15.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk
Türkiye’de geçen yıl 12 milyon adet saat satıldığını belirten Ersa Saat’in Genel Müdürü Orhan Korkusuz, “Bunların 3 milyonunu markalı saatler oluşturuyor” dedi. 9 milyon adet ise çoğu markasız olan ve ucuz kategorideki ürünlerden oluşuyor. Geçen yıl saat pazarının adet bazında yüzde 7 küçüldüğünü belirten Korkusuz, “Dolar bazında ciroda yüzde 3 küçülme var. Bu da, tüketicinin artık daha pahalı saatleri tercih ettiğinin bir göstergesi” diye konuştu.
1986’den bu yana faaliyet gösteren Ersa Saat’in bünyesinde 12 marka bulunduğunu söyleyen Korkusuz, bunlar arasında Bulova, Casio, Ferre, Harley Davidson, Just Cavalli, Pierre Cardin, Puma, Sector, Swiss Military ve Timberland gibi markaların bulunduğunu ifade etti.
Ersa Saat olarak, markalı saat pazarında yüzde 20 ile en büyük pazar payına sahip olduklarını anlatan Korkusuz, “Toplamda 1.100 bayimiz var. Ayrıca ortağı olduğumuz Konyalı Saat mağazalarında da saat satışı gerçekleştiriyoruz” dedi.
50 konsept mağaza
Geçen yıl pazarda toplam 560 bin adet Casio marka saat satıldığını söyleyen Orhan Korkusuz, “Pazarda en fazla satış adedine sahip olan Casio’yu, 180 bin adetle Swatch takip ediyor. Bunları izleyen diğer markalardan satış adeti 100 bini geçen ise yok” dedi.
Ersa Saat’in 1986 yılında, Mustafa Ergün tarafından bir aile şirketi olarak kurulduğunu anlatan Korkusuz, şu bilgileri verdi: “Ersa bugün 100’ün üzerinde çalışanı ile Türkiye saat pazarının en önemli distribütörlerinden biri olarak hizmet veriyor. 12 önemli dünya markasının Türkiye’deki satışını gerçekleştiriyoruz. Ersa, aynı zamanda Konyalı Ersa mağazacılığın yüzde 50 ortağı. Kuruluşu 1951’e dayanan Konyalı Saat mağazaları, 2006’dan bu yana organize perakendede faaliyet gösteriyor. Ve 21 mağazayla sektörün ikinci büyük saat zinciriyiz. Ayrıca distribütörü olduğumuz Casio markasının üst grup ürünlerinin satıldığı G-Factory mağazaları ile de ayrı bir zincir mağaza konsepti oluşturduk. Şu anda 5 adet G-Factory mağazamız bulunuyor. Üç yıl içinde bu sayıyı 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”
Yabancı ilgisi var
Ersa Saat’in 2014 yılında 600 bin adetlik saat satışına ulaştığını kaydettiğini, son iki yılda yüzde 65 büyümeye imza attıklarını anlatan Orhan Korkusuz, “Bunda yeni satış modellerini uygulamaya sokmamız etkili oldu. Satış yönetimiyle marka yönetimini birbirinden ayırdık” dedi.
Türkiye’deki saat pazarında yabancı markaların ilgisinin artarak devam ettiğini söyleyen Korkusuz, “Türkiye’de saat perakendeciliği henüz gelişimini tamamlamış değil. Organize saat perakendesinin hızla gelişeceğine inanıyoruz. Gidilecek daha çok yol var. Bu nedenle Ersa Saat olarak yatırımlarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.
Bu yıl yüzde 15’lik büyüme hedeflediklerini dile getiren Korkusuz, şöyle devam etti: “Kısa süre içinde franchise operasyonuna başlayacağız. Amaç organize perakendenin iş ortaklarımızı ezip geçmesini engelleyecek bir çatı oluşturmak.”