01.07.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türk turizminde yüksek gelire imza atan bölgelerin başında gelen Belek’te ilk uluslararası zincir yatırımı olan Kempinski Hotel The Dome Genel Müdürü Amit Sharma, “20. yılımızdayız. İlk olmak elbette çok önemli. Bu bizim için gurur verici. Ama sürekli yenilenmek de bizim için bir o kadar değerli” dedi.
‘Bali Kempinski’den geçen yıl Antalya’ya gelen Sharma, şehrin potansiyelinin çok dafa fazlası olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: “İstanbul, Bodrum ve Antalya. Türkiye’nin turizmde mücevher markaları. Antalya sadece turizmle değil tarih ve doğal güzellikleriyle de öne çıkartılmalı. Bunun için projelerimiz olacak. Antalya’da havalimanı genişliyor, yeni otel ve turizm yatırımları yolda. Antalya gelecekte daha çok öne çıkacak.”
Amit Sharma, “Akkanat Holding’in 60 milyon dolar yatırımıyla Belek’te hayata geçirdiği Kempinski Hotel The Dome, o günden bu yana bölgedeki lüks turizmin öncüsü oldu. Otelimizde 300 kişi çalışıyor, nitelikli istihdama sürekli yatırım yapıyoruz” dedi. 1897’de kurulan Kempinski, 32 ülkede 78 otel ve rezidans işletiyor. 30’u aşkın yeni proje üzerinde çalışıyor.
Golfe komşu ‘suit’
Selçuklu mimarisinden ilham alan otel tamamıyla yenilenirken, golf sahasına bakan 43 lagoon suit ile iki yeni sultan villa yatırımı yapıldı. Otelde 19 suit ile 139 oda var. Yeni strateji; “Gerçek lüks; sürdürülebilirlikle uyum içinde, misafirin beklentilerinin ötesine geçen bir deneyimdir” şeklinde. Bu kapsamda, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) iş birliğiyle oluşturulmuş bir program olan 3. aşama Türkiye Sürdürülebilir Turizm Sertifikasını aldı. Bu program 42 kriterden oluşuyor ve GSTC’nin uluslararası sürdürülebilir turizm kriterlerine uyumlu bir şekilde hazırlanıyor. 3. aşama, programın en kapsamlı aşaması ve tam uyumluluğu temsil ediyor.
Golf misafirlerinin yüzde 95’i yabancı
“Biz bir golf oteliyiz. Belek Avrupa’nın golf merkezi. Yine Akkanat Holding’in yatırımı olan Antalya Golf Club ile birlikte çalışıyoruz. Biri PGA (Sultan) olmak üzere 18 delikli iki sahamız bulunuyor. PGA, Türkiye’de tek bizim sahamızda var” diyen Amit Sharma, şunları kaydetti: “Türkiye Golf Federasyonu ile güzel organizasyonlara imza atıyoruz. Önemli sayıda golf turisti ağılıyoruz. Golf için gelen misafirlerimizin yüzde 95’i yabancı misafirler”
550 binlere ulaşıldı
Antalya Golf Club Genel Müdürü İzzet Yasin Kondak ise, Belek’te golf oynayan sayısının yıllık 550 binlere ulaştığını, bunun 70 bininin kendi sahaları olan PGA Sultan ve The Pasha’yı tercih ettiğini söyledi. Bölgeye Birleşik Krallık, Rusya ve Almanya’dan ilgi sürerken Kondak, yıl boyunca turnuvara yaptıklarını, yoğun talebin bu yıl da devam ettiğini belirtti. Ayrıca 2006-2027’nin mart-nisan-mayıs aylarını için şimdiden yer bulmanın zor olduğunu ifade etti.