20.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Mithat Yurdakul
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 1.5 milyar euro’ya mal olacak Ankara-Niğde Otoyolu Projesi’nde incelemede bulundu. Turhan, “Son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar, kamuoyunda özellikle olumsuz algı oluşturarak yatırımların aksadığını, gecikeceğini ve hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını belirtmek isterim” dedi.
Ankara-Pozantı Otoyolu’nun Ankara-Niğde kesiminin şantiyesinde incelemelerde bulunan Turhan, Ankara-Niğde Otoyolu’nun yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle inşa edildiğini belirterek, “Projemiz, ana yol uzunluğu 275 kilometre, bağlantı yollarının uzunluğu 55 kilometre olmak üzere toplam 330 kilometreden oluşuyor. Projenin maliyeti yaklaşık 1.5 milyar euro. Projenin inşaat süresinin 2022 içinde bitmesi öngörüldü, ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasitesini artırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor. Proje, ülkemizin Avrupa sınırındaki komşularından başlayıp, güneydeki sınır kapılarına otoyol standardında hizmet verecek olan projenin son kesimini oluşturuyor” dedi. Projenin beş viyadük, 77 üst geçit, 12 köprülü kavşak, 451 kutu menfez, 34 köprü, iki bakım işletme merkezi, beş otoyol hizmet tesisi park alanı, beş servis alanından oluştuğunu belirten Turhan, otoyol üzerinde 11 gişe alanı, iki alım gişesi olacağını ifade etti. Turhan, Ankara ile Adana arası tamamlandığında güzergâhın yaklaşık 30 kilometre kısalacağına dikkat çekerek, “Otoyol standardında olması dolayısıyla yoldaki seyahatte beklemeler, dur-kalklar olmayacak” dedi.
Öncelikler tespit ediliyor
YİD projelerinin başında yer alan İstanbul Yeni Havalimanı’nın 29 Ekim’de hizmete gireceğini anımsatan Turhan, Çanakkale Boğazı geçişini de içinde bulunduran Malkara-Gelibolu-Lapseki Otoyolu’nda inşaatların devam ettiğini, İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu, İzmir-Çandarlı Otoyolu’nda YİD modeliyle çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
Turhan, ülke genelinde yapılan 350 milyar liralık ulaştırma yatırımının yüzde 30’unu YİD modeliyle gerçekleştirilenlerin oluşturduğunu ifade etti. Kamu finansmanını kullanmadan, ödenekleri diğer alanlarda değerlendirerek yatırımları sürdüreceklerinin altını çizen Turhan, şunları söyledi:
“Son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar, kamuoyunda özellikle olumsuz algı oluşturarak yatırımların aksadığını, gecikeceğini ve hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını belirtmek isterim. Yatırım bütçemizi kullanırken etkin ve verimli, yerinde ve zamanında olmasını sağlamak, öncelikleri tespit etmek en önemli kuralımızdır.”