05.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Somer, kredi kartı pazar cirosundaki artışın BDDK’nın 2011 için öngördüğü azami yüzde 25’lik artış kararına uygun ve paralel bir gelişme göstereceğini söyleyerek, “Kredi kartları pazar cirosunda biz bu yıl yüzde 22’lik bir büyüme bekliyoruz. Dolayısıyla bu aradaki büyüme de yüzde 25’lik üst sınırın altında kalacak ve otoritenin koyduğu orana uyumlu bir artış gösterecektir. Yapı Kredi olarak da kredi kartlarında büyüme oranımız yüzde 22’ler civarında olacaktır. Dolayısıyla bu konuda bir sıkıntı görmüyoruz” diye konuştu.
8 milyonu Yapı Kredi’nin
Kartta 8 milyonu Yapı Kredi’ye ait olmak üzere World’ün lisans bankaları ile birlikte mevcutta 12 milyona yakın kullanıcısı bulunduğunu, World’ün sektörü izleyen değil, yönlendiren bir oyuncu olduğunu vurgulayan Somer, şöyle devam etti: “Kredi kartında başarıyı gösteren en önemli kriter, kredi kartı alacak bakiyesidir. Son yıllarda birçok bankanın farklı kart satış stratejileri güttüğünü, pazardaki kart sayısını yükseltmek için aynı bankanın aynı müşteriye birden çok kart verme yoluna gittiğini görüyoruz. Bu stratejinin bir sonucu olarak bazı bankalarda kart adetleri, müşteri adedi ve hacimden bağımsız olarak yüksek çıkabiliyor. Kredi kartı pazarındaki temel büyüklük ve liderlik parametresinin kredi kartı alacak bakiyesi ve tekil müşteri adedi olması gerektiğini düşünüyoruz.”
Kardeş kardeş ilerleyen kart
Yapı Kredi World’ün 320 bin üye işyeri, 400 bini aşkın POS parkına sahip olduğunu ve her yıl 500 milyonun üzerinde işlem gerçekleştirirken, 200 milyon TL’ye eşdeğer puan kazandırdığını hatırlatan Nazan Somer, şunları söyledi: “World’ün artık Türkiye’nin en büyük alışveriş ve pazarlama platformunu temsil ettiğini görüyoruz. Bu platformu World’ün kardeş markaları Crystal, Play, Adios ve Taksitçi’ye de taşıdık. World bugün herbiri birbirinden farklı faydalar sunan bu kartların ortak noktası ve beslendiği lider sadakat programı olma özelliğini taşıyor” dedi.