Ekonomi‘Ne alırsan 29 TL’ ürünü satmadığımız için dikkatli büyümemiz gerekiyor’

‘Ne alırsan 29 TL’ ürünü satmadığımız için dikkatli büyümemiz gerekiyor’

12.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Desa Genel Müdürü Burak Çelet, “2013’te yurtiçinde agresif bir büyüme planımız yok. ‘Ne alırsan al 29 TL’ ürünleri satmadığımız için büyürken daha dikkatli davranmamız gerekiyor” dedi

‘Ne alırsan 29 TL’ ürünü satmadığımız için dikkatli büyümemiz gerekiyor’

2013 yılında yurtiçinde agresif bir büyüme planlarının olmadığını söyleyen Desa’nın Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Burak Çelet, “Önümüzdeki yıl, 10 yeni mağaza açılışı hedefliyoruz. ‘Ne alırsan al 29 TL’ ürünleri satmadığımız için büyürken daha dikkatli davranmamız gerekiyor” dedi. Her pazarda, her ana caddede mağaza açmayı marka konumlandırması açısından doğru bulmadıklarını ifade eden Çelet, “Yeni mağazalarımızı bizim için doğru olan lokasyonlarda açacağız” diye konuştu.

Turquality’den destek
Desa’nın bugün 90 mağazaya sahip, hem üretici hem perakendeci bir deri firması olduğunu belirten Çelet, “Turquality kapsamında ikinci 5 yıllık desteği aldık. Deri sektörünü Turquality’de temsil eden tek firmayız” dedi.
Destek kapsamındaki ilk 5 yılda önemli düzenlemeler yaptıklarını ifade eden Çelet, şöyle devam etti: “Turquality kapsamına girdikten sonra logomuzu değiştirdik, markanın birçok ana unsurunu ve DNA’sını elden geçirdik. Mağaza konseptlerimiz ve ürün gamımız tekrar düzenlendi. İnsan Kaynakları ve tasarım ekibi yenilendi. Uluslararası tasarımcılardan destek almaya başladık. Londra ofisimizi bir tasarım ofisi haline getirdik. Deri ürünlerine tekstil ürünlerini entegre ettik. Ofisimizi daha sonra İstanbul’a taşıdık. Önemli tasarımcılarla çok iyi bir ekip kurduk.”
En önemli noktalardan birisinin Turquality’nin tasarım desteği vermesi olduğunu söyleyen Çelet, “Tasarım desteği aldığınız taktirde maliyetin yüzde 50’ye yakın kısmını program ya da devlet karşılıyor. Keza reklam, kira giderleri gibi... Bunlar çok önemli yatırımlar” dedi.

Haberin Devamı

‘Doğu Avrupa kuzu derisi kullandık’
İnovasyona ağırlık verdiklerini belirten Burak Çelet, şunları söyledi: “Ar-Ge yatırımlarını önemsiyoruz. Kaliteli de olsa deri, türü ve yapısına göre su alabilir. Mesela biz de bir ürünümüzde Doğu Avrupa’dan kuzu derisi kullandık. Ürünün iç kısmına su geçirmeyen astar koyduk. Ürün ters çevrildiğinde de kullanılabiliyor. Tersini de düzü kadar güzel tasarladık bu ürünü.”

2 bin çalışanı var
Bu yıl Desa’nın 40’ıncı yılını kutladıklarını söyleyen Burak Çelet, “2 bin çalışanı ve 110 milyon dolar civarında cirosuyla Desa, Türkiye’nin önemli bir perakendecisi. Desa’nın aynı zamanda Samsonite markasıyla da ortaklığı bulunuyor. Türkiye, Samsonite’ın dünyada örnek gösterdiği bir pazar” dedi.

Haberin Devamı

‘Geniş kitlelere ulaşacak olmanın heyecanı içindeyiz’
Moda perakendecisi H&M yarın Gaziantep Sanko Park AVM’de açacağı mağaza ile İstanbul ve Ankara’nın ardından yeni bir kentte daha hizmet vermeye başlayacak. H&M Türkiye Ülke Müdürü Leif Spang, “H&M ekibi olarak yeni mağazamızı Türkiye’nin farklı bir şehrinde, Gaziantep’te açıyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

2 bin metrekareye sahip
Spang, İstanbul ve Ankara’nın ardından Gaziantep’e markalarını taşıyarak modaseverlerle buluşacak ve daha da geniş kitlelere ulaşacak olmanın heyecanı içinde olduklarını söyledi. H&M’in Türkiye’deki üçüncü ilinde açılacak olan Sanko Park AVM mağazası, 2 bin metrekare alanda kurulu tek kattan oluşuyor.
H&M’in mağaza tasarımındaki yeni konseptini sunacak olan Sanko Park mağazası, yeni led aydınlatma sistemleri, farklı duvar ve tavan renkleri ve ürünleri ön plana çıkaran gizli aydınlatma çözümlerine sahip.
Mağazada, kadın, erkek, çocuk koleksiyonlarının yanı sıra, iç çamaşırı ve aksesuar ürünleri de yer alacak.
Mağazanın açılışında dünya ile aynı anda satışta olan ve Amerikalı şarkıcı Lana Del Rey’in yüzü olduğu ‘Sonbahar’ kampanyasının özel parçaları da modaseverlere sunulacak. H&M, mağaza önünde alışveriş için sıraya giren ilk 100 kişiye 20 TL hediye kartı verilecek.
H&M Sanko Park mağazasında açılış gününe özel kadın tişörtler 10 TL’den başlayan fiyatlarla, erkek gömlekler 10 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Ayrıca sırada bekleyen 200 kişiye David Beckham iç giyim ürünlerinde geçerli 10 TL değerinde indirim çeki verilecek. Türkiye’deki büyümesine devam eden H&M, 19 Ekim’de Ankara’daki üçüncü mağazasını Armada AVM’de açarak mağaza sayısını da 10’a ulaştıracak.

Haberin Devamı

‘Londra, markamız için en doğru lokasyon...’
Tesislerinde özel bir showroom alanları inşa ettiklerini belirten Burak Çelet, “Bu showroom’ların birinde mevcut sezon, diğerinde ise gelecek sezon ürünleri sergileniyor. Bir başka showroom’da da
outlet konseptimiz bulunuyor. Görsel düzenleme ve tasarım ekibimiz bu alanlarda gerçek mağazadaymış gibi ortak çalışma imkanı buldu. Perakendenin tüm ana fonksiyonlarını bu alanlarda uygulama imkanı bulduk” dedi.
Desa’nın Londra’da iki mağazasının bulunduğunu söyleyen Çelet, “Yurtdışında mağaza açmış olmak için mağaza açmak istemedik. Hakkını vermek için Londra’da mağaza açtık. Çünkü Londra, markamızı doğru bir şekilde test etmek için en doğru lokasyondu” diye konuştu.

Haberin Devamı

KOZMETİK

Chanel’den iki yeni koleksiyon...
Chanel, iki yeni koleksiyonunu piyasaya sundu. Chanel ‘İllüzyon’ adını verdiği koleksiyonunda, gökyüzünden ilham alınan mavi renk, gece makyajının temelini oluşturuyor. Chanel ‘Bombay’ koleksiyonu, Hindistan’ın zenginliğinden ilham alıyor. Koleksiyon ürünleri, Harvey Nichols Mağazaları’nda satışa sunuluyor.

Sınırlı sayıda üretildi
Make Up For Ever’ın özel serisi Black Tango, Sephora Mağazaları’ndaki yerini aldı. Özel tasarımlı ambalajı ile siyahı sezon renkleriyle harmanlayan Make Up For Ever, sınırlı sayıda üretilen makyaj serisinde oje, ruj ve farın en moda halini bir arada sunuyor.

Yaşlanma karşıtı bakım
Florame, özel olarak formule ettiği yaşlanma karşıtı bakım yağlarını piyasaya sundu. Florame’ın tüm ürünlerinde olduğu gibi, bu ürünleri de Ecocert ve Cosmebio sertifikalarına sahip. Organik ve doğal içeriklerle üretilen yağlar cildi doğal yollardan beslemeyi ve korumayı amaçlıyor.

Haberin Devamı

Dumanlı gözler...
Golden Rose’un, 2012 Sonbahar sezonunda dumanlı göz makyajında kahve tonlarına mürdüm eşlik ediyor. Her sezonun vazgeçilmezi dumanlı göz makyajı bu sezon daha romantik, daha sofistike... Makyaj uzmanlarına göre resort koleksiyonlar trendleri etkilese de 2012 yılı boyunca sıcak toprak tonları makyajlara hakim olacak.

Işıldayan maskara
Max Factor’ün yeni maskarası Masterpiece Eye Brightening, raflardaki yerini aldı. Makyaj uzmanı Nur Toktay, “Yni Max Factor Masterpiece Eye Brightening daha parlak daha ışıltılı bir illüzyon yaratarak gözlere neredeyse bir hipnoz etkisi katıyor” diyor.

‘Mekanik temizlik sektörü 180 milyon TL büyüklüğe ulaştı’

Mekanik temizleme ürünlerinde faaliyet gösteren Alman Vileda’nın Ülke Müdürü Selçuk Yağlıkçı, Türkiye’deki mekanik temizlik sektörünün 180 milyon TL büyüklüğe ulaştığını söyledi.
Nielsen Araştırma Şirketi’nin ortaya koydu sonuçlara göre 2012’nin ilk 3 ayında pazarın yüzde 20 büyüdüğünü kaydeden Yağlıkçı, “Geçen yıl bu rakam yüzde 15’ti. Pazarın gösterdiği gelişme yeni firmaların sektöre girmesini sağlıyor” dedi.
Tüketicinin artık kendilerine kolaylık sağlayan temizlik gereçlerini tercih etmeye başladığını vurgulayan Yağlıkçı, “Bu durum, sektörümüzün büyümesini ve gelişmesini sağladı. Bizim yapmamız gerekense ev hanımlarının ihtiyaçlarını tespit edip pazara yenilikler sunmaktı. Vileda olarak biz de öyle yaptık” diye konuştu.
Vileda’nın ürün yelpazesinin ev içi, mekanik temizlik adı verilen ürün gruplarında hemen hemen tüm kategorileri kapsadığını belirten Yağlıkçı, “Bunlar arasında temizlik bezleri, bulaşık süngerleri, yer temizlik sistemleri ve temizlik sırasında eli koruyan eldivenler bizim ana ürün gruplarımızı oluşturuyor” dedi.

Ürün sayısı 140’ı buluyor
Temizlik bezlerinde en son teknolojiyi kullandıklarını söyleyen Yağlıkçı, “Toplamda ürün sayımız 140’ı buluyor. Öte yandan çamaşır grubumuzda da ütü masaları, çamaşır kurutmalıkları ve ütü masası bezlerinden oluşan ürünlerimiz var” diye konuştu.
Bu yıl Türkiye’deki 20. yıllarını kutladıklarını ifade eden Yağlıkçı, “Yer temizliği denilince akla ilk gelen marka Vileda oluyor. Hatta ev hanımları arasında ‘Viledalamak’ diye bir deyim oluştuğunu gözlemliyoruz” dedi.

‘AVM’ler açıldıkça ilgi artıyor’
Freudenberg Şirketler Grubu’na bağlı olan dünya genelinde faaliyet gösteren bir şirket olduğunu hatırlatan Selçuk Yağlıkçı şöyle devam etti: “Çin’den Amerika’ya kadar 58 ülkede ürünlerimizi pazara sunuyoruz ve tüm dünyada pazar lideri konumundayız. Dolayısıyla dünya genelinde tüketicilerimizle sürekli iletişim halindeyiz. Bu da oldukça yüksek oranda bilgi birikimine sahip olduğumuz anlamına geliyor. Birikimimizi tüketicilerimizin beklentilerini karşılayacak yeni ürünler geliştirmek için kullanıyoruz.”
Vileda olarak Türkiye’nin her bölgesine ulaştıklarını ifade eden Yağlıkçı, “Türkiye’nin doğusunda AVM’ler açıldıkça, üniversiteler kuruldukça ve satış kanalları geliştikçe markamıza olan ilgi de artıyor” dedi.

Häfele yeni ürünleriyle Intermob 2012 Fuarı’nda
Mobilya, kapı donanım ve aksesuarları alanında faaliyet gösteren Häfele, 13-17 Ekim tarihleri arasında Intermob 2012 Fuarı’nda olacak. Häfele, geleneği bozmayarak bu yılki Intermob Fuarı’nda da mobilya, kapı donanım ve aksesuarlarının yaşam alanlarının içerisindeki işlevselliğini deneme imkanı sunuyor. Ayrıca Häfele’nin kampanya standındaki ürünler arasında, vidalar, kimyasallar, bağlantı elemanları, mobilya kilitleri, çekmece rayları, menteşeler, düşer/kalkar kapak donanımları, aydınlatma sistemleri, mutfak aksesuarları ve donanımları, kapı kolları, kapı menteşeleri ve kapı kilitleri bulunuyor.

Üç ayrı koleksiyonla kışı karşılayacak
Greyder bu kışa üç farklı ayakkabı koleksiyonu ile giriyor: Doğal, Modern, Stil sahibi... Greyder, yeni natural koleksiyonu ile bu kış serüvencileri maceralı yolculuğunda yalnız bırakmıyor. Koleksiyon dayanıklı, yağlı görünümlü ve efektli deriler kullanılarak hazırlandı. Outdoor modeller yalnızca doğada değil, modern tasarımlarıyla şehir yaşamında da yerini alıyor. Markanın koleksiyonlarında süet, nubuk ve kürkler dikkat çekiyor. Sonbahar ve kışın haki renkleri bordolar, grinin kirletilmiş tonları, navy ve olgun kahveler serinin en çok kullanılan renkleri arasında...

Aloe vera etkili uyku vaat ediyor
Ev tekstilinde faaliyet gösteren Altınbaşak, rahat uyku ihtiyacından yola çıkarak yeni bir koleksiyon hazırladı. 1971 yılından bu yana 25 ülkeye ihracat yapan marka, yeni relax serisinde aloe vera etkili uyku takımları üretti. Kumaş yapımında kullanılan aromatik bitki özleri kullanan marka, Ar-Ge ve inovasyona yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor.
Tesislerinde havlu, bornoz, nevresim takımları, uyku setleri, baskılı ve baskısız kumaş çesitleri üretimi yapan firma, Türkiye’de 500’ün üstünde noktada satış yapıyor.

Perakendeciler rotayı İzmir’e çevirdi...
İzmir Ticaret Odası’nın ev sahipliğinde Türkiye Perakendeciler Federasyonu, Retail Türkiye ve Ege PERDER işbirliğiyle, Viking Temizlik ve Yonca Gıda’nın ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek ‘Ege Perakende Konferansı’nda geriye sayım başladı.
İzmir’de 17 Ekim tarihinde Kaya Otel’de yapılacak konferansa 400’ün üzerinde yerel perakendeci katılacak. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, Ege Perakendecilik Konferansı’nın sektörü buluşturan çok önemli bir ticari platform olacağını belirtti.

e-Perakende

Butiklerin yeni sahnesi

Bir alışveriş merkezi mantığında tasarlanan MeCrea.com’da, tasarımcılar kendi dijital butik mağazalarını açabiliyor, ünlü markalar ise özel koleksiyonlarını satışa sunabiliyor. Yılsonuna kadar 200 mağazayla yoluna devam etmeyi hedefleyen MeCrea.com AVM’lerde yer alamayan ufak markalara büyük markalarla aynı yerde olma şansı veriyor.
MeCrea.com’un kurucu ortaklarından aynı zamanda Palladium AVM’nin de ortaklarından olan İbrahim Güler, “Perakendede ve alışveriş merkezinde olan deneyimimizi online platforma taşımaya karar verdik” dedi.

Fenerium mağazası 1v1y.com’da açıldı
Fenerium, 2012-2013 sezon ürünlerini sunduğu yeni mağazasını Türkiye’nin online AVM’si 1v1y.com’da açtı. Taraftarlar, formadan kabana, gömlekten tost makinesine Fenerbahçe’nin her türlü lisanslı ürününe artık bu siteden ulaşabilecek.
Kulübün lisanslı ürünlerini satan Fenerium’un kadın taraftarlara özel çubuklu formaları da 1v1y.com mağazasında yerini aldı. Kadın taraftarlara özel beden, kalıp ve kesimlere göre hazırlanan formaların yanı sıra lisanslı elbise, şort, eşofman ve tişörtleri de mağazada satışa sunuluyor. 1v1y.com’un Fenerium mağazasından yapılan 50 TL ve üzerindeki alışverişlerde kargo ise ücretsiz.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler