Geri Dön

Dünya Sigarasızlık Günü

Her yıl Dünya Sağlık Örgütü tarafından 31 Mayıs gününde kutlanan "Dünya Sigarasızlık Günü" bu yılda kutlanarak tütün kullanan kişilerin bırakmalarına yönelik bilgilendirmeler ve çalışmalar yapılacak. Günümüzde her yıl dünya genelinde 5.4 milyon insanın ölümüne neden olan tütün kullanımının zararları hakkında ve Dünya Sigarasızlık Günü'nün ne olduğu hakkında bilgi edinmekte fayda vardır.

Dünya Sigarasızlık Günü

Dünya Sigarasızlık Günü nedir?

Tütün kullanımı sonucunda birçok rahatsızlık ve birçok ölüm gerçekleşmektedir. Ölüm sayılarının ciddiyetinin farkında olan Sigara ve Sağlık Ulusal Komitesi (SSUK) 31 Mayıs tarihinde gerçekleşen Dünya Sigarasızlık Günü için tütün ürünlerinin endüstrisinin kontrol edilmeleri ve bunların kamuoyuna duyurulması, kullanımının önlenmesi için yeni bir kampanya başlatılmıştır.

Sigara ve Sağlık Ulusal Komitesi'nin yaptığı açıklamaya göre Dünya Sağlık Örgütü tarafından kabul edilen ve her sene 31 Mayıs'ta kutlanan Dünya Sigarasızlık Günü bu senede 31 Mayıs'ta halk sağlığı için çalışan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte kutlanacak.

Sağlık Bakanlığının yaptığı yazılı açıklamada sigaradan hem aktif hem de pasif şekilde kullanmaktan uzak durun dedi. Sigaranın her şekil kullanımının zararlı olduğunu bu açıklamada da gösteren Sağlık Bakanlığı, vatandaşları sigara kullanımında uyardı.

Sigara kullanımdan oluşan zararların hemen ortaya çıkardığı etkiler şunlardır:

Astımlar

Alerji artışları

Fazla öksürük hali

Burunlarda tıkanma halleri

Baş ağrısın ve beraberinde gelen baş dönmeleri

Gözlerde oluşan sulanmalar, tahrişler ve yanmaların sigaranın hemen insan vücuduna göstereceği etkiler arasında yer alır.

Sigara kullanımının hemen ortaya çıkardığı etkilerin yanı sıra uzun vadede ortaya çıkardığı sonuçlar da bulunmaktadır. Bu sonuçlarda sırasıyla şöyledir:

Sigara dumanına maruz kalmak uzun vadede solunum hastalıkları oluşturmaktadır. KOAH ve astıma neden olur.

İçerdiği maddeler sayesinde damarlarda daralmalara yol açarak kalp krizlerine yol açmaktadırlar.

Tütün dumanına maruz kalmak oluşabilecek kanser riskini en yükseğe taşıyarak ölüme kadar sürüklemektedir.

Beş adımda kendinizi sigara tiryakisi olmaktan kurtarın:

  • Öncelikle kendinizi ve psikolojinizi sigarayı bırakacağınıza dair hazırlayın. Ve bu süreçlerden sonra sigara içilen ortamlardan uzak durun
  • Daha sonra çevrenizde bulunan kişilerden destek isteyin. Yanınızda sigara içmemeleri gerektiğini belirtin.
  • 3. adım olarak her zaman yaptığınız rutinleri değiştirerek kendinize oyalayıcı başka işler bulun. Sigara içmenizi düşündürecek boşluklardan kendinizi kurtarın.
  • Doktorunuza sigara bırakma süreci hakkında başvurabilir ve doktor kontrolünde size yardımcı olabilecek ilaçları kullanabilirsiniz.
  • Son olarak kendinizi sigara bırakmanın ve sigaraya tekrar başlamanın risklerine hazırlayın. Bu gibi durumlar için hazırlıklı olun.
Rusya'da intihar girişimi: Kurtarılma anı kameradaRusya'da üst geçitte intihar girişiminde bulunan kadını, çevreden geçen bir vatandaşın müdahalesiyle son anda kurtardı. Kameraya yansıyan intihar girişiminin, TikTok videosu için olup olmadığı araştırılıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet