22.03.2013 - 10:26 | Son Güncellenme:
2.Dünya Savaşı sonrası en başarılı ve en sevilen şehir araçlarından biri olan İtalyan tasarımı BMW Isetta 300 ve 1931 model Ford yarış otomobili meraklılarıyla buluşacak.Dünyadaki ulaşım tarihinin gelişimine benzersiz koleksiyonu ile yer veren Rahmi M. Koç Müzesi, otomobil koleksiyonuna yenilerini ilave etti.Rahmi M. Koç Müzesi “Bubble Car” “Baloncuk Araba” olarak da adlandırılan BMW Isetta 300 modelini ve Ford’un ilk yarış arabalarından çok özel bir modeli koleksiyonuna katarak meraklılarının ziyaretine sunuyor.Rahmi Koç Müzesi, otomobil tutkunlarına geçmişe yolculuk yaptırarak, küçük ve şirin tasarıma sahip BMW Isetta 300’ü ve dünyanın ilk yarış arabalarından olan 1931 Model Ford yarış otomobilini yakından görme fırsatı sunuyor.
Otomobil tarihinin en önemli kişilerinden biri olan Henry Ford ‘T’ Modeli’ni 1908’de yaratmıştır, ayrıca kendisinin uzun yıllardır süregelen bir yarış otomobili tutkusu vardır. Ford motor üretim bu eşsiz dizayna sahip yarış arabasının karasörü; İndianapolis, İndiana, ABD’deki Dreyer Motorsports Firması tarafından üretilmiştir. Ford motor bu yarış otomobili 1931 yılında üretilmiştir.
İtalyan tasarımı Isetta 300 mini bir otomobil. 2. Dünya Savaşı’ndan sonra kısa mesafelerde ucuza seyahat edebilme olanağı sunmak için üretilmiştir. İspanya, Belçika, Fransa, Brezilya, Almanya ve İngiltere gibi bir çok Avrupa ülkesi tarafından lisansla imal edilen İsetta şimdiye kadar üretilmiş en başarılı ve en sevilen şehir araçlarından biridir.1955 yılının Nisan ayında ilk kez ortaya çıkan BMW Isetta yumurta benzeri şekli ve bombeli pencereleri sebebiyle, " Bubble Car(Baloncuk Araba)" olarak da bilinmektedir. BMW motosiklet motorunun yeniden tasarlanıp, değiştirilmesiyle oluşturulmuş olan motora sahip olan Isetta baloncuk arabaların öncüsüdür. İtalyan tasarımının korunmuş parçası olan Isetta Rahmi M. Koç Müzesi’nde meraklılarını bekliyor.