Gündem E-devlet sistemine nasıl giriş yapılır?

E-devlet sistemine nasıl giriş yapılır?

01.07.2017 - 08:56 | Son Güncellenme:

E-devlet sistemi, devlet kurumlarının ve kurum çalışanlarının daha verimli çalışabilmesi ve vatandaşlarımızın daha hızlı bir şekilde hizmet alabilmesi için oluşturulmuş bir hizmettir. Başlangıç safhalarında tüm kamu kurumlarına e-devlet sistemine giriş yaparak ulaşılamasa da, günümüzde neredeyse bütün devlet kurumları ile ilgili resmi işlemler e-devlet sistemi kullanılarak yapılabilmektedir. Bu işlemler online olarak sisteme giriş yaparak kısa bir sürede bitirebileceğiniz işlemler halini almıştır.

E-devlet sistemine nasıl giriş yapılır

E-devlet sistemi, geliştirildiği ve hizmete açıldığı günden beri milyonlarca vatandaşımız tarafından kullanılmakta. Zaman geçtikçe hizmet bünyesine daha çok devlet kurumu katan e-devlet sistemi, vatandaşların ve devlet kurumu çalışanlarının zaman kazanmasını sağlayarak bürokratik işlemlerin daha kolay ve daha çabuk halledilmesine yardımcı oldu. Bütün kamu hizmetlerinin toplandığı ve hem devlete hem vatandaşa müthiş kolaylık sağlayan e-devlet sistemine T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılabiliyor. Peki şifre nasıl ediniliyor, e-devlet sisteminden ne gibi hizmetler veriliyor?

Haberin Devamı

E-DEVLET GİRİŞ HAKKINDA DETAYLAR İÇİN TIKLAYINIZ!

Yukarıda verilen link bilgilendirme amaçlıdır.

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL EDİNİLİR, SİSTEME NASIL GİRİŞ YAPILIR?

E-devlet sistemine giriş yapabilmek için, www.turkiye.gov.tr resmi devlet internet sitesine girmeniz gerekir. E-devlete giriş yapılan bu sitede, giriş yaparken e-imza, e-devlet şifresi, T.C. kimlik numarası kullanılarak giriş yapılabilir. Ayrıca internet bankacılığı üzerinden ve mobil imza kullanılarak da giriş yapılabilir. E-devlet şifreniz yoksa, giriş yapabilmek için almanız gerekir. E-devlet şifresi edinmek için, size en yakın PTT şubesine başvurabilirsiniz.

E-devlet şifresi, cüzi bir miktar karşılığında PTT şubelerinden alınabilmektedir. Bu şifre, tamamen resmi işlemler ile şifreyi alan kişi adına kullanılacağı için, hiçbir şekilde kimseyle paylaşılmaması gerekir. E-devlet şifresini PTT şubesinden aldıktan sonra, yukarıda belirtilen adres üzerinden T.C. kimlik numaranızı ve almış olduğunuz şifreyi belirtilen yerlere yazarak giriş yapabilir ve istediğiniz resmi işlemleri kısa süre içerisinde halledebilirsiniz. Şu anda, e-devlet üzerinden resmi olarak 2 binden fazla işlem yapabilirsiniz, 332 kurumun verdiği resmi hizmetlerden faydalanabilirsiniz. İlk hizmete açıldığında milyonlarca kullanıcıya ulaşan e-devlet sistemi, kullanım olarak yayılmaya ve popülerleşmeye devam etmiştir. Günümüzde neredeyse 33 milyona yakın e-devlet kullanıcısı bulunmaktadır.

Haberin Devamı

E-devlet şifresinin unutulması durumunda ise yapılması gerekenler oldukça basittir. Önem vermeniz gereken nokta, sistemde e-mail adresinizin ve cep telefonu numaranızın kayıtlı olmasıdır. Ayrıca bu iletişim bilgilerinin tümü güncel olmak zorundadır. Bunların olmaması durumunda ise yeni şifreyi, yine belirttiğimiz gibi almanız gerekmektedir. Şifre değiştirmek için ise sisteme giriş yaptıktan sonra, benim sayfam ve şifre ve güvenlik ayarlarım menüsünden şifrenizi istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

E-DEVLET SİSTEMİ İLE HANGİ HİZMETLER VERİLİR?

E-devlet üzerinden en çok kullanılan hizmetlerden birisi, emeklilik bilgileri için yapılan SSK ve SGK sorgulamalarıdır. Bu hizmet için ‘’Ne Zaman Emekli Olabilirim’’ uygulaması oluşturulmuştur. Bunun dışında askerlik hizmetleri, öğrenci belgesi alma ve trafik cezası sorgulama işlemleri e-devlet üzerinden yapılmaktadır.