Ekonomi ‘VW bugün geliyorum dese üretime geçmesi 5 yılı alır’

‘VW bugün geliyorum dese üretime geçmesi 5 yılı alır’

13.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, olası bir yatırım için kararı VW’nin vereceğini hatırlatırken, “Bugün karar verseler, üretime geçmeleri beş yılı alır” dedi

‘VW bugün geliyorum dese üretime geçmesi 5 yılı alır’

Volkswagen Grubu markalarının Türkiye temsilcisi olan Doğuş Otomotiv, son 6 yılda bünyesindeki Doğuş Oto için yaptığı yatırımın boyutunun yeni bir otomobil fabrikası kuracak büyüklükte olduğunu bildirdi. Şirket, Türkiye’de üretime yönelik yatırımın tamamen Volkswagen tarafından verilecek bir karar olduğuna dikkat çekerken, bugün karar verilmesi halinde 5 yıllık bir süreç gerektiğini kaydetti.
Doğuş Otomotiv’in Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, son dönemde Volkswagen’in olası Türkiye yatırımıyla gündeme geldiklerini ancak böyle bir kararda kendilerinin herhangi bir inisiyatiflerinin bulunmadığını kaydederek “Şu aşamada zaten verilmiş somut bir karar yok. Zaten kararı da VW kendi başına alacak. Biz sadece danıştıkları konularla ilgili yardımcı oluyoruz. Hiçbir müdahalemiz olamaz” dedi.

‘Hemen olması zor’
Volkswagen’in Türkiye’de yatırıma yönelik rapor hazırlarken kendilerine danışmasına bile gerek olmadığını vurgulayan Acar, “VW Grubu hedeflerine yönelik potansiyel fırsatları değerlendirmek için çeşitli raporlar hazırlıyor. Üretim ve yatırıma ilişkin bir rapor hazırlarken de, illa bize sormak zorunda da değiller. Sonuçta kendilerinin pazarların durumuna ilişkin bilgileri var. Türkiye ile yan sanayi tedariği konusunda da zaten ilişkileri var. İsterlerse kalkar gelirler” ifadesini kullandı.
Üretim kararı verilmesi halinde bile, bunun hemen gerçekleşecek bir şey olmadığını, uzun bir süreç alacağına işaret eden Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, kendi yaşadıkları deneyimi de aktardı.
Krone ile ortak yaptıkları treyler yatırımında üretime geçmek için yıllardır uğraşıldığını anlatan Acar, “50 işçinin çalıştığı, yatırım miktarı düşük, sonuçta teknolojisi basit bir ürünü üretebilmek için bile 5 yıldır uğraşıyoruz. Deneme üretimine yeni başlandı. O yüzden Volkswagen karar verip geliyorum dese bile, arsanın alınmasından üretime kadar olan süre 5 yılı bulur” ifadesini kullandı. Doğuş Otomotiv’in asli görevinin otomobil üretimi olmadığını da vurgulayan Acar, “Üretim bizim işimiz değil. Grup olarak bildiğimiz işi yapmak istiyoruz” dedi.
Acar, “Otomotiv sektörünün tüm hizmet ağı içinde varız. Satış, satış sonrası, finansman... Hatta treyler ve damper üretimi yatırımlarımız da var. Sadece Doğuş Oto’da 1300 kişinin üzerinde istihdam sağlıyoruz” vurgusunu yaptı.

‘Yatırımlarla fabrika kurulur’
Otomotiv perakendeciliği konusunda bugüne kadar yaptıkları yatırımların rakamsal büyüklüğünün, bir fabrika kuracak düzeye eriştiğine de değinen Aclan Acar, sözlerine şöyle devam etti:
“Son 6 yılda otomotiv sektörüne 300 milyon dolarlık yani 480 milyon TL’lik yatırım yaptık. Bu neredeyse yeni bir fabrika kurma parası ediyor. Otomotiv perakendeciliğinde büyümeye devam ediyoruz. Sadece potansiyel gördüğümüz büyük şehirlerde olacağız. Son olarak Bursa’da açtığımız tesise 80 milyon TL harcadık. Ankara’da ikinci tesisimizi yakında teslim alacağız. İstanbul’daki üçüncü tesis için Kartal’da 50 milyon dolara arazi satın aldık. Doğuş Otomotion Bursa ile birlikte Doğuş Oto’nun şu an hizmet veren tesislerinin toplam kapalı alan büyüklüğü 200 bin metrekareye ulaştı.”
VW bünyesindeki toplam 7 markanın satış ve satış sonrası hizmetlerini veren Doğuş Oto’nun geçen yıl 31 bin 372 satışla rekor kırdığına işaret eden Doğuş Oto Genel Müdürü Zafer Başar da, bunun Türkiye’de satılan her 100 araçtan 3’üne karşılık geldiğini söyledi. Başar, geçen yıl yaklaşık 178 bin kişiye satış sonrası hizmeti verdiklerini, bu alandaki cirolarının 175 milyon TL olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

‘YENİ BİR MARKA DAHA KATMAYI DÜŞÜNMÜYORUZ’

Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu yeni bir markanın daha distribütörlüğünü almak gibi bir hedeflerinin olmadığını belirterek “Bundan sonra ne başka bir markanın distribütörlüğünü alacağız ne de showroomlarımızda farklı bir markanın satışını yapacağız” dedi.
Bir dönem Suzuki ile distribütörlük görüşmeleri yaptıklarını hatırlatan Bilaloğlu, “Suzuki ile yaptığımız görüşmeler tamamen ticari şartlarda uyuşamadığımız için sona erdi. VW ile Suzuki’nin ortaklığı da şimdilik devam ediyor. Bu süreçte (Suzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret Yönetim Kurulu Başkanı) Ural Hakverdi ile bilgi paylaşımında da bulunduk. Hatta kendisiyle halen görüşüyoruz. Ural Bey aynı rahmetli Orhan Yüce gibi otomotiv sektörünün duayenlerindendir. Bu yıldan itibaren onlar da yine pazarda toparlanacaklardır. Ancak biz yeni bir markanın daha distribütörü olmayı düşünmüyoruz” diye konuştu.
Geçen yıl otomotiv pazarında yüzde 13.8’lik bir pay elde ettiklerini hatırlatan Bilaloğlu, 2012’de gerileyeceği ve yıl sonunda ortalama 750 binlik bir satış rakamı beklediklerini ifade etti. Bilaloğlu, “Hedefimiz yine bu yıl yakaladığımız yüzde 13 düzeyindeki payını korumak. Adet anlamında satışlarımız daha düşük olabilir ama pazar payımız aynı düzeyde kalacak” dedi.