14.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 reklam yatırımları açıklandı. Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, geçen yıl reklam yatırımlarının yüzde 8’lik büyüme ile 4 milyar 652 milyon liraya çıktığını söyledi.
İkiler, reklam yatırımları artış gösterse de, reklam verenlerin sayısının yüzde 7 azaldığını ifade etti. İkiler, 2012’de öne çıkan sektörlerin finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizliği ve gıda olduğunu vurguladı. Reklamı azalan sektörlerin ise elektronik ev eşyaları, bilgi teknolojileri, yakıt ve enerji, sigorta, inşaat ve dekorasyon olduğunu kaydeden İkiler, “Reklamı aynı kalan sektörler ise GSM, oto, mobilya ve ev tekstili, tekstil ile kozmetik oldu” dedi.
‘Gazete payını koruyor’
İkiler şöyle devam etti: “Reytingi ölçülen kanallar reklam yatırımlarının yüzde 78’ini, reytingi ölçülemeyen kanallar ise yüzde 22’sini almış durumda. Gazete ise payını koruyor. Gazete reklamları geçen yıl yüzde 6 artarken, reklam veren sayısında ise yüzde 4’lik bir düşüş var.
Dergi reklam yatırımları da yüzde 6.5 artmış. Reklam verenler ise yüzde 3 düşmüş ve 6 bin 800 seviyesine gelmiş. Outdoor reklamda yüzde 7’lik büyüme var, reklam verenler ise artmış. Radyo reklam yatırımları yüzde 7.5 artıyor. Reklam veren adedinde ise yüzde 8’lik azalma var. Sinemada ise reklam veren sayısı yüzde 6 arttı.”
Effie’ye rekor başvuru
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide işbirliğiyle düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na bu yıl 214 başvuru yapıldığını söyleyen Alper Üner, en fazla başvuru yapılan kategorilerin yüzde 19 ile bilgi teknolojileri ve içecek olduğunu belirtti.
Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın Ödül Töreni’nin 3 Nisan’da yapılacağını açıklayan Üner, “Yarışmaya bu yıl yeni kategoriler eklendi. Sınırötesi Başarı dış pazarlardaki etkinliği ödüllendirecek, Bütçesi Küçük Etkisi Büyük ve e-ticaret’e yarışmada özel vurgu yapılacak” dedi.
2013’te hedef yüzde 12
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, 2013 reklam yatırımlarında yüzde 12 civarında bir büyüme beklediklerini söyledi. Geçen yıl sektörün yüzde 8 büyüdüğünü kaydeden Üner, yine de sektörün alacak çok yolu olduğunu ifade etti. Devletin yurtdışındaki markalara yönelik önemli destekleri olduğunu anımsatan Üner, bu desteklerin yurt içinde de olmasının faydalı olacağını düşündüklerini dile getirdi.
Reklamcılar Derneği Saymanı Oğuz Yavuz ise reklam yatırımlarının yüzde 50’sinin üstünün TV’ye gittiğini söyledi.
Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu da Türkiye’nin 2012’de Avrupa’nın en çok marka başvurusu yapan ülkesi olduğunu belirtti. 182 bin 307 yerli, 30 bin 156 da yabancı marka başvurusu yapıldığı bilgisini veren Molu, bu rakamların pazarlamanın çok güçleneceğinin işaretleri olduğunu ifade etti.
İngiliz basınının önde gelen bulvar gazetelerinden Daily Mail'in özel haberine göre, Meghan Markle'ın İngiliz eleştirmenlere aldırmadığı ve doğum odasında twerk yaptığı bir videonun ortaya çıkması büyük bir tartışma yarattı.