteyen 70 milyon müşterinin tüketimini kısarak yapmaktan daha doğru bir yol diye düşünüyoruz” diye konuştu.

‘Çarşı aşkı hep vardı’
Cem Boyner, 1995-2003 yılları arasında ‘departman store’ların cazibelerini kaybetmeleri nedeniyle bir bocalama dönemine girildiğini belirterek, “O dönemde Çarşı sayımız 30’du. Biz de bocaladık. Nisan 2004’te değişim programı açıkladık. Mağaza girişlerine ’hangi markayı istiyorsunuz’ sandıkları koyduk. Ezici çoğunluk ’Boyner’ dedi. Çarşı adıyla müşteri arasında hâlâ bir aşk bağı var. Biliyoruz, hissediyoruz. Yeni bir markaya gitmek yerine, Çarşı yeni programımıza daha uygundu.”

Tanrıverdi, 100 firmayla ‘ortak net’e giriyor
Bir süre önce Etiler Marmaris Büfe zincirini satın alan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, şimdi de 100 firmayla ortak internetten ihracat yapacak. Projeyle Trendyol, Markafoni gibi nihai tüketiciyi değil butikleri ve zincirleri hedef aldıklarını söyleyen Tanrıverdi, “Siteyle toptan ürün satışı yapacağız” dedi.
Ağırlıklı olarak ihracat yapacaklarını belirten Tanrıverdi, “Acentalar kuracağız. Kuracağımız lojistik sistemiyle gümrüğü ödenmiş vaziyette adrese teslim ihracat yapacağız” diye konuştu. Sistemin öncelikli olarak hazır giyim ve konfeksiyon sektörü için uygulanacağını kaydeden Tanrıverdi, “Diğer sektörleri de dahil edeceğiz. Bir süre sonra da üyelik sistemiyle malını yurtdışına satmayı düşünen firmaları sistemin içine almayı planlıyoruz” dedi.

AVVA da var Gizia da
Sitenin ortakları arasında La Gazzetta, Gizia, AVVA, Sabra, Party 21 ve Herry gibi markaların olacağını belirten Tanrıverdi, “Kuracağımız portal internetten ihracat yapacak ilk toptan satış sitesi olacak” dedi.
B2B alanında faaliyet gösterecek sitenin müşterileri arasında B2C siteleri de olacağını anlatan Tanrıverdi, “Müşteriler minimum 1.000 dolarlık sipariş verebilecek ve 100 farklı firmadan ürün alabilecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

5 milyon dolarlık yatırım
Sitenin kuruluşu öncesinde 10 bin yabancı butikle görüşüldüğünü söyleyen Hikmet Tanrıverdi, şöyle devam etti:
“Altyapıyı hazırlamak için bu firmalarla görüşerek anket yaptık. Dünyada 500 bin civarında butik, 2 bin tane de B2C sitesi var. Araştırmaya göre dünyadaki butiklerin yüzde 94’ü ürünlerini internet kanalıyla satın almak istiyor. İnternetten alanların oranı ise yüzde 46.”
Siteye teknik desteğin Logo tarafından verileceğini belirten Tanrıverdi, site kanalıyla öncelikle Avrupa ülkeleri ve Rusya’ya ihracat yapmayı hedeflediklerini vurguladı.
Tanrıverdi, liderliğini yürüttüğü bu projenin maliyetinin ise 5 milyon dolar olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Avusturyalı yapı marketinin üçüncü adımı İzmir oldu
Avusturya’da 35 yıl önce kurulan yapı marketi bauMax, geçen yıl girdiği Türkiye pazarındaki üçüncü mağazası için İzmir’i seçti. BauMax’ın bu marketi de diğerleri gibi 50 milyon liralık yatırım bedeliyle kuruldu. 2010’da ilk olarak Samsun’dan ülkeye giriş yapan, ardından İzmit’te yapılanan şirketin 10 yıllık planında Türkiye’deki mağaza sayısını minimum 30 markete taşımak var. BauMax’ın, Cumhuriyet’in 100’üncü yaşı, yani 2023 için belirlediği market sayısı ise 50.

İzmir’e devam
Bornova’da açtıkları 15 bin metrekarelik marketi, Ege’nin en büyüğü olarak nitelendiren bauMax AG Yönetim Kurulu Başkanı Martin Essl, 12 yıl sonra 50 markete ulaşma hedeflerini şöyle değerlendirdi:
“Türkiye için çok heyecanlıyız. Çok hızlı büyüyoruz ve büyümeye de devam edeceğiz. Türkiye bizim için çok etkileyici ve büyük bir ülke. Önümüzdeki aylarda Bodrum ve Ankara’da, 2012’de İstanbul’da mağaza açarak büyümeye devam edeceğiz.İzmir’deki mağaza sayısını da artırmayı planlıyoruz.”

Haberin Devamı

ÜÇ TEMEL STRATEJİ
YEREL YAKLAŞIM: Martin Essl, yerel firmalardan alım yaptıklarını belirterek, Türkiye marketlerindeki ürünlerin yüzde 75’ini Türkiye’den sağladıklarını vurguladı.
UCUZLUK: Essl’in vurguladığı bir diğer nokta, 30 bin üründe sürekli ucuz fiyat garantisi vermeleri oldu. Essl, ‘fiyat kontrol timi’nin sürekli en ucuz fiyatı sunabilmek için çalıştığını ifade etti.
ÜLKEYE ÖZEL: Essl, girdikleri her ülkede, ürün - hizmet seçimini yaparken ülkenin ve ait olduğu bölgenin ihtiyaçlarını dikkate aldıklarının altını çizdi.

Fransa’nın tadını ‘Cadde’ye taşıdı
Crèpe’n Joy’un Fransa’nın lezzetlerini Türkiye’ye taşımak için seçtiği ilk nokta Bağdat Caddesi oldu. Mönüsündeki en iddialı ürünlerden biri olan ‘tatlı krep’leriyle Fransa’nın dar sokaklarındaki ‘krep evleri’ hissini yaratacak kadar iddialı olan Crèpe’n Joy, ismine esin kaynağı olan kreple ilgili tuzlu ve tam tahıllı gibi zengin önerilerin yanı sıra diyet tatlar da oldukça dikkat çekici.
Restoranın bu alandaki mönüsü içinde domates, roka ve fesleğenli mozzarella krep veya dil peynirli roka ve light coleslaw salatalı füme hindili krep önerileri bulunuyor. Restoranın iddialı olduğu bir diğer nokta da hollandese, eksi krema, ballı hardal, fesleğenli pesto, coleslaw salatası gibi lezzetli soslar.

Alışveriş ve eğlencenin ‘en iyi’ ismi seçildi
Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olarak nitelendirilen Forum İstanbul, bu niteliğinin yanına, ‘Dünyanın En İyi Alışveriş ve Eğlence Merkezi’ni de ekledi. AVM, kendine bu niteliği kazandıran ödülü, 9 Haziran günü Londra’da düzenlenen 6. Küresel Retail&Leisure International (RLI) organizasyonunda aldı. Dünyanın en yenilikçi, vizyoner ve eğlenceli konseptlerinin bir araya gelerek değerlendirildiği gecede Forum İstanbul, büyük ödülün sahibi oldu. AVM, ‘Yılın Uluslararası Perakende ve Eğlence Merkezi Ödülü’nü, en iyi alışveriş ve eğlence karmasıyla gayrimenkul sektöründe dinamik yaklaşım sergilemesi nedeniyle aldı.

Mağazada sinerji ciroda büyüme hedefi
Calvin Klein, Emperio Armani, Gottex ve Selmark gibi ünlü iç giyim ve mayo markalarını tek çatı altında toplayan Mendo’s, 2011’i başarılı bir yıl olarak geride bırakmayı hedefliyor. Mendo’s Mağazaları Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Stamati, 21 milyon liralık ciroyu yüzde 20 oranında artırmayı hedeflediklerini söyledi.
25 mağazayla hizmet verdiklerini belirten Stamati’nin vurguladığı diğer nokta da doğru lokasyonlarda mağaza açmaya devam etmeleri yönünde oldu. Stamati, Calvin Klein ve Mendo’s un birlikteliğinden doğan mix mağazalar ile çoğalmak gibi bir ana strateji belirlediklerini kaydetti.

Ünlülerin bavullarını Beymen getirdi
Rimowa bavullar, Türkiye’de de satılmaya başladı. Beymen’in İstinyepark, Nişantaşı, Akmerkez, Ankara ve Erenköyde’ki mağazalarında bulunabilecek bavullar, New York, Milano ve Hong Kong gibi dünyanın pek çok şehrinde lüks segmentteki mağazalarda satılıyor.
Bradley Cooper, Cameron Diaz, Ashley Grene, Mandy Moore, Willem DaFoe ve Sandra Bullock gibi dünya çapında ün kazanmış ünlülerin kullandığı bavulları Türkiye’den kullanan isimler arasında ise Candan Erçetin, Cem Boyner ve Okan Bayülgen gibi isimler yer alıyor.

Vakko’nun güneydeki son adımı Mersin oldu
Vakko’nun güneydeki ilerleyişinde adım attığı en son coğrafya Mersin oldu. Nisan ayında Antalya’ya 1.000 metrekarelik alanda yer alan beş katlı bir mağazayla giriş yapan marka, Mersin’de de iki kattan oluşan bir alanda modaseverlerle buluşacak. Mağazada kadın, erkek koleksiyonlarının yanı sıra, Vakko Couture koleksiyonlarına ve Vakko Chocolate lezzetlerine de yer verildi.

Antalya’daki ismini 10 noktaya taşıdı
CarrefourSA, Antalya’daki mağaza sayısını Belek ve Meydan Kavağı’ndaki girişimleriyle 10’a ulaştırdı. Yapılan açıklamaya göre, her ikisi de ‘Expres’ kategorisinde yer alan mağazalardan Belek’te yer alanı 420 metrekare büyüklüğe sahip. Meydan Kavağı’ndaki mağazanın alanı ise 400 metrekare. Her bir noktada yer alacak ürün sayısı yaklaşık 10 bin.