Ekonomi Türk otomotiv pazarı 750 bine koşuyor

Türk otomotiv pazarı 750 bine koşuyor

11.09.2010 - 14:03 | Son Güncellenme:

.

Türk otomotiv pazarı 750 bine koşuyor

Fiat Marka Direktörü Okan Baş, Yıl başında 450 bin adetlik bir otomotiv pazarın öngördüklerini belirterek, şimdi 700-750 bin adetlik bir pazarı konuşur hale geldiklerini bildirdi.
Baş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2009’un kriz yılı olduğunu, ancak Türkiye’de Mart ayıyla Eylül ayında, ÖTV desteği olduğunu anımsatarak, ÖTV desteğinin etkisiyle krizi hiç hissetmediklerini anlattı.
2010 yılına başlarken otomotiv pazarının, geçen yıl uygulanan ÖTV teşvikleri ile alımların öne çıktığı öngörüsü ile, 450 bin adetlik bir pazarın olabileceğini düşündüklerini dile getiren Baş, fakat bir kaç ay sonra pazarın canlı ve beklentilerin ötesinde pozitif bir trend içerisinde gittiğini gördüklerini kaydetti.
Baş, dünyada teşvik olan bir yılın ardından otomotiv pazarının genelde küçüldüğünü ifade ederek, ancak Türkiye’de geçmiş yıllarda o kadar fazla baskı altında olan bir talep olduğunu, bu talebin ortaya çıkması ile pazarın büyüme trendine girdiğini söyledi.
“Yıl başında 450 bin adetlik bir otomotiv pazarın öngörürken, şimdi 700-750 bin adetlik bir pazarı konuşur hale geldik” diyen Baş, şu anda kendilerinin bu talebi yakalamaya çalıştıklarını belirtti.
Baş, otomotiv pazarın böyle yüksek seyretmesinin bir kaç nedeni olduğunu vurgulayarak, bunlardan birinin Tüketici güven endeksinin sürekli artması ile kredi faiz oranlarını düşük olması olduğunu dile getirdi.
Otomotiv pazarının üç-beş yıl sonrasını söylemenin zor olduğuna işaret eden Baş, Türkiye’deki otomotiv pazarının büyüme potansiyelinin olduğunu, önümüzdeki yılda da şu andaki durumun devam etmesi halinde otomotiv pazarının 700 bin adetler civarında olabileceğini söyledi.
Baş, bu yılın Ocak-Ağustos döneminde dizel motorlu otomobillerin satışlarının artmasının, ekonomideki toparlanmaya bağlı olarak, hafif ticari ve filo araçları satışlarının artmasına bağlı olduğunu kaydetti.
Okan Baş, bu yılın 8 ayı sonunda toplam 56 bin 137 adetlik araç satışı gerçekleştirdiklerini ve yüzde 14’lük pazar payına ulaştıklarını anımsatarak, bu 56 bin adetlik satışın 50 bin adedinin yerli üretim olmasının ise kendilerini en çık sevindiren konulardan biri olduğunu anlattı.
8 ay sonunda ise 23 bine yakın Fiat markalı otomobil ve 33 bini aşkın Fiat markalı hafif ticari araç satışı gerçekleştirdiklerini bildiren Baş, bu satışların içinde ise Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen Yeni Fiat Doblo, Fiat Fiorino, Fiat Doblo Classic, Fiat Linea, Fiat Albea Sole gibi modellerin katkısının çok büyük olduğunu ifade etti.
Baş, özellikle Yeni Fiat Doblo ile muhteşem bir atağa kalktıklarını ve yıl içinde bir çok ay tekrarladıkları gibi Ağustos ayında da en çok satan hafif ticari araç markası olmayı başardıklarını dile getirerek, ağustos ayı içinde Yeni Fiat Doblo’nun, 6 ay içerisinde 10 bin adeti geçen bir satış başarısına imza attığını vurguladı.
Yeni Fiat Doblo, sınıfında şimdiye kadar hiçbir rakibinin sunamadığı konforu, teknolojik yenilikleri ve zengin ürün yapısını sunacak biçimde hazırlandığını belirten Baş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Lansmanın hemen ardından geçen ilk 6 ayda 10 bin adeti aşan bir satış başarısına ulaşan Yeni Fiat Doblo, Türkiye;de ticaretle uğraşan geniş ailelerin ve firmaların güvenini kısa sürede kazandı. Yeni Fiat Doblo’nun 2010 yılına damgasını vuracağına zaten inancımız tamdı, satış sonuçları da bunu destekliyor. yıl sonuna kadar 20-22 bin adetlik bir satışa ulaşacağımıza inanıyorum.
Bununla birlikte yine bir Tofaş üretimi olan Fiat Doblo Classic’te bizi gerçekten etkileyen ve güçlü satış sonuçlarına imza atan bir performans sergiliyor. Zira sadece 1.3 Multijet dizel motor seçeneğiyle üretilen Fiat Doblo Classic’e müşteri ihtiyaçları doğrultusunda son olarak Combi Plus adı verilen yeni bir ara donanım versiyonu daha ekledik. İlk 8 ayda 5 bin 300 adeti aşan Fiat Doblo Classic satışlarının ivmesi bu atılımlarımızla daha etkinleşecektir. Bu satışlarımızın yıl sonunda 8 bin 300 adede ulaşmasını hedefliyoruz”

Haberin Devamı

“YIL SONUNDA 100 BİN RAKAMINI GEÇERİZ”
Baş, özellikle yılın son 4 ayında Fiat Punto Evo ve Fiat Bravo gibi
Hatchback modelleriyle atağa kalkacaklarını vurgulayarak, son 4-5 aydır yurtdışından yeterli sayıda ithal araç alamadıklarını, ama orada otomobil pazarlarının nispeten daralmasının etkisiyle şimdi bu iki modelden daha çok sayıda alabileceklerini ve böylece hem Fiat Bravo hem de Fiat Punto ailesi ile toplam satışlarda daha güçlü sonuçlar görebileceklerini ifade etti.
Yıl sonunda 100 bin adetlik bir satış rakamına ulaşmayı ve bu rakamı geçmeyi hedeflediklerine işaret eden Baş, bu 100 binlik toplam satışın 80-85 bininin yerli üretim olacağını, ve bunun TOFAŞ’ın Fiat markasıyla son 15 yıldaki en iyi performansı olacağını kaydetti.
Okan Baş, özellikle Fiat markalı otomobilleri daha yakından tanıtmak amacıyla bir Türkiye çaplı roadshowlar düzenlediklerini ve Edirne’den Erzurum’a, Trabzon’dan Mardin’e kadar 32 farklı il ve ilçeyi kapsayan Türkiye turnesinin, “Lider Fiat Türkiye Yollarında” sloganıyla start aldığını hatırlattı.
Türkiye turnesi kapsamında Bursa, Manisa, Konya, Diyarbakır, Kayseri, Hatay, Denizli, İzmir, Antalya, Eskişehir, Sivas ve Ordu gibi iller ziyaret edildiğini ve Fiat showromlarına yaklaşık 235 bin kişinin geldiğini belirten Baş, bu yılın son 4 ayında tüm bu çalışmalarının karşılığını alacaklarını söyledi.

Haberin Devamı

“YOĞUN BAYİLİK TALEPLERİ ALIYORUZ”
Baş, Tofaş çatısı altında yer alan ve Türkiye çapında 64 ilde toplam 112 adet Fiat markası için yetkili satış noktasına sahip olduklarını hatırlatarak, 2009 yılından bu yana hem Fiat markası olarak artan pazar payları, hem yükselen marka imajının etkisiyle yoğun bayilik talepleri aldıklarını ancak bunları hem ihtiyaçlarına ve bayilik talebinin geldiği bölgenin potansiyeline göre ciddi bir fizibilite çalışmasından geçirdiklerini ve buna göre karar vererek gelen bayilik taleplerini değerlendirdiklerini anlattı.
Ekim sonunda başlayacak 2010 Auto Show Fuarı’nda Fiat markası olarak bir çok yenilik sergileyeceklerini bildiren Baş, özellikle bunların başında Fiat 500 Twinair’in geldiğini kaydetti.
Baş, “dünyanın en ekolojik benzinli motoru” olarak tanıtılan ve TwinAir kod adını taşıyan 2 silindirli motorla donatılmış Fiat 500 versiyonunun, Autoshow 2010 Fuarı’yla birlikte Türkiye’de de satışa sunulacağını bildirerek, Fiat’a Avrupa’nın 2 silindirli motor sunan tek otomotiv üreticisi unvanını da kazandıran TwinAir motor teknolojisinin, üst üste 3 defa yılın en çevreci otomobil üretici seçilen Fiat’ın bu konuda lider kalabilme hedefinin önemli bir parçası olarak ön plana çıktığını söyledi.