28.06.2025 - 12:52 | Son Güncellenme:
WhatsApp Özet uzun süredir konuşulan ama Meta’nın çok detay vermediği bir özellikti. Kısaca açıklamak gerekirse yapay zeka desteği ile kaçırdığınız sohbetlerin özetini çıkaracak olan bu yeni özellik, nihayet kullanıma sunuldu. Şimdilik yalnızca ABD'de ve İngilizce dilinde kullanıma açılan bu özellik, ilerleyen dönemlerde daha fazla ülke ve dile de yayılacak. WhatsApp Özet sayesinde artık sohbet ekranında okunmamış mesajları açtığınızda, uygulama tek tek mesajları göstermek yerine, yapay zekâ tarafından oluşturulmuş madde madde bir özet sunabilecek.
Meta'nın “Private Processing” (Özel İşleme) adını verdiği güvenlik teknolojisini kullanan sistem, mesaj içeriklerinin Meta ya da başka üçüncü taraflar tarafından görülmesini engelliyor.
WhatsApp, bu yapay zekâ özetlerinin tamamen isteğe bağlı olduğunu belirtmiş. Yani uygulama bu özelliği otomatik olarak açmıyor. Hatta grup sohbetlerinde bu tür yapay zekâ destekli özelliklerin kullanılmasını tamamen engelleyen bir "Gelişmiş Gizlilik" ayarı da mevcut. Eğer bu özelliği kullanmak istiyorsanız ülkemizde kullanıma sunulduğunda ayarlardan açmanız gerekecek.
Yine de akıllarda bir soru var: Özetler ne kadar doğru olacak? Apple’ın benzer şekilde yapay zekâ ile mesaj ve bildirim özetleri sunduğu sisteminde bazı tutarsızlıklar yaşanmıştı. WhatsApp tarafında nasıl bir performans sergileneceği henüz net değil. Sistem kullanılmaya başladıkça ve diğer ülkelere açıldıkça bu konuda daha net yorumlar gelecektir.
YAPAY ZEKA ATILIMLARI DEVAM EDİYOR
Meta, son dönemde WhatsApp’a yapay zekâ özelliklerini hızla entegre etmeye devam ediyor. Artık sohbet içinde doğrudan Meta AI'ye soru sorabiliyor ya da gerçek zamanlı görsel oluşturma gibi yeteneklerden faydalanabiliyorsunuz. Ancak bu gelişmeler her kullanıcıyı memnun etmiyor. Özellikle uygulamanın alt köşesinde beliren ve kaldırılamayan Meta AI butonuna yönelik şikâyetler giderek artıyor.
Bir diğer tartışmalı adım da WhatsApp’a reklamların geliyor oluşu. Uygulamanın kurucuları yıllar önce “asla reklam olmayacak” demişti ama artık bu söz geçerliliğini yitirmiş gibi görünüyor. Yeni dönemde tıpkı sohbet başlığı gibi WhatsApp’ta reklamlar gösterilmeye başlanacak.