Emlak Emlak Yetki Belgesi Nasıl Alınır? Gerekli Evraklar Ve Şartlar Nelerdir?

Emlak Yetki Belgesi Nasıl Alınır? Gerekli Evraklar Ve Şartlar Nelerdir?

27.05.2021 - 12:34 | Son Güncellenme:

Emlak yetki belgesi, gayrimenkul danışmanlığı ya da emlakçılık yapmak isteyen herkeste olması gereken bir belge olarak bilinir. Yetki belgesi bulunan kişiler bazı şartları yerine getirmeli ve sağlamalıdır. Bunun yanı sıra işletme adı altında çalışan kişinin mesleki yeterlilik belgesine de ayrıyeten bakılmalıdır. Emlak ticareti gibi diğer alanlarda da olması zorunlu olan bu belge, kaliteli ve güvenli işler için olmazsa olmaz unsurlardan biridir. Haksız rekabetler ve haksız olan durumların önüne geçilmesi için gereken bir belgedir. Emlak yetki belgesi nasıl alınır, bu belgeyi almak için gerekli olan belge ya da evraklar nelerdir detayları ile derledik.

Emlak Yetki Belgesi Nasıl Alınır Gerekli Evraklar Ve Şartlar Nelerdir

 Emlak yetki belgesi, en kısa tanımıyla emlakçılık, emlak sektörü ve emlak ticareti yapabilmek için, yani bu iş adı altında çalışabilmek ve çalışmayı devam ettirebilmek için gereken belgelerden biridir.

Haberin Devamı

Emlak Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak yetki belgesi, emlakçılık işletmesi yapan kişilerin yer aldığı illerdeki il müdürlükleri tarafınca Bilgi Sistem aracılığı ile verilir ve iptal edilir. Bu işlemleri yapmak yalnızca bu kuruma aittir. Emlakçı yetki belgesinde yer alan ticari işletmenin numarası ve MERSİS adlı sisteme kayıtlı işletme ad ve adresi ile unvana, sanatkar ve esnaf işletmesi adına düzenlemesi yapılan yetki belgesinde ise ESBİS adlı sisteme kayıtlı olan ad ve adres ile işletme sahibi olan kişinin adı ve soyadı, TC numarası gibi bilgilere yer verilir. Sözleşmeli işletme olan yetki belgesinde, üçüncü fıkrada belirtilmiş olan bilgiler ile birlikte de sözleşmeyle bağlı olunan işletme unvan ve yetki belgesi numarası da yer alır. Bu belgenin her işletme için farklı içerikler içerdiği ve ayrı ayrı düzenlendiği bilinir. Bu sebepten dolayı devir işlemi yapılamaz. 

Haberin Devamı

Gerekli Evraklar ve Şartlar Nelerdir?

Geçerlilik süresinin 5 yıl olduğu bilinen bu belgeye başvurmak için gereken şartlar şu şekildedir:

  1. İş yapacak iş yeri bazı gerekli şartları yerine getirmelidir.
  2. Gelir ve kurumlar vergisine mükellef olmak gerekir.
  3. Meslek odasına kayıt bulunması gerekir.
  4. Şahıs işletmesinde olan işletme sahibinin para şirketinde ise yetkili kişinin, şubede de şube müdürünün bazı şartları bulunur. Bu şartlar;
  5. 18 yaş üstünde olması,
  6. en az liseden mezun olmuş olması
  7. iflas etmemesi ya da itibarı zedelenmemesi,
  8. konkordato ilan edilmemesi,
  9. kasten işlenmiş olan suç olmaması,
  10. sanat icrasında yasak olmaması,
  11. ulusal yeterliliğe dayalı olan mesleki yeterlilik belgesi sahibi olması olarak sıralanabilir.