EkonomiTamamen duygusal!

Tamamen duygusal!

12.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:

Yöneticilerinin ve çalışanlarının duygusal zekalarının geliştirildiği şirketlerde verimlilik, satış ve kârın arttığını belirten BCC Turkey Kurucu Ortağı Banu Koç Çakan, “Beyinde yeni klasör yaratıyoruz” dedi

Tamamen duygusal

Günümüz dünyasında sürekli satışlarını, verimliliklerini ve karlarını artırma baskısında olan, bunun için de hep yeni formüller peşinde koşan şirketlerin imdadında son olarak duygular yetişti! Duygusal zeka ile yönetilmeye başlanan, çalışanlarının duygusal zekaları yükseltilen şirketlerin satışlarının yüzde 19, karlarının da yüzde 29 arttığı saptandı. Bu Gallup’un bir araştırmasının sonucu... İngiltere’deki Robert Half Research’ün araştırmasına göre ise duygusal zeka seviyesinin yükseldiği şirketlerde motivasyon yüzde 46, gelişmiş liderlik becerileri yüzde 45 ve takımlar arası yapıcı işbirliği yüzde 37 artıyor.

Haberin Devamı

Rasyonel kullanım

Şirketlere duygusal zeka eğitimleri veren BCC Turkey Kurucu Ortağı Banu Koç Çakan, şirketlerin verimliliğini artırmak için duygu bilimini kullandıklarını söyledi. Merkezi Avustralya’da bulunan Genos International’ın Türkiye distribütörü olduklarını, uluslararası firmanın dünyaca kabul görmüş yöntemlerini kullandıklarını belirten Banu Koç Çakan, “Avustralya’da oluşturulmuş reçeteler, Türk insanı üzerinde de çalışıyor mu?” sorusuna şu yanıtı verdi:

“Modelin ortak noktası insan bilimi. İnsanı motive eden dinamiklerle ilgiliyiz. ‘Türk insanının yapısı duygusaldır’ diye bir klişe yerleşmiş. Ancak duygusal olmakla duygusal zeka aslında taban tabana zıt. Biz insanlara duygularını rasyonel olarak kullanmayı öğretiyoruz.”

Haberin Devamı

Endüstri psikoloğu

Banu Koç Çakan, endüstri ve örgüt psikoloğu. Psikoloji okuduktan sonra yüksek lisans yaparak bu alanda uzmanlaşmış. Ortağı Cem Atat ise endüstri mühendisi... Atat, hem iş dünyasından isimlere bireysel eğitimler verdiklerini, hem de şirketlerde toplu çalışmalar yaptıklarını söyledi. Koç Grubu, IBM, BMW, Ericsson, Pfizer, Sanofi, Doğuş, Roketsan, Ford Otosan, Koç Üniversitesi, Shell, Four Seasons, Dimes, Otokar gibi pek çok firma ile çalıştıklarını belirten Atat  şöyle konuştu:

“Eğitimlerimiz uzun soluklu, 3-6 ay sürebiliyor. Birlikte çalıştığımız şirketlerin gelişimini raporlayarak kendilerine sunuyoruz. Örneğin Dimes’te verdiğimiz eğitimlerin sonucunda çalışan bağlılığı ve memnuniyeti yüzde 39’dan yüzde 52’ye yükseldi. Modelimizin içerisinde 6 tane yetkinlik var. Bunlarla ilgili sürdürülebilir bir şekilde gelişim programı yapıyoruz. İsteyen şirketlerde insan kaynaklarını eğitimleri sürdürebilecek şekilde yetiştiriyoruz.”

Beyne yeni yol ekliyor

Verdikleri eğitimleri anlatan Banu Koç Çakan da şunları söyledi:

“Eğitimlerimizde duygu tetikleyicileri çalışıyoruz. Kendinize sorun, herhangi bir konuda direkt mi, düşünerek mi cevap veriyorsunuz? Araştırmalar çoğunluğun direkt cevap verdiğini söylüyor. Ancak duygu tetikleyicinizi bilirseniz sorular ve sorunlar karşısında yaratıcı olabilirsiniz. Yani beyinde bir klasör yaratıyoruz, beyne yeni bir yol ekliyoruz.”

Haberin Devamı

Tamamen duygusal

7 adımda duygulu yönetici

Çalışanlarınızın özel yaşamı konusunda genel fikir sahibi olun. Onun yaşamın sadece işten ibaret değildir. Özel yaşamın iş yaşamından bağımsız düşünmek hata olur.

Onları önemsediğinizi gerçekçi olarak gösterin.

Onlarla iletişimizi açık tutun, maske takınmayın. Nasıl olsa bu anlaşılıyor.

Kararlarınıza onları da dahil edin. Kararlarınızı alırken şirket gereklilikleri yanı sıra, çalışan duygularını göz ardı etmeyin. Onların istemediği yönde bir karar almak zorunda kalırsanız mutlaka sebeplerini açıklayın. Unutmayın aldığınız kararları tek başınıza uygulamayacaksınız.

İşlerin yolunda gitmediği, olumlu olmayan koşullarla karşılaştığınızda onlara destek olun.

Onların daha tatmin ve bağlı çalışanlar olmaları için onları güçlendirmeyi asla unutmayın.

Ve her şeyden önce bir yönetici olarak kendinizin kuvvetli ve zayıf yönlerinizi bilin ve dışarıdan nasıl göründüğünüzün farkında olun.