Öte yandan yine büyük üreticiler, şirketlere farklı çözümler sunmak için şimdiden kolları sıvadı. Renault, tamamen e-ticaret sitelerinin teslimatlarına yönelik bir elektrikli aracın testlerini sürdürürken, “otonom” bir konsept de hazırladı. Mercedes ve VW ise, “elektrikli van+robot dağıtıcı+drone” çözümlerini bir arada sunabilen araç konseptlerini tanıttı ya da firmalara sundu bile.
Yukarıda anlattıklarımız, aslında Türkiye’den çıkan bir örnek üzerine yazıldı. Nitekim ülkemizin önde gelen ticari araç üreticisi Ford Otosan, tamamen kendi içinde kurduğu bir ekiple geliştirdiği elektrikli motosiklet serisi “rakun”u geçtiğimiz günlerde tanıttı. Türkiye’deki önemli e-ticaret sitelerinden “getir” ve “yemeksepeti”nin talepleri doğrultusunda 4 milyon euro’luk bir bütçeyle, Arçelik’in de desteğiyle geliştirilen 2 ve 3 tekerlekli, dağıtım için kullanıma uygun “rakun”lar, yerli teknolojiye sahip. Tamamen elektrikli bu araçlar, istenirse özel kullanıcılara da satılabilecek. Yine söz konusu iki şirket ve diğer potansiyel müşterilerle, hatta kuryelerle birlikte geliştirilen “rakun” ailesi, normal elektrik şebekesinden 4 saatte şarj edilebiliyor. Bu araçların, ileride Avrupa’ya açılması da gündemde. Türkiye’ye gelecek yıl piyasaya çıkıyor.