Geri Dön

Sosyal medyanın en büyüğü kim?

Facebook, twitter, instagram... Artık Türkiye'nin nabzı bu üçlüde atıyor, kulisler, tepkiler burada yoğruluyor. Bunları bir fırsat olarak değerlendiren şirketler de "sosyal medya"da artık sık sık görünüyor.

Sosyal medyanın en büyüğü kim?

Facebook, twitter, instagram... Artık Türkiye'nin nabzı bu üçlüde atıyor, kulisler, tepkiler burada yoğruluyor. Bunları bir fırsat olarak değerlendiren şirketler de "sosyal medya"da artık sık sık görünüyor. Ancak bunlar arasında en iyisi, en çok faydalananı hangisi?

Türkiye’deki aktif 16 binden fazla marka hesabını inceleyerek objektif ve tarafsız şekilde puanlayan SocialBrands, bu verileri artık yayınlamaya başladı. Onlarca sektörü kapsayan sosyal medya marka endeksi SocialBrands, sosyal medyadaki başarısını ölçen en önemli göstergelerden biri olacak.

Sosyal medyadaki başarısını merak eden markalar için güncel ve tarafsız bir kılavuz görevi görecek olan SocialBrands, 100’den fazla sektörde yer alan 16 binin üzerinde farklı marka hesabını analiz ediyor. Bir önceki ayda paylaşılan 1,4 milyon ileti ve 720 milyondan fazla sosyal etkileşim incelenerek hazırlanan sıralama, istatiksel metotlar kullanılarak hesaplanıyor.

SocialBrands'ın Haziran 2016 raporuna göre Türkiye’de tüm sosyal medya kanallarını aktif şekilde kullanan markalar arasında en başarılı marka Zen Pırlanta olurken, BMW Türkiye ikinci ve Samsung Türkiye üçüncü sırada yer alıyor.

İlk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla Mercedes-Benz Türkiye, Colin’s, Audi Türkiye, Ford Türkiye, Türk Telekom, Gratis ve İstanbul Modern.
Kanallar bazında bakıldığında Facebook’taki ilk 3’te Zen Pırlanta, Bizim Yağ ve Samsung Türkiye bulunurken; Twitter’da Türk Hava Yolları, Beko Türkiye ve BKM ilk üç sırayı paylaşıyor. Instagram’da ise markalar Mavi, Zen Pırlanta ve English Home diye sıralanıyor.

Şirketler, sektörlerini ve firmalarını Boomsocial.com/Social-Brands/ adresinden görebilecek. Veriler her ay yayınlanacak.

BoomSocial ve BoomSonar’ın istatistikçi, dil bilimci, veri bilimcisi, yazılımcı, sosyal medya uzmanı ve veri analistlerinin dahil olduğu ekibinin katılımıyla hazırlanan SocialBrands, binlerce markanın sosyal medya performanslarını tamamen tarafsız ve analitik yollarla hesaplayan Türkiye’deki ilk çalışma...

Markalar neye göre değerlendiriyor?

BoomSonar‘ın teknolojisini ve BoomSocial’ın verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 16 binden fazla sayfa, 1,4 milyon ileti ve 720 milyon etkileşimi ‘big data’ prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, Retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi birçok veri, markaları rasyonel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.


TWİTTER'DA TOP 10

SIRA ANA SEKTÖR ALT SEKTÖR TAKİPÇİ ETKİLEŞİM SKOR
1. Türk Hava Yolları Seyahat Havayolu 1.093.938 42.461 87
2. Beko Teknoloji Üretici 9.614 29.992 84
3. BKM Kültür-Sanat Mekan&Etkin 816.115 4.426 82
4. İst. Modern Kültür-Sanat Müzeler 1.253.53 82.32
5. Gratis Alışveriş Mağaza 154.169 5.341 81
6. Colin's Giyim Marka 82.565 11.735 81
7. Ford Otomotiv Üretici 254.661 5.385 80
8. Anadolu Hayat Hizmet Sigortacılık 43.171 5.265 79
9. Türk Telekom Teknoloji Telekomünikasyon 316.197 6.288 79
10. Mercedes-Benz Otomotiv Üretici 249.915 3.841 79

FACEBOOK'TA TOP 10

SIRA ANA SEKTÖR ALT SEKTÖR TAKİPÇİ ETKİLEŞİM SKOR

1. Zen Pırlanta Giyim Aksesuar 787.064 573.972 87
2. Bizim Yağ Hızlı Tük. Gıda 266.456 335.315 87
3. Samsung Teknoloji Üretici 1.504.841 313.805 87
4. BMW Otomotiv Üretici 1.147.280 272.324 87
5. Anadolu Hayat Hizmet Emeklilik 413.992 205.572 86
6. Hyundai Otomotiv Üretici 1.242.403 339.993 86
7. Madame Coco Dayanıklı Tük. Dekorasyon 676.850 120.041 85
8. Eminevim Yapı Sektörü İnşaat 753.201 111.592 84
9. Honda Otomotiv Üretici 1.143.836 136.731 84
10. Audi Otomotiv Üretici 1.080.580 135.106 84


İNSTAGRAM'DA TOP 10

SIRA ANA SEKTÖR ALT SEKTÖR TAKİPÇİ ETKİLEŞİM SKOR

1. Mavi Giyim Marka 486.267 482.718 90
2. Zen Pırlanta Giyim Aksesuar 212.153 220.369 89
3. English Home Dayanıklı Tük. Dekorasyon 723.688 156.185 89
4. Beymen Giyim Marka 426.332 332.572 87
5. Koton Giyim Marka 447.877 180.448 87
6. Volkswagen Otomotiv Üretici 219.063 82.887 87
7. DERIMOD Giyim Marka 133.062 157.806 86
8. xlargeclub Eğlence Gece Kulübü 30.295 734.845 86
9. LC Waikiki Giyim Marka 393.896 89.897 85
10. Ipekyol Giyim Marka 395.192 153.931 85

Sosyal medyanın en büyüğü kim

Begüm ve Ceyhun, Fahriye Evcen'in meydan okumasına katıldıOyuncu Begüm Öner ve Ceyhun Fersoy, magazin dünyasının eğlenceli çiftleri arasında yer alıyor. Çift, karantina günlerinde Fahriye Evcen’in başlattığı parmak hareketleri meydan okumasına dahil oldu.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber