EkonomiSuyu sattı, meyve suyunda büyüyecek

Suyu sattı, meyve suyunda büyüyecek

30.04.2009 - 01:13 | Son Güncellenme:

Sahibi olduğu Erikli Su’yun yüzde 60’ını Nestle’ye sattıktan sonra 2009 başında Juss markasıyla meyve suyu sektörüne giren Aslanoba Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aslanoba, Juss markasıyla yıl sonunda 30 milyon litrelik satış ve 45 milyon liralık ciro hedeflediklerini söyledi

Suyu sattı, meyve suyunda büyüyecek

Aslanoba, sektörde büyük bir potansiyel olduğunu ve Juss markasıyla bu fırsatı değerlendirmek istediklerini açıkladı. Aslanoba sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bugüne kadar markaya 30 milyon dolarlık yatırım yaptık. Krize rağmen yatırımlarımız sürecek. Türkiye’de yıllık toplam meyvesuyu tüketimi 500 milyon litre. Kişi başı tüketim 9 litreyi geçmiyor. Avrupa’da ise bu rakam 30 ila 60 litre arasında değişiyor.”
Nektar ve yüzde 100 meyve suyunda 5’er çeşit ürünle piyasaya çıktıklarını söyleyen Aslanoba Gıda Genel Müdürü Bahadır Kaynak ise dünyada en fazla portakal suyunun, Türkiye’de ise şeftali suyunun tüketildiğini anlattı. Kaynak, Türkiye’de en fazla yatırımın karışık meyve suyuna yönelik yapıldığını ifade etti.