Kültür Sanat Ölürüz biz sana

Ölürüz biz sana

23.01.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ölürüz biz sana

Ölürüz biz sana





Ölürüz biz sana
Zerrin Özer, ne söylerse güzel söyler, dinletir, sevdirir. ‘80’lerin ağır arabesk döneminde söyledikleri bile sahici ve yakıcıydı. "Aşkı Kim İcat Etti?öyi kim unutabilir? Ya da "Tövbe İsyanıma"yı... O sıralar, plak firmaları, kendilerine bağlı olan şarkıcıları "Başka yolu yok, arabesk ya da Türk müziği söyleyeceksiniz, yoksa işte kapı!.." diye zorlar ya da tehdit ederken, çoğu şarkıcı; mahçup bazı denemelere girişmiş, ne ondan ne bundan olmak istemişti. "Yapacaksan tam yapacaksın," diyebilen bir Zerrin Özer olmuştu o zaman. Başta, her zaman kendini yakın hissettiği Hakkı Bulut olmak üzere, bu işin ustalarına kendini emanet etmiş, millet bir albüm yapıp boyunun ölçüsünü alırken, o şarkıları, LP’leri arka arkaya döşemişti.
Hep üretken, her zaman aktif olan Zerrin Özer, bu sefer de kendi kurduğu ve vakitsiz ölümü ile herkesin yüreğini dağlamış yakın dostu Anuş Bakış’ın anısına "Anuş Plak" olarak isimlendirdiği firmasından bir albüm daha yaptı: "Ölürüm Ben Sana"... Genç isimleri desteklemesiyle ünlü Zerrin Özer (‘90’ların başında Mustafa Sandal’ın şarkılarını da söylemişti, henüz "şarkıcı Musti" ile tanışılmadan çok önce), bu albümünde, ağırlıklı olarak Selahattin Erhan’ın şarkılarını seslendirmiş. Şarkılar, kısmen Semih Erdoğan, kısmen de Orhan Sancak’ın tezgahından geçerek gelmişler önümüze. Şarkı sözlerinde de ilginç bir - iki nokta var. Albümün açılış şarkısı "Bu İlk Değil ki"nin sözleri şarkıcının kendisine ait. Şarkıda yer alan "Acımı da çekerim kahrolurum, sefamı da sürerim mest olurum" dizeleri, artık kimsenin yabancısı olmadığı "had safhada duyarlı Zerrin Özer" durumuna çok da yakışmış. "Hakkını Helal Et" şarkısının sözleri ise bir başka önemli şarkıcımız olan Asu Maralman’a ait. Bu şarkının sözlerini, aslında herkes yazabilirmiş ya, Zerrin Özer’e ilginç gelmiş olmalı; çünkü Anuş Bakış’a yazılmış gibi gözüküyor ya da istenirse, böyle de okunabiliyor.
Zerrin Özer, yakın dostu Anuş Bakış’a "Yalancı dostukların karşısında, senin hatıralarınla dimdik ayaktayım," diye seslenmiş albümün kapağında. Galiba, bu "Anuş Bakış duyarlığı" albümün tamamını etkilemiş. Birkaç şarkı hariç, albüm büyük ölçüde ağır ya da yavaş bir hızda seyredip duruyor. Zerrin Özer’in, bundan önceki çoğu albümünde çok sıkı bir şekilde kollanmış olan "ağır şarkı - hızlı şarkı" dengesi bu sefer hiç iplenmemiş. Yakın dostlar ile sabahlanan bir gecede, içinden geldiğince "okumuş" gibi Zerrin Özer. Alt yapı da bu durumu epeyce desteklemiş: Yaylılar, kemençe, ud, tambur, violin, çello hepsi de, yüreklere dokunmak, göz yaşlarını akıtmak için sırada. Albümün yükselen noktaları "Bu İlk Değil ki" ve "Hadi Zıpla"da, Hüsnü Şenlendirici’nin katkısı olağanüstü. Şenlendirici’nin trompeti; şarkıların birinde Erdinç Şenyaylar, bir diğerinde Erdem Sökmen’in gitarı ile desteklenmiş. Böylelikle şarkılar, Goran Bregovic’in herhangi bir albümünden fırlamış olma akıbetinden kurtulmuş. Kimi şarkılarda, emsalsiz Sibel Gürsoy’un vokallerde yer almış olması da, "Gündüz Gece"nin tadını hala damaklarında hissedenler için tam bir ikramiye olmuş.

Zerrin Özer
Anuş Plak