EkonomiRusya’nın otomotiv markası ’GAZ’, Türkiye’ye yeniden geliyor

Rusya’nın otomotiv markası ’GAZ’, Türkiye’ye yeniden geliyor

21.09.2008 - 10:18 | Son Güncellenme:

.

Rusya’nın otomotiv markası ’GAZ’, Türkiye’ye yeniden geliyor

Rusya Federasyonu ve Litvanya’da üretilen ’Gaz’ marka Ticari araçlar Türkiye pazarına yeniden giriyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de Suzuki, Subaru ve Citroen otomobil markalarında üst düzey yöneticilik yapan ve son olarak da Mehmet Sabancı ile birlikte MG ve Rover’in Türkiye distribütörü olan Derya Kartoz, yeni kurduğu Kuzey Otomotiv ile şimdi Rusya’nın ticari araçlardaki önde gelen markası GAZ’ı Türkiye’ye getireceklerini söyledi. 2008 yılı Nisan ayında Rusya GAZ ile yapılan anlaşmalarla resmi distribütör olarak faaliyetlerine başlayan ve Türk-Litvanya ortaklığı olarak kurulan Kuzey Otomotiv ticari araç kategorisinde ilk etapta Türkiye'ye 400 adet araç getireceklerini ve 2009 için de hedeflerinin 2 bin araç olduğunu açıkladı.

ANKA’ya konuyla ilgili bilgi veren Kuzey Otomotiv Genel Müdürü Derya Kartoz, GAZ’ın geçmiş dönemde değişik şirketler aracılığıyla ithal edildiğini belirterek, “Gaz markası Avrupa’da giderek iyi bilinen bir marka haline geliyor. Şimdi biz Litvanya’ fabrikasında üretilen GAZ araçları AB standartlarına uygun olarak Türkiye’ye getireceğiz. Türkiye’de de bu araçların özellikle ticari kişi ve kuruluşlar tarafından tercih edileceğini düşünüyoruz" dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’DE ÜRETİM YATIRIMI

Önümüzdeki dönemde satış, üretim yatırım hedefleri konusunda Derya Kartoz, “GAZ’ın Türkiye’de bir montaj tesisi kurması konusunda bir takım çalışmalar yapıyoruz. Kısa - orta dönemde gerçekleştirilebilecek bu çalışma ile hem Türk yerli sanayisi daha çok kullanıldığı ürünlere sahip olacak, hem de ülkemiz ekonomisine ve çalışma hayatına çeşitli olumlu katkılarda bulunmuş olacağız" görüşünü açıkladı.

Derya Kartoz, Rusyadaki oto üreticileri ile ilk temasının 2003 yılında olduğunu söyleyerek şu bilgileri verdi:

“2007 yılında Rusya GAZ fabrikasının Litvanya Cumhuriyetindeki Avrupa üretim fabrikasının sahibi Georg Kotomin ile ortak bir şirket kurarak Avrupalı GAZ araçlar üzerine ön çalışmaları başlatarak gerekli izin ve prosedürleri tamamladık. 2008 yılı Nisan ayında Rusya GAZ ile yapılan anlaşmalarla resmi distribütör olarak faaliyetlerimize başladık."

AVRUPA’DAN GELEN GAZ

GAZ’ın Türkiye’deki önceki deneyimi ve satış grafiği hakkında bilgi veren Derya Kartoz, "GAZ, Türkiye’de 2004-Nisan 2006 arasında 4 bin 250 adet, 2006 yılsonuna kadar 150 adet olmak üzere toplam 4 bin 400 adetlik bir araç parkına sahiptir. Ancak daha önce ithal edilen araçlar Rusya’da üretilen Steyr lisanslı Euro2 standartlarında motora sahipti. Biz Kuzey Otomotiv olarak ilk kez Avrupa’daki GAZ fabrikasından şimdilik Euro3 (yılbaşından itibaren Euro4 olarak devam edecek) standartlarında Andoria turbo dizel motorlu araçları getirdik" dedi.

Haberin Devamı

“Neden Gaz ve Türkiye pazarında talep var mı bu markayaö şeklindeki soruya Derya Kartoz, GAZ’ın sağlamlığı, ilk alış değerindeki ucuzluğu, parçasının bol ve ucuz olması, bakım maliyetlerinin düşüklüğü, ekonomik ve üstün performansı ile Türkiye’de önemli bir pazara sahip olacağını söyleyerek, “Daha önce pazara girmiş olan araçlardan tamamen farklı ve üstün bir motora sahip olması da bu tespitlerimizi olumlu yönde tetikleyecektir. Ayrıca Türkiye’ye ilk defa gelmekte olan VALDAI kamyon ile GAZELLE çift kabin ve uzun şaseli kamyonetler, 4x4 kamyonet ve 4x4 vanlar da ürün yelpazemiz içindedir" diye yanıt verdi.

Haberin Devamı

GAZ-KUZEY ORTAKLIĞI

Gaz ve Kuzey Otomotiv ilişkisi ve ortaklık yapısıyla ilgili olarak bilgi veren Derya Kartoz şunları söyledi:

“Kuzey Otomotiv’in adı Litvanya’nın Avrupa’nın kuzeyinde bir ülke olmasından geliyor. Bir yabancı sermayeli limited şirket statüsünde olup GAZ Litvanya fabrikasının başkanı ve sahibi Georg Kotomin ile benim yarı yarıya haklara sahip olduğum bir şirkettir. İlişkilerimiz yalnızca GAZ işi ile sınırlı olmayıp, Çin’den yeni model otomobiller getirmek de dahilçeşitli ve farklı konularda iş birliği ve dostluk içerisindeyiz."

Satış ve bayi örgütü, yedek parça ve satış sonrası servis örgütlenmesine de dikkat çeken Kartoz, “Her gün devam eden çalışmalarımız ile eskiden markaya emek veren bayi ve servisleri daha kurumsal yapı ile kazanılmasını sağladık. Şu anda Türkiye genelinde 24 bayi ve 39 servise ulaştık. Bu sayı bölgesel çalışmalar ile her gün geliştirilmektedirö diye konuştu. Derya Kartoz, Gaz marka ticari araçların fiyat skalası konusunda şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Şu anda Türkiye’de kendi kategorisi içinde satışa sunulan en ucuz ticari araç olmayı hedefledik. Ürün teknik seviyesi ile fiyat skalasının bir arada değerlendirdiğinizde rakipleri ile yüzde 15 -20 arasında farklılıklar ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca Türkiye’ye ilk defa gelen ürünlerimiz ile pazarda yeni yerler elde etmeyi hedefliyoruz."

TÜRKİYE’DE TESİS KURULABİLİR

Hedef kitle ve bölgesel olarak yoğunlaşma konusunu değerlendiren Kartoz özetle şunları söyledi:

“Hedef kitlemiz ticari faaliyetlere sahip kişi ve kuruluşlar. Tamamen çeşitli kategori ve sınıflarda yük taşıma amaçlı olan araçlarımızı yeni bir takım uygulamalar ile kullanım sahalarını geliştirmekteyiz. Araç üstü katlanır vinçler, vakum ve süpürme makineleri, çekici kurtarıcı gibi araçlar bunlardan bazıları. Anadolu bölgelerine ağırlık vermekteyiz. Ticari araçlar segmentinde en iddialı modelimiz olarak uzun şaseli kamyonet ile çift kabinli kamyonetler bizim için biraz daha önem taşıyor."

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler