Milliyet Executive Alışveriş için dijital doping!

Alışveriş için dijital doping!

10.11.2023 - 04:11 | Son Güncellenme:

"Dijitalleşme markalara günümüz dünyasında kullanıcıyla aralarındaki mesafeyi hızla kapatma anlamında avantaj sunuyor.

Alışveriş için dijital doping

AYLİN RANA AYDİN- Dijitalleşme markalara tüketiciyle aralarındaki mesafeyi hızla kapatma fırsatı sunuyor... Esas Gayrimenkul COO'su Nevzat Yavan bu yönde bir dijital hamleyi AVM'lerine gelen ziyaretçiler için yaptıklarını anlatıyor. Yavan hazırladıkları 'Shopla' uygulaması ile ziyaretçilerin AVM'de geçirdikleri süreyi uygulama içindeki cüzdanda paraya dönüştürerek AVM içerisindeki mağazalarda kullanabildiğini anlatıyor. Nevzat Yavan'la dijitalleşmenin yansımalarını konuştuk...

Haberin Devamı

Dijitalleşme her alanda kendini hissettiriyor. AVM'lerde işler nasıl, dijitalleşme konusunda neler yapılıyor?  

Bu sorunuzu Esas Gayrimenkul'de yapılan çalışmalar perspektifinde yanıtlamak isterim. Dijital varlıklar bizim de üzerine çok çalıştığımız, fark yarattığımız, önemli bir alan. Bu bağlamda DX Burda içerisinde yer alan 'Assetify' iş zekâsı uygulamamızla verilerimizden erişilebilir raporlar ve içgörüler üretiyoruz. Operasyonel ve üst düzey yönetici seviyesinde nitelikli görselleştirme yaparak, yatırımcı iş ortaklarımız ve kiracı iş ortaklarımıza kadar uzanan bir değer sunuyoruz. Bu da güvenilir ve global standartlardaki araçlarla tüm veriyi kolayca yönetebilmemize ve şeffaf bir şekilde verimlilik artışı sağlayabilmemize olanak tanıyor. Ayrıca iş süreçlerini basitleştirme, verilerin anlaşılabilirliğini sağlama, verileri görselleştirme ve bütünlük sağlama/özet konularında kullanıcılara büyük katkılar sunuyoruz.

Haberin Devamı

Shopla olarak faaliyetlerinizi anlatır mısınız? 

Shopla hakkında detaylı bilgileri vermeden önce arkasındaki yapıyı aktarmak isterim. Biz Esas Gayrimenkul olarak faaliyetlerimize 2009'da başladık. Bugüne kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 3 milyar euro'luk bir yatırımla, çevre dostu ofis, konut ve alışveriş merkezi projelerine imza attık. Türkiye genelinde 7 alışveriş merkezi, 3 ofis binası ve 1 konut projesini hayata geçirdik. Kendimize ait alışveriş merkezlerimizin yanı sıra yönetimini üstlendiğimiz alışveriş merkezleriyle Varlık Yönetimi alanında faaliyetlerimize devam ediyoruz. Toplamda 16 AVM ve 750 bin m²'nin üzerinde kiralanabilir alanı yönetiyoruz. Shopla uygulamamız, DX Burda platformumuzun en önemli dijital varlıklarından biri. Shopla müşteriyi tanıyan, analiz eden ve ona uygun avantajlar sunan bir mobil uygulama. Hem ziyaretçilerimiz hem de markalarımız için dijital ve kapsamlı bir avantajlar dünyası yarattık ve Shopla çok kısa süre içerisinde 300 bin indirme sayısına ulaştı, markalarımızın yüzde 65'ini program ortağı haline getirdik. Dijitalleşmenin gücünden yararlanarak, ziyaretçilerimiz ve markalarımızla aramızdaki bağı kuvvetlendiriyoruz. 

Haberin Devamı

Uygulama müşterilere ne gibi faydalar sağlıyor?

Ziyaretçilerimiz, Shopla ile alışverişlerini, ziyaretlerini ve AVM'de geçirdikleri süreyi uygulama içindeki cüzdanında ShopPara'ya dönüştürüyor. Kazandığı ShopPara'ları biriktirebiliyor ya da AVM içerisindeki mağazalarda, eğlence noktalarında, restoranlarda, vale hizmetinde ve etkinlik bileti gibi farklı seçeneklerde harcayabiliyor. Shopla uygulaması ayrıca markalara da daha önce sahip olmadıkları yüksek değerli veri akışını sağlıyor. Bu verileri kendi içinde işleyip anlamlandıran markalar; mağaza trafiğini/cirosunu, müşteri bağlılığını ve sepet ortalamasını artırmaya yönelik önemli katkılar elde edebiliyor.

AVM'lerde de dönüşümler gözlemliyoruz. Bu konuda neler söylersiniz?

Ülkemizde perakende ve yeme-içme sektörleri başta olmak üzere markaların gelişiminde AVM'lerin ciddi katkısı olduğunu biliyoruz. Pandemi döneminde AVM'lerin sadece mağazaların bir araya geldiği yapılar olmadığını gördük. AVM'ler, çevreyle uyumlu, teknolojinin imkânlarından faydalanan ve iyi tasarlanmış olduğu takdirde adeta 'şehrin merkezine ve önemli sosyalleşme alanlarına' dönüşüyor. AVM'ler artık daha çok zaman geçirilebilecek, bir noktadan birçok ihtiyacın karşılanmasını sağlayabilecek mekanlar haline geliyor. Bu da ciddi bir zaman tasarrufu demek. Bu bağlamda alışveriş merkezlerine alışveriş, yeme-içme vb. alanların yanında yeni kategoriler de eklenmeye başladı. Bir örnekle anlatayım: Örneğin; bizim veteriner, eğitim kurumu ve diş kliniği gibi hizmetler sunan AVM'lerimiz var. Sağlık alanı da çok rahatlıkla AVM'lere girebilir güzellik ve estetik salonları, görüntüleme ve tetkik merkezleri, laboratuvarlar gibi. Bunun yanında lojistik ve teslim noktaları, eğitim merkezleri, yeni nesil ofisler ve ortak çalışma alanları, indirim marketleri gibi yeni kategoriler zaten AVM'lerin içine girmeye başladı. Yani halihazırda bir değişim söz konusu. Perakende mağazalar AVM'lerin temel yapı taşı, bunu hepimiz biliyoruz; ancak işin doğası gereği artık AVM'lerin farklı fonksiyonları da barındırması gerekiyor. Bunun en önemli nedeni de tüketiciye kolaylık sağlayarak aradaki bağı kuvvetlendirmek.

Haberin Devamı

Perakende ve AVM sektörlerinde dijitalleşmenin önemini nasıl açıklarsınız?

Haberin Devamı

Son yıllarda, pandeminin de yarattığı ivmeyle birlikte, dijitalleşmenin önlenemez yükselişi devam ediyor. Bu değişimi anlamak, anlamlandırmak ve yönetebilmek çok kıymetli. Çünkü aslında dijitalleşme şirketlere/markalara günümüz dünyasında kullanıcıyla aralarındaki mesafeyi hızla kapatma anlamında büyük bir avantaj sunuyor. Müşteri laboratuvarı n Değişen müşteri profilleri stratejileri nasıl etkileyecek? Birçok alışveriş merkezimizde müşteri deneyimini, pandemi sonrasında değişen tüketici ihtiyaçlarını da dikkate alarak, deneyimini daha keyifli ve kolay hale getirecek şekilde yeniden tasarlıyoruz. Future Bright ile kurduğumuz 'Müşteri Laboratuvarı', ziyaretçimize ilişkin daha fazla içgörü elde etmemizi sağladı. 'Müşteri Laboratuvarı' ile mevcut ve potansiyel ziyaretçimizi daha iyi anlıyoruz ve motivasyonlarını biliyoruz. Kategorideki motivasyonel ihtiyaçlara, beklentiler ve davranışsal farklılıklar doğrultusunda segment tanımlaması yapıyoruz. AVM'lerimizin marka özünü belirliyoruz.

 Esas Gayrimenkul olarak gelecek hedefleriniz nedir?

Yolumuzda sağlam adımlarla ilerlerken, varlık yönetimi çalışmalarımızı kendimize yakın dönem stratejisi olarak belirledik. Esas Gayrimenkul Varlık Yönetimi Platformu olarak, sektöre bilgi birikimimizi aktararak AVM'lerin varlık yönetimi süreçlerine rehberlik edeceğimiz 25 AVM'ye ulaşmak hedefindeyiz. Varlık yönetimi, bizim bir platform olarak ele aldığımız; danışmanlık, dijital varlıklar, finansal servisler, insan ve kültür danışmanlığı, proje yönetim/geliştirme, kiralama, mülk yönetimi, sürdürülebilirlik gibi ana bileşenlerden oluşan bir hizmet anlayışı aslında. Bizim işimizin büyük bir kısmını ticari gayrimenkul geliştirmek ve yönetmek oluşturuyor. Ancak Türkiye'nin ekonomik yapısı yeni AVM projesi geliştirmeye uygun değil. Bu nedenle biz de o alanda büyümeyi daha çok sahibi olmadığımız AVM'lerin varlık yönetimini gerçekleştirerek yapıyoruz.