EkonomiSigortacılıkta müşteri segmentasyonu dönemi

Sigortacılıkta müşteri segmentasyonu dönemi

14.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

İhtiyaca uygun çözümler sunabilmek için sigorta müşterilerinin segmentlere ayrılması gerektiğini söyleyen Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, her müşteri segmentine uygun olarak tasarlanmış ürünlerle müşterilere doğru çözüm sunabilmenin önemine işaret etti

Sigortacılıkta müşteri  segmentasyonu dönemi

Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de müşterilerin gerçek sigorta ihtiyaçlarını tespit edip, bu doğrultuda değerlerini koruma altına aldıklarını belirtti. Bunun için de acente ve müşterileri sürekli dinlediklerini, gelişen ve farklılaşan ihtiyaçlara uygun teminatlar sunduklarını söyleyen Yergin, müşterilerin ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlayabilmenin yolunun, onları segmentlere ayırmaktan geçtiğini ifade etti.
Segmente edilmiş ürünlerle avantaj yaratmayı son derece önemsediklerini dile getiren Yergin, “Mevcut Liberty Canım Evim Sigorta paketimizi, Mini, Esnek ve Maksimum olmak üzere üç alternatif halinde sunarak fonksiyonel kılıyoruz ve müşterilerimizin ihtiyacı olan korumayı satın almalarına olanak sağlıyoruz” dedi.
2013 yılında da sigortalılara daha güvenli bir yıl yaşatmayı hedefleyen Liberty Sigorta, müşterilerin gerçek ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştirmeye devam ediyor. Liberty Sigorta, kapsamlı teminat yapısıyla beğeni toplayan Liberty Canım Evim poliçesini çeşitlendirerek, “Liberty Canım Evim Mini”, “Liberty Canım Evim Esnek” ve “Liberty Canım Evim Maksimum” paketleriyle farklı segmentlerdeki müşterilerine sunuyor.
Konuyla ilgili açıklama yapan Ragıp Yergin, daha önce “Liberty Canım Evim” adıyla çıkardıkları konut sigortasının piyasadaki en kapsamlı konut sigortalarından biri olduğunu belirtti.
Sadece konutun ve içindeki eşyaların değil, aile bireyleri, ev sahibi, kiracı ve komşuların da güvence altına alınabildiğini belirten Yergin, “Liberty Canım Evim Sigorta paketlerinde standart bir konut sigortasının içerdiği teminatlara ek olarak birçok fonksiyonel teminat seçenekleri yer almaktadır.

7/24 hizmet alınabilecek
Ürünümüzün opsiyonel teminat yapısı sayesinde, ‘Liberty Canım Evim Mini Paket’, ‘Liberty Canım Evim Esnek Paket’ ve ‘Liberty Canım Evim Maksimum Paket’ ürün alternatifleriyle müşterilerimiz gerçek ihtiyaçlarına ve taleplerine uygun sigorta paketini oluşturabilecek. Liberty Sigorta Yardım teminatıyla 7 gün 24 saat müşterilerimiz evlerinde gerçekleşebilecek su ya da elektrik tesisatı arızaları, cam hasarları ve çilingir ihtiyaçları için hizmet alabilecek. Müşterilerimiz bu teminatla ayrıca tıbbi bilgi ve danışmanlık desteğinden de faydalanabilecek” şeklinde konuştu.
Yergin, sigortalılarının ayrıca, Türkiye çapında tiyatro, sinema, opera, bale, konser gibi sosyal ve kültürel faaliyetlerle ilgili yerler, eğlence lokalleri, restoranlar, oteller ve buna benzer yerlerin adres ve telefonlarına da ulaşabildiklerini, hatta kültürel, spor ve seyahat aktiviteleri için mümkün olan durumlarda rezervasyon hizmetinden de faydalanabildiklerini vurguladı.
Ragıp Yergin, sözlerini şöyle tamamladı: “Müşterilerimizin konut ürünü ihtiyaçlarının tümüne alternatifli seçenek sunan Canım Evim Sigorta Paketleri ile Liberty Sigorta farkını hissettireceğimize yürekten inanıyorum.”

Haberin Devamı

Mapfre Gönüllüleri işbaşında

Mapfre Genel Sigorta çalışanları, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde daha aktif yer almak üzere bir gönüllüler grubu oluşturdu. Şirket bünyesinde oluşturulan Mapfre Genel Sigorta Sosyal Kulübü, kısaca “MASK” bünyesindeki çeşitli kulüplere de çalışanlar büyük ilgi gösteriyor.
Konuyla ilgili bilgi veren Mapfre Genel Sigorta İnsan Kaynakları Direktörü Necla Aksoy, bu sene kurumsal sosyal sorumluluk etkinliklerini artıracaklarını ve “Gönüllüyüm” adıyla Mapfre Gönüllüler Projesi’ni hayata geçireceklerini söyledi.
Mapfre Genel Sigorta’nın İspanya’daki Mapfre Vakfı’yla ortaklaşa yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri bulunduğunu dile getiren Aksoy, şöyle knuştu:
“Çalışanlarımızı da bu projelere katmak için ilk planda gönüllülükle ilgilenen personelimizin yönelimini anlamak adına bir anket çalışması yaptık. Bireyin zaman ayıracağı ve katkıda bulunacağı, topluma olan borcunu ödeyebileceği bir sistem düşünüyoruz.
Şirketin de katkısı var, bir yerden bir yere gitmeleri ya da bir yerde konaklamaları gerekiyorsa, bunlar şirket tarafından karşılanıyor. Çalışanlarımız ise bu işe zamanlarını ve gönüllerini koyuyor, Gönüllüler projemizin ismi de buradan geliyor.”

Kulüplere yoğun ilgi
Çalışanlar için ayrıca Mapfre Genel Sigorta Sosyal Kulübü “MASK” adı altında kulüpler kurduklarını belirten Necla Aksoy şunları söyledi:
“İş hayatlarımız çok yoğun, gerçekten çok çalışıyoruz. Bu yoğunluğun içinde çalışanlarımızın kendilerine zaman ayırabilmeleri için şirket tarafından yapılandırılmış organizasyonlar sunulması, çalışanlarımızın hobilerine de zaman ayırabilmeleri için anketler yaparak gelen taleplerin neredeyse tamamını karşılayan kulüpler oluşturduk.
MASK çatısı altında müzik kulübümüzde bir orkestramız, dans kulübümüz, fotoğraf kulübümüz ve kitap kulübümüz var.”

Haberin Devamı

Sigorta sektörü büyümeye devam edecek

Işık Sigorta’nın 5 bölge müdürlüğü ve 2 temsilciliğinde görev yapan tüm satış ve pazarlama ekibi ve Genel Müdürlük’ten ilgili birimleri 2013 stratejilerini değerlendirmek üzere Satış ve Pazarlama Stratejileri toplantısında bir araya geldi. Toplantıda konuşan Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, Işık Sigorta’nın başarısının satış ve pazarlama ekiplerinin işlerine olan bağlılığından ve inancından kaynaklandığını söyledi.
Sektördeki problemlere rağmen 2012’de başarılı bir performans gösterdiklerini belirten Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu başarıda her bir çalışanımızın ayrı payı ve ayrı emeği var. Ama şirketimizi sahada temsil eden satış ve pazarlama ekibinin payı hiç şüphe yok ki herkesten daha fazla. Şirketimizin tüm çalışanları 2012 yılında çok çalıştı ve hak ettiğimiz başarının elde edilmesini sağladılar. Şimdi yüzümüzü 2013 yılına çevirdik.
2013 yılında, 2012’de olduğu gibi hedeflerimizi gerçekleştireceğimizden eminim. Bu toplantıya katılan tüm satış ekibimizin heyecanı ve gözlerindeki ışıltı bu inancımızı güçlendiriyor.”

Haberin Devamı

Kocaeli Perşembe Pazarına sigorta güvencesi

Bursa Tuz pazarının ardından Türkiye’nin en büyük pazaryerlerinden biri olan Kocaeli Perşembe Pazarı da artık Koru Mütüel Sigorta güvencesi altına alndı.
Kocaeli Seyyar Esnaf Pazarcılar Odası Başkanı Erol Kumsar, Tüspaf (Türkiye Sebzeciler Meyveciler ve Seyyar Pazarcılar Federasyonu) Başkanı Mehmet Çakman’ın katıldığı açılış töreninde konuşan Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan, ‘’Pazaryerlerinde alışveriş yapan vatandaşlarımızı bu sistemle güvence altına alabildiğimiz için çok memnunuz. Pazarda hem satış hem de alışveriş yapan vatandaşlarımızın o süreyi daha konforlu geçirmesi için hep birlikte çalışıyoruz‘’ dedi.
Koru Mütüel Sigorta Kooperatifi Pazarlama ve Acenteler Müdürü Seçil Aksoy ise, “Tüspaf başkanımızla birlikte yürüttüğümüz projeyle tüm Türkiye’deki pazaryerlerine gelen müşteriler, bunlara bizler de dâhiliz, Türkiye’nin tek kooperatif sigorta şirketi Koru Mütüel Sigorta Kooperatifi tarafından sigortalanacak. Amacımız halkımıza sigorta bilincini aşılamak. Bu kapsamda kooperatif, sigortacılık anlamında her türlü hizmet vermeye hazır” dedi.

Haberin Devamı

Anadolu Sigorta’dan Sevgililer Günü kampanyası

Haberin Devamı

Anadolu Sigorta, Sevgililer Günü dolayısıyla yeni bir kampanyaya daha imza atıyor ve tüm sevenler için Şubat ayı boyunca sağlık sigortasında cazip olanaklar sunuyor.
Kampanya kapsamında sevgilisine veya eşine, Anadolu Sigorta’nın Paket 1 veya Sağlıkta Fırsat ürünleriyle, bu ürünlerin eko ve check up’lı versiyonlarından herhangi birini hediye edecek yeni sigortalılara yüzde 10 özel indirim fırsatı veriliyor.
Kampanya, bireysel sağlık sigortası ürünlerinden yatışlı tedavi giderlerinin tamamını limitsiz olarak karşılayan Paket 1 ve yatışlı tedavi giderleri yüzde 100 ödemeli ve limitsiz olan, ek olarak, ‘İleri Tanı Yöntemleri’ne ait giderlerin yüzde 80’ini limitsiz olarak karşılayan Sağlıkta Fırsat’ı kapsıyor. Kampanya ayrıca, aynı ürünlerin check-up teminatlı ve ekonomik (Eko plan) versiyonları için de geçerli olacak.
Kampanya 01-28 Şubat 2013 döneminde Anadolu Sigorta'da ilk kez bireysel sağlık sigortası kapsamına alınacak yeni müşteriler için uygulanıyor. Sevgililer Günü kampanyası, Kuzey Kıbrıs’taki sigortalılar için de geçerli.

Tarsim 2013 yılına hızlı başladı

Tarım Sigortaları Havuzu’ndan (TARSİM) yapılan açıklamaya göre; Devlet Destekli Tarım Sigortalarında, geçen yılın ilk ayına göre poliçe adedinde yüzde 164 oranında artış yaşandı ve poliçe sayısı 60 bini geçti. Ocak ayında sigortalı alanlar geçen yılın ilk ayına göre yüzde 212 oranında artış grafiği çizerek yaklaşık 1 milyon dekara ulaşırken, büyükbaş ve küçükbaş hayvan adedi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 oranındaki artış ile 60 bin adede ulaştı.
Yetkililer, 2012 yılı verilerine de değinerek; 2012 yılında poliçe sayısının bir önceki yıla oranla yüzde 26’lık bir artışla 750 bin adede ulaştığını, sigortalı alanların yüzde 31’lik artışla 12 milyon dekarı aştığını, özellikle sigortalanan seraların adedinde yüzde 122’lik ciddi bir artış yaşandığını bildirdi. 2012 yılında bitkisel ürün sigortası ve sera sigortası branşlarının yanı sıra, küçükbaş hayvan hayat sigortası kapsamında sigortalanan küçükbaş hayvanların adedinde de, bir önceki yıla göre yüzde 381 oranında artış yaşandığı açıklandı.

KEŞFETYENİ
Uzun yıllardır takıyor, nedenini açıkladı! Altın küpelerin karanlık sırrı
Uzun yıllardır takıyor, nedenini açıkladı! Altın küpelerin karanlık sırrı

Cadde | 30.04.2025 - 15:25

Hollywood'un usta oyuncusu Morgan Freeman, neredeyse her zaman taktığı altın küpelerinin ardındaki gerçek sebebi açıkladı.

Yazarlar