16.01.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
ÖVGÜ PINAR Roma
Yaklaşık 1000 kişilik mürettebatla birlikte 4 bin 234 kişi taşıyan yolcu gemisi, cuma akşamı İtalya’dan sefere başladıktan birkaç saat sonra Giglio adası açıklarında kayalıklara çarparak battı. Gemideki 5 kişi hayatanı kaybetti, 30 kişi de yaralandı. Gemideki 9 Türk de yara almadan kurtuldu.
Batan ‘Costa Concordia’ adlı geminin kabin amiri Manrico Giampedroni (57), çok sayıda yolcuyu kurtardıktan sonra bacağının kırılması sonucu gemide mahsur kaldı. Giampedroni, yolcuları tahliye botlarını bindirdikten sonra, mahsur kalanlar olup olmadığını kontrol etmek için alt katlara indi. Ancak bu sırada düşerek bir bacağını kırdı ve geminin restoran bölümünde mahsur kaldı. Helikopterle gemiden çıkarılan Giampedroni, Grosseto’da tedavi altına alındığı hastanede, “36 saatlik kabus yaşadım ama kurtulma umudumu yitirmedim” dedi.
Balayına çıkmışlardı
Balayı için Costa Concordia gemisiyle Akdeniz turuna çıkan Güney Koreli Jim Jeong Hye ve Han Kideok çifti de, kamaralarında bulundu. Her ikisi de 29 yaşında olan Koreli çiftin sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi.
Twitter’da yardım istedi
Bu arada, geminin kayıp yolcularından 24 yaşındaki İngiliz Rose Metcalf, Facebook ve Twitter’a yazdığı bir mesajla gemide mahsur kaldığını belirterek yardım istedi. Fotoğrafını da mesajına ekleyen Metcalf, “Gemide kalan son yolculardan biriyim. Kurtarılmamız için dua edin” diye yazdı.
‘İnsan sesleri geliyor’
Üç kişinin daha kurtarılmasıyla kayıp sayısı 17’ye düşerken, arama kurtarma ekipleri gemiden hala sesler geldiğini ve kurtarma çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Daha sonra gemide çalışmalırını sürdüren dalgıçlar 2 erkeğin cesedine ulaştı. Böylece ölü sayısı 5’e çıkarken, kayıp sayısı 15’e düştü. Geminin kaza yapmasıyla elektriklerin kesilmesi üzerine kabin kapılarının otomatik olarak kilitlendiği ve bu yüzden yolcuların kabinlerden dışarı çıkamamış olabileceği belirtiliyor.
‘Selam vermek için rotasından çıktı’
Geminin yakındaki Giglio adasına “selam vermek” amacıyla rotasından çıktığı iddiası güç kazanıyor. Uydu görüntüleri, geminin rotasının dışında olduğunu gösteriyor. Uzmanlar, yolcu gemilerinin yakındaki şehirlere selam vermesinin sık rastlanan bir uygulama olduğunu, ancak gece karanlığında bir adaya bu kadar yaklaşılmasının “aptallık” olduğu yorumunu yapıyor.
Geminin sahibi olan Costa Crociere şirketi rotadan sapma iddiasını yalanlarken, Kaptan Schettino, “turistlerin adayı görmesi için adaya yaklaştığını” kabul etti. Ancak kaptan, bölgedeki kayalıkların haritada görünmediğini öne sürdü. Ancak kaptanın bu iddiası, gemilerin sıklıkla kullandığı bir rotada kayalıkların yerinin belirlenmemiş olmasının imkansız olduğu gerekçesiyle inandırıcı bulunmadı.
İtalyan AdnKronos haber sitesine konuşan uzman Antonio Nesi ise, geminin su almaya başlamasının ardından kaptanın mümkün olduğunca çok sayıda kişiyi kurtarabilmek için karaya yaklaşmış olabileceğini söyledi.
KAPTAN GEMİYİ TERK ETTİ
Geminin kaptanı Francesco Schettino ve ikinci kaptan Ciro Ambrosio, ölüme sebebiyet verme suçlamasıyla gözaltına alındı. Kaptan Schettino’nun, yolcuların tahliyesi tamamlanmadan gemiyi terk ettiği belirtiliyor.
İzmir’e iyi haber
’Costa Concordia’ gemisinde kurtulan Türkler arasında İzmirli Efe Zenginobuz’un da olduğu ortaya çıktı. 3 yıl önce evlenerek Avusturya’ya yerleşen Zenginobuz, kazanın ardından bir grup yolcuyla çıktıkları adadan babası Hikmet Zenginobuz ve annesi Asuman Zinginobuz’u arayarak durumu hakkında bilgi verdi. Emekli öğretmen Asuman Zenginobuz, “Sabaha karşı bizi aradı ve kaza yaptıklarını söyledi. Oğlum, işleri nedeniyle eşi katılamayınca geziye tek başına gitmişti” dedi.
TAYLAN YILDIRIM İzmir DHA