Gündem Katar Havayolları Airways CEO'su Al-Baker: Ambargoyu yeneceğiz

Katar Havayolları Airways CEO'su Al-Baker: Ambargoyu yeneceğiz

30.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Katar’a uygulanan ambargonun hukuk dışı olduğunu belirten Al-Baker, “Tüm ülkeler ablukayı sona erdirmek için baskı yapmalı. Katar Havayolları olarak görevim, ülkemin ablukayı yenmesini yardımcı olmak” dedi...

Katar Havayolları Airways CEOsu Al-Baker: Ambargoyu yeneceğiz

Katar Havayolları Airways CEOsu Al-Baker: Ambargoyu yeneceğiz
Cumhurbaşkanlığı’nın himayesinde düzenlenen Eurasia Airshow fuarında Katar Havayolları (Qatar Airways) CEO’su Akbar al-Baker’le biraraya geldim.

Haberin Devamı

Körfez’in en güçlü havayolu şirketlerinden Katar Havayolları’nın 1997’den bu yana CEO’luğunu yürüten Al-Baker, bir grup meslektaşımla birlikte sorularımızı yanıtladı.

Malum, Suudi Arabistan ve diğer emirliklerin Katar’a yönelik ambargosu sürüyor.

CEO Al-Baker, ambargoyla ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:

“Katar’a uygulanan hava ablukası Katar Havayolları’na baskı yapıyor. Bu nedenle bu yılki mali sonuçlarımız iyi olmayacak. Operasyonel giderlerimiz artmak durumunda kaldı ve bu bize önemli bir miktar zarar olarak yansıyacak. Ancak, Katar’a uygulanan abluka yasadışıdır, uluslararası hukuka aykırıdır. Bu davranışlara karşı dünyadaki tüm ülkeler ablukayı sona erdirmek için baskı yapmalı. Benim, Katar Havayolları olarak görevim, ülkemin ablukayı yenmesini yardımcı olmak ve bu ablukayı daha ilk günlerden itibaren etkisiz kılmayı başardığımız için çok mutluyum.”

Haberin Devamı

İki yeni uçuş hattı

Ambargonun ne zaman kalkacağı henüz belli değil. Ancak Al-Baker, şirketinin yeni hamlelere devam edeceği mesajını veriyor.

Bu hamleler içinde Türkiye’nin de yeri var.

Son yıllarda Katar’dan Türkiye’ye gelen turist sayısında yaşanan artışla birlikte Türkiye’de iki yeni uçuş noktası açılacağını belirten Al-Baker, “Antalya ve Bodrum yeni hatlar olacak. Bu uçuşlar şimdilik mevsimsel gözüküyor. Fakat, Türkiye pazarında büyük bir potansiyel olduğunu biliyoruz. İlerleyen dönemde Türk Sivil Havacılık’tan günlük uçuşlara başlama haklarını da almayı umuyoruz” diye konuştu.

İstanbul’daki üçüncü havalimanının önemine vurgu yapan Al-Baker, “Türkiye, ülkemdeki insanlar için önemli bir destinasyon haline geldi. Katarlılar yüksek harcama yapan insanlar. İstanbul’daki havalimanı hazır olduğunda, daha fazla frekans için başvuruda bulunacağız” diyerek şirketinin diğer bir hedefini aktardı. Al-Baker, Katar ile Türkiye arasındaki iyi ilişkilere de vurgu yapıyor:

“Türkiye, Katar’da iyi tanınıyor. Ancak, Katar Türkiye’de agresif bir şekilde teşvik edilmiyor. Bunu yapmaya başlayacağız. Katar’la iş yapmak isteyenler için Türkiye’de reklam vermeye başlayacağız. Katarlılar, Türkiye’nin çok zor zamanlarımızda omuz omuza yanımızda durduğumuzu gördüler ve bu davranış çok takdir edildi.”

Haberin Devamı

Çatışmaların maliyeti

Suriye’de yaşanan sürecin havayollarının güvenliği ve maliyetini etkileyip etkilemediği sorusunu yanıtlayan Akbar Al-Baker, “Uluslararası çatışmalardan bağımsız olarak, havacılık güvenliğini garanti altına almak uluslararası bir yükümlülük. Katar Havayolları olarak daha önce Ukrayna ve Yemen’deki gibi operasyonel maliyetimizi artırsa bile çatışma bölgelerinden daima kaçınmak için gerekli adımları attık ve atmaya devam edeceğiz” dedi.

Beşiktaş’a sponsorluk yok

Beşiktaş Başkanı Fikret Orman’ın kısa süre önce sponsorluk çalışmaları kapsamındaki Katar gezisini ve sonrasında kamuoyuna yansıyan “Katar Havayolları’nın Beşiktaş’a sponsor olacağı” bilgisini sorduğumda CEO Al-Baker şöyle yanıt verdi:

“Futbol için daha fazla param yok. Bir çok firma ve futbol kulübü her zaman Katar Havayolları’nın ismini kullanarak bir ilgi yaratıyor. Ama malesef bu dedikodular her zaman doğru olmuyor.”

Haberin Devamı

Katar Havayolları Airways CEOsu Al-Baker: Ambargoyu yeneceğiz

Eurasia Airshow

Gelelim, ilki bu yıl düzenlenen Eurasia Airshow Havacılık Fuarı’ndan gözlemlere.

Antalya Havalimanı’nın özel bölümünde kurulan fuarda Rusya, İran, Ukrayna ve İtalya öne çıkan ülkeler oldu.

Dünyanın en büyük havacılık fuarlarından birisi olan Berlin’deki fuarla Antalya’daki fuarın aynı döneme rastlaması Eurasia’nın kısmen sönük geçmesine yol açtı.

Savunma ve havacılık alanındaki fuara kabinenin ilgisi, seçim çalışmalarından olacak, azdı.

Sadece Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan yardımcısı Yüksel Coşkunyürek, hükümeti temsilen Eurasia Airshow’da hazır bulundu.

Savunma Sanayi Müsteşarı İsmail Demir, Ankara’yı temsil etti.

Yerli firmalar fuarda

Aselsan, Havelsan, Roketsan gibi lokomotif firmalarla birlikte Milli Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı bünyesindeki emniyet, jandarma ve sahil güvenlik teşkilatları ile sektördeki önemli özel firmalar fuarda yeraldı.

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin envanterine yakın zamanda giren yerli üretim Atak helikopteri özel donanımıyla dikkat çekti.

Haberin Devamı

Rusya’nın hava savunma sistemi S-400’ü fuara getireceği açıklanmasına karşın, herhangi bir prototip yoktu. Ukrayna’nın sergilediği iki ayrı model Antanov, büyüklükleri nedeniyle ilgi çekti.

Özellikle yeni nesil jet motorlu Antanov’un benzerlerine göre daha güçlü olduğu uzmanlarca ifade edildi.

İtalyan imalatı Leonardo C-27J dikkat çeken nakliye uçaklarından oldu.

Polonya Hava Kuvvetleri’ndeki Rus yapımı Mig-29 fuardaki tek savaş uçağıydı.

Fuara katılan Katar Havayolları’nın özel olarak getirdiği Airbus A 350-1000’e ayrı paragraf açalım.

Sektör uzmanlarınca yeni nesil ticari uçakların en iyisi olarak tanımlanan bu uçaktan sadece bir tane üretilerek siparişçi Katar Havayolları’na geçen Şubat’ta teslim edildi. İkinci üretim bandında olan A 350-1000 firma bayrağı altında ilk kez Antalya’da sergilendi.

Fuar alanında park halindeki ticari ve askeri uçakları görünce Wright Kardeşler’in 1903’te ilk kez uçurmayı başardıkları hava taşıtı insanın aklına geliyor.

O günden bugüne teknolojiyle donatılan uçaklar, savaşlarda kullanılan ölüm makineleri haline geldi malesef.

Orduların en önemli savunma gücü olan savaş uçağı teknolojilerine her yıl milyarlarca dolar harcanıyor.

Böyle olacağını bilselerdi Wright Kardeşler uçağın icat ederler miydi acaba?