01.07.2010 - 02:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türk reklam sektörünün önde gelen ödüllerinden ‘Kristal Elma’ sahiplerini buldu. Sunuculuğunu Demet Evgar-Emre Karayel ikilisinin yaptığı 22’nci Kristal Elma ödül töreninde, 79’u Kristal Elma olmak üzere 300’e yakın ödül dağıtıldı.
Gecede konuşma yapan Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, İngiltere’deki bir araştırmaya göre, reklam yaratıcılığı ve başarılı iş sonuçları arasında anlamlı bir bağ tespit edildiğini belirterek, yaratıcı yarışmalarda ödül kazanan kampanyaların iş başarısı sağlamada 11 kez daha etkili olduğunu anlattı.
Şardan, Reklamcılar Derneği olarak, bu yıl 22’ncisi düzenlenen Kristal Elma’nın Türkiye’de yaratıcılığın değer kazanmasında önemli bir işlev üstlendiğini de söyledi. Yarışmanın bu yılki ana seçici kurul başkanlığını Medina Turgul DDB’den Kurtcebe Turgul üstlenirken ana kurul yanında oluşturulan özel kurullarla jüri üyeleri sayısı 47’ye ulaştı.
Ana seçici kurul üyeleri Ali Batı (DDB & Co), Doğan Yarıcı (Art Grup), Emre Kaplan (TBWA\İstanbul), Emre Noyan (LOWE İstanbul), Gürkan Günaydın (Ogilvy & Mather), İdil Akoğlu Ergülen (Markom Leo Burnett), Murat Işık (Adquarters), Orkun Demirelli (Rafineri), Ozan Varışlı (Y&R Reklamevi ve Team Red), Tarkan Barlas’tan (McCann Ericksonn) oluştu.
Reklam müziği seçici kurulunda Cem Yılmaz, Mert Tünay-Jingle-Mingle, Oğuz Kaplangı (Elec-trip), Özkan Uğur ve Rauf Olcay (Wunderman) yer alırken reklam fotoğrafı seçici kurulu da şöyle sıralandı: Armağan Birkiye (Propoganda), Fethi İzan (Utopia), Gökçe Erenmemişoğlu, Kerem Sanlıman (Bomonty).