Geri Dön
GündemTürkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’nin %79’u internetli

IPSOS Milliyet okurları için derledi

Türkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’de podcast bilinirliği ve kullanımı

Görüntülü yayınlar kadar işitsel yayınlar da pandemiden bu yana yükselişte olan platformlar arasında kendini gösterdi. İşitsel yayınların da dijitalleşmesi ile birlikte başalayan podcast ABD başta olmak üzere dünyanın her yerinde yavaş yavaş da olsa kendini gösteriyor. Ülkemizde her 10 kişiden sadece 1’i podcast’in ne olduğunu biliyor. Türkiye’de podcast dinleyenlerin oranı ise yüzde 4.

İçerik tüketimi için kanal kullanımı

Çevrim içi içerik üretme; eğlence, bilgi iletimi ve satış gibi alanlarda bulunan şirketler, kullanıcıların çekim merkezi olabilmek ve onların ilgisini canlı tutabilmek için çok fazla çaba harcıyor.

Sinema filmlerinden, dizilere “seç, izle” hizmeti veren platformların var olması bu kanalların kullanımını öncelikli kılıyor. Oyunlar, konserler veya her alanda satın alma yapabileceğiniz platformalar artarken buralarda harcanan zaman aynı oranda yükseliyor.

Çevrim içi platformlarda en fazla içerik tüketilen kanallarda en yaygın kullanılan platform Youtube. Özellikle pademi ile birlikte popülerliği artan Netflix’i her 5 kişiden 1’i kullanıyor/izliyor.

İnternet kullanan bireylerin oranı

Dünyanın herhangi bir yerinden internete bağlanan bir kişi, yine dünyanın herhangi bir köşesinde olan bir başka kişiye istediği anda ulaşabiliyor. Bunun yanı sıra ihtiyaç duyabileceği birçok alanda bilgi bankalarına erişim de sağlayabiliyor. Buradan edindiği bilgileri bilgisayarına aktarabilme avantajını da sahip olduğu teknoloji kullanımı bilgisi çerçevesinde yakalamış oluyor.

Bu kadarlık bilgiyle bile sahip olunan imkânlara bakıldığında teknolojik bilgiye hakim toplumların aslında diğer bir yönden bu faydalanmalarıyla ülkelerinin bu alanda yapısal dönüşümünü veya yeniden kurgulanmasını temin etmiş oluyorlar. Bireysel kazanıma dönüştürülen bilimsel birikimle toplumsal boyutta bilginin üretilmesine imkân ve kaynak sağlanmış oluyor. Araştırma ile ülkemizdeki internet kullanımına baktığımızda Türkiye’de internet kullanan bireylerin oranı yüzde 79.

Akıllı telefon ve tablet kullanımına baktığımızda ise Türkiye’de her 10 kişiden 9’unun akıllı telefonu var. Her 5 kişiden birinin tableti var. Verilere bakıldığında akıllı telefonlar; internet aktiviteleri için en sık kullanılan cihaz olarak ilk sırada yer alıyor.

Türkiye’de ileri düzey teknoloji bilgisi ve ürün kullanımı düşük

İnsanoğlunun aklına gelmeyenin başına geldiği çağımızdaki güncel teknolojik gelişmeler, insanların dolayısıyla da toplumları ileri düzey teknolojileri kullanmak yönünde öğrenmeye bilgi edinmeye zorlamıştır. Bu öğretiler sayesinde bilgi teknolojileri; insanı insana, insanı kurum kuruluşlara, çözümlere yaklaştırırken adeta dünyayı küçük bir köy haline getirmiştir.

Ancak; bu küçük köye varmanın ön şartı ileri düzey teknoloji bilgisi ve ürün kullanımıyla alakalı…

Ipsos’ un bu global araştırmasında ülkemize baktığımızda; Katlanabilir Akıllı Telefon %5, Sanal Gerçeklik %5, Yapay Zekâ %6, Drone %8, kullanım oranı ile oldukça düşük denilebilir.

Türkiye’de online gizlilik endişesi

Özellikle pandemi sonrası hayatımıza her açıdan kolaylıklı çözümler getirmesiyle ve sürekli elimizin altında hızlı ve çabuk erişim sunan çevrimiçi dijital çözümler büyük memnuniyet yaratıyor. Ancak bu gelişmiş sunumların yanında gizliliğe yönelik bireysel kaygı ve endişeler de toplumda aynı oranda kendini gösteriyor.

Bireylere online kanallardan (sosyal medya, e-mail vb.) biri heklenecek kaygısı sorulduğunda en yüksek olan %50 ile Türkiye görünüyor. İsrail ikinci sırada %47 ile izlenirken, en düşük kaygı %21 Çin ve aynı oranda Almanya ve Macaristan.

Robotlar ve klonlama ile ilgili ne düşünüyoruz?

Robotlar, insanların bulunabileceği, iş yapabileceği ya da olamayacağı ortamlarda özellikle yararlı işler amaçlanarak geliştirilmiş olsa da, günümüzde daha çok tehlikeli görevlerde, insanoğlunun yaşayamadığı uzay, sualtı, yüksek sıcaklık ve radyasyonlu ortamlarda kullanılmaktadır.

Robotlar her biçimde yapılabilmektedir ve bazı robotlar insana benzer olarak yapılmaktadır. Bunun, robotların insanlar tarafından daha hızlı ve kolay kabulünü kolaylaştıracağı düşüncesi taşıdığı düşünülmektedir. Ipsos araştırma şirketinin gerçekleştirmiş olduğu Dünya teknolojiye bakış araştırmasında, “Robotlar insanlar gibi görünecek, düşünecek ve konuşacak’’ diyenlerin oranı % 41. Dünyada en yüksek katılım % 57 ile Malezya, en düşük katılım ise %21 ile Kanada ve İsrail…

“İnsan klonlamak, bazı pazarlarda yasal hale gelecek’’ sorusuna ise en yüksek katılım Hindistan %37, Malezya %34, Türkiye % 47 olarak  ortaya çıkıyor. Araştırmaya en düşük katılım ise; yine %9 ile Kanada ve İsrail, onları %11 İle Japonya takip ediyor.

Türkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’nin %79’u internetli

Türkiye’nin %79’u internetli

 

 

Erdoğan 'talimatı verdim' diyerek sıcak gelişmeyi duyurdu
İBB'den flaş uyarı: İzlanda kışı geliyor
Osmanlı Padişahlarına ait tablolar İngiltere'de! Servet fiyatına satıldı
Ukrayna - Rusya krizinde flaş gelişme: Türkiye devreye giriyor!
Merkez Bankası'nın faiz kararı belli oldu
Belediyede rüşvet skandalı! Suçüstü yakalanan isme bir şok daha
Gökhan Gönül bu sezon bir ilki yaşadı
Rum yönetiminden skandal YPG kararına Türkiye'den sert tepki!
Muğla'da 2 bin 200 yıllık heyecan yaratan keşif! 'Türkiye için büyük bir şans'
Genç öğretmenin katiline linç girişimi! Öfke dalga dalga yayılıyor
Takipçilerine seslendi! 'Çocukluğum zorbalıkla geçti'
Başakşehir ve Galatasaray transfer yarışında
Kırdığı yumurtanın akı 'kırmızı' çıktı, sosyal medya karıştı! Sandığınız gibi değil...
10 yıla kadar hapis istendi! Safiye Soyman ve Faik Öztürk hakkında dolandırıcılık iddiası
Yemeksepeti, 2021’in hızlı ticaret trendlerini açıkladı

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler