Kobi 4 kriterli CRM ile ‘otomatik’ başarı

4 kriterli CRM ile ‘otomatik’ başarı

22.08.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Müşteriyi tanımayı dijitalleştiren CRM programları, bir anlamda başarıyı da otomatikleştiriyor. Doğru CRM programını seçmenin yolu ise ihtiyaçları belirlemek, ölçeklenebilirlik, kolay kullanılabilirlik ve mobil uyumluluktan geçiyor.

4 kriterli CRM ile ‘otomatik’ başarı

EBRU SUNGUR - Müşteri odaklı bir yaklaşımı benimseyen işletmeler için CRM programları (customer relationship management / müşteri ilişkileri yönetimi), müşteri memnuniyetini artırmanın, müşteri ilişkilerini daha etkin yönetmenin ve satışları artırmanın önemli bir aracı. Bu alanda çözümler sunan DİA Yazılım’ın Genel Müdürü Suha Onay şunları söylüyor:

Haberin Devamı

“CRM programları, müşteri verilerini toplamak, analiz etmek ve kullanmak için güçlü araçlar sunuyor. Müşteri bilgilerinin merkezi bir yerde tutulması, işletmelere müşteri tercihlerini anlamaları, kişiselleştirilmiş hizmetler sunmaları ve müşteri beklentilerini karşılamaları için gerekli verileri sağlıyor. Ayrıca, CRM programları iş süreçlerini otomatikleştiriyor, verimliliği arttırıyor ve ekipler arasındaki veri paylaşımını kolaylaştırıyor. Dolayısıyla CRM kullanan bir KOBİ ile kullanmayan bir KOBİ arasındaki ayrım çok büyük olabiliyor. Bunu satış performansı, gelir - gider dengesi ve çalışan verimliliği araçlarıyla ölçmek mümkün.”

4 kriterli CRM ile ‘otomatik’ başarı

Suha Onay, bir KOBİ’nin doğru CRM programını seçmek için dikkat etmesi gerekenleri dört başlıkta özetliyor:

Haberin Devamı

1- İhtiyaçları belirleyin: KOBİ’ler CRM programı seçmeleri gerektiğinde ilk olarak ihtiyaçlarını belirlemeliler. Hangi iş süreçlerini otomatikleştirmek istiyorlar? Hangi verileri takip etmek istiyorlar? Hangi satış ve pazarlama özellikleri onlar için uygun? İhtiyaçlar netleştiğinde, CRM programı seçimini doğru yapmak daha kolay oluyor.

2- Ölçeklenebilirlik: KOBİ’ler CRM programı seçerken büyüme potansiyellerini dikkate almalılar. Doğru seçilmiş bir CRM, KOBİ büyüdükçe ihtiyaçlarına uyum sağlayabilir ve yeni kullanıcıları / artan verileri kolayca sisteme entegre edebilir. Bu yüzden KOBİ’ler, uzun vadeli büyüme stratejilerini dikkate almalı ve ölçeklenebilir bir CRM programı seçmeye özen göstermeli.

3- Kolay kullanılabilirlik: KOBİ’ler genellikle sınırlı kaynaklara sahiptir ve çalışanlarının zamanı verimli bir şekilde kullanmalarını isterler. Arayüzünün kullanımı kolay, sezgisel ve hızlı öğrenilebilir bir program, çalışanların hızlı bir şekilde CRM’e entegre olmasını sağlıyor ve iş süreçlerinde herhangi bir duraksama yaşanmadan verimlilik artırılabiliyor.

4- Mobil uyumluluk: Mobil teknolojiler hızla yayılıyor ve hayatın her alanında mobil cihazlar kullanılıyor. Dolayısıyla CRM yazılımının da mobil uyumluluğa sahip olması büyük önem taşıyor. Çalışanların müşteri verilerine anlık olarak erişebilmesi ya da güncelleyebilmesi, satış performansında artışı beraberinde getiriyor. KOBİ’ler mobil uyumlu CRM programı seçerek, saha çalışanlarının verimliliğini artırabilir ve müşteri ilişkilerini daha etkili bir şekilde yönetebilirler.

Haberin Devamı

Fiyatlarını karşılaştırın

Suha Onay, “CRM programı kullanırken fayda/maliyet için optimum oran nedir?” sorusunu şöyle yanıtlıyor:

“Ülkemizde KOBİ’lerin tamamı CRM programı seçerken fayda / maliyet analizi yapıyorlar mı pek de emin değilim. Bununla beraber fiyat karşılaştırmaları yapmalarını da şiddetle tavsiye ediyorum. Elbette bu fiyat karşılaştırma sürecinde yalnızca CRM programı olarak kullanılabilen yazılımlarla karşılaşacaklardır. Sadece CRM yazılımına yüksek miktarlarda para harcamayı doğru bulmuyorum. DİA’da onlarca çözümün yanında CRM çözümü de sunuyoruz. DİA’nın modüler yapısı sayesinde KOBİ’ler, yalnızca ihtiyaçlarını karşıladıkları kadarını ödemenin rahatlığını yaşıyor. Aynı zamanda muhasebeden e-dönüşüme, stok - depo yönetiminden üretime kadar tüm çözümleri kullanırken, aynı ekrandan CRM’e ulaşmayı mümkün kılıyoruz. Bununla beraber KOBİ’mizin artan gelirleri ve verimliliğiyle adeta bir cebinden çıkan paranın diğer cebine geri girmesini sağlıyoruz.”