27.12.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL İstanbul
Zeytinyağı pazarının en yeni oyuncusu Zeytin İskelesi, iç pazardaki tüketimi artırmak ve zeytinyağı hakkında bilinmeyenleri anlatmak için reklam yüzü olarak son dönemin yıldız şeflerinden biri olan Mehmet Gürs’ü seçti. Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli iki yıllık yatırım sonucu pazara giren ve 3 aydır raflarda yer alan markanın ilk reklam olarak sadeliği tercih ettiğine değinerek şöyle dedi:
“Reklamlarımızda ürünü ve markayı ön plana çıkaran sade bir konsept seçtik. Bunca bilgi karmaşası arasından ürünün ayrışmasını istedik. Marka bilinirliğimiz oturduktan sonra yüz olarak da Mehmet Gürs’le reklam çalışmamız olacak.”
Tire’de bulunan ve yıllık 15 bin ton kapasiteli fabrikaya sahip olduklarını söyleyen Cenikli, Ayvalık ve Edremit bölgesinin sızma zeytinyağlarından oluşan Zeytin İskelesi ürünlerinin perakende marketlerde satılmaya başlandığını ve iki haftadır yayımlanan reklamla satışların 1’e 5 oranında arttığını ifade etti. Akdeniz çanağında bulunmasına rağmen Türkiye’deki zeytinyağı tüketiminin kişi başı 1.5 litrelerde kaldığını ifade ederek şöyle konuştu:
“Türkiye ne yazık ki aynı coğrafyada bulunan ülkelere göre az tüketim yapıyor. Oysa büyük bir potansiyel var ama tanıtım ve kullanım eksik. Amacımız öncelikle iç pazarı hareketlendirmek. Bu yönde çalışmalarımız olacak. Örneğin ilerde büyük restoranlarla anlaşmalar yapacağız. İhracat bizim için şu anda ikinci planda. Dünyada yükselen bir tüketim trendi var. Biz de pazarın diğer oyuncuları gibi ABD, Çin, AB ülkelerine ihracat yapabilecek konumdayız ancak bunu sadece kendi markamızla yapmak arzusundayız.”
Yeni kategori yarattı
Zeytinyağı dışında zeytin, sabun gibi zeytinle ilişkili herhangi bir ürün çeşitlendirmesi işine girmek isteme-diklerini söyleyen Cenikli pazara sürdükleri ürünle yeni bir kategori yarattıklarını ifade etti. Cenikli şöyle konuştu:
“Naturel Sızma, Organik Naturel Sızma ve Naturel Birinci isimli ürünlerimiz yer alıyor. Naturel Birinci adlı ürünümüzle yeni bir kategori yarattık. Asit seviyesi yüzde 2 olan ürünün tadı diğerlerine göre daha aromalı ve yoğundur. Kızartma yapmaya uygun bir yapısı vardır.”
Adı mitolojiden
- Edremit ve civarında çok sayıda iskele olması ve mitolojide de Zeytin İskelesi’nin var olması markanın isim seçiminde etkili oldu.
- Yağlar 42 farklı analizden geçip şişeleniyor.
- Tire’deki fabrikaya 5 milyon euro yatırım yapıldı.
- Marka, 40 yıllık tekstilci Kuloğlu ailesine ait.
- Aile şu an zeytinliğe sahip değil.
- Biri organik olmak üzere 3 çeşit ürün 1 litrelik cam ve 1, 2 ve 5 litrelik tenekelerde satılıyor.
- Türkiye’de 100 bin tonluk zeytinyağı pazarı bulunuyor. 5 büyük markanın yanında piyasanın yüzde 60’ını markasız ürünler oluşturuyor.
Turuncu renge dikkat edin
- Koyu renk cam veya teneke ambalajdaki zeytinyağı tercih edilmeli.
- Yağın en büyük düşmanı gün ışığı olduğu için ürün açıldıktan sonra güneş almayan serin bir yerde muhafaza edilmeli.
- Rengi turuncuya doğru dönen ürün tüketilmemeli.