06.06.2022 - 13:47 | Son Güncellenme:
Pirinç ve bakliyat sektörünün önde gelen markası Yayla Agro Gıda’nın halka arzında 2.3 milyar TL ile 2022 yılının en yüksek ikinci talebi toplandı. Garanti BBVA Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum tarafından 11 - 12 - 13 Mayıs 2022 tarihlerinde gerçekleştirilen halka arz için bireysel ve kurumsal yatırımcılara tahsis edilen payların toplamda 2.64 katına denk gelen 187 milyon 667 bin 736 TL nominal değerli pay talebi geldi. Yayla Agro Gıda’nın 12.50 TL fiyatla halka arz edilen toplam 71 milyon TL nominal değerli payların tamamının satılmasıyla halka açıklık oranı yüzde 15.02 oldu. Pirinç, bakliyat ve işlenmiş gıda sektöründe faaliyetlerini sürdüren Yayla Agro Gıda, sektörde 26 yıllık deneyime sahip. Stratejik önemi günden güne artan gıda sektöründe, ArGe yatırımları sonucu pazara sunduğu yenilikçi ürünleri ve ileriye dönük yatırım planları ile dikkat çeken şirketin, ‘Sabit Fiyatla Talep Toplama’ yöntemi ile gerçekleştirilen halka arzda 2.3 milyar TL tutarındaki talep ile 2022 yılının en yüksek ikinci talebi toplanarak halka arz başarıyla tamamlandı.
Kaç kat talep geldi?
12.50 TL’den sermaye artışı yoluyla halka arz edilen 42 milyon 600 bin TL ve ortak satışı yoluyla halka arz edilen 28 milyon 400 bin TL olmak üzere toplam 71 milyon TL nominal değerli payların tamamı satıldı. Yurt içi ve yurtdışı toplam 67 bin 473 yatırımcıdan halka arz edilen 71 milyon TL nominal değerli payların 2.64 katına denk gelen 187 milyon 667 bin 736 TL nominal değerli pay talebi geldi. Bireysel yatırımcılara tahsis edilen payların 2.83 katı ve kurumsal yatırımcılara tahsis edilen payların 2.4 katı talep geldi. Halka arz için yurt içi büyük yatırımcılara tahsis edilen payların 4.96 katı, yurt içi kurumsal yatırımcılara tahsis edilen payların ise 3.01 katı talep geldi. Böylece Yayla Agro Gıda’nın halka açıklık oranı yüzde 15.02, arz büyüklüğü de 887 milyon 500 bin TL’ye ulaşarak 2022’de gerçekleşen en büyük 2. halka arz işlemine imza atılmış oldu.
‘Yatırımlara hız vereceğiz’
Halka arz sonuçlarını değerlendiren Yayla Agro Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gümüş, “Artık halka açık ve çok ortaklı bir şirketiz. Çok ortaklı bir şirket olarak sorumluluğumuz daha da arttı. Bize güvenerek ve vizyonumuza inanarak gıdanın geleceğine ortak olan tüm değerli yatırımcılarımıza çok teşekkür ederiz. Halka arzdan elde ettiğimiz kaynakla global marka olma hedefimize bir adım daha yaklaşırken, finansal yapımızı ve kurumsal altyapımızı daha da güçlendirip planladığımız yatırımlarımıza hız vereceğiz” dedi.
Pirinç ve bakliyata Ar-Ge merkezi kurdu
1996 yılında kurulan Yayla Agro Gıda pirinç, bakliyat ve işlenmiş gıda sektöründe faaliyet gösteriyor. Ankara ve Mersin’de iki üretim tesisi bulunan şirket ürünlerini Türkiye ve dünyanın pek çok ülkesine sunuyor. Şirketin klasik ürünlerde yıllık yaklaşık 1 milyon ton ve paketli hazır yemekte yıllık yaklaşık 35 milyon adet üretim kapasitesi bulunuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, “Yayla Agro Gıda, geleceğin sağlıklı nesillerini inşa etme misyonuyla, katma değerli bitkisel protein kaynağı olan bakliyatları, günümüzün değişen tüketim alışkanlıklarına uygun yenilikçi ürünlere dönüştürerek” toplum sağlığına katkıda bulunuyor. 2018 yılında pirinç ve bakliyat sektörünün ilk Ar-Ge Merkezi’ni kuran şirket, 6 kıtada 100’den fazla ülke ile dış ticaret ilişkisine sahip. Şirket, doğrudan satış kanalları ve kendi pazarlama ağı ile ürünlerini 65 ülkede müşterileriyle buluşturuyor.
Turquality desteği
Türkiye pazarında ürünlerini 81 ilde, 9 EDT ve 56 paketli ürün bayisi yanında 60 binden fazla satış noktasında müşterilerine ulaştıran Yayla Agro Gıda, yurt içinde Yayla, A’la Çiftçi, İri DANEM ve Yunus markaları ile hizmet veriyor. Yurt dışı satışları Legurme markası ile 65 ülkede yürüten Yayla Agro Gıda, 2020 yılı itibariyle Ticaret Bakanlığı ‘Turquality Marka Destek Programı’ kapsamında destekleniyor. ‘Sürdürülebilir Dün Yayla’ mottosu ile tüm üretim süreçlerini çevreye duyarlı yaptığını açıklayan şirket Sıfır Atık Belgesi’nin yanında sektöründe ilk Karbon Ayakizi Beyan Raporu’nu alan firma.
Kolombiya'da 22 yaşındaki sosyal medya fenomeni, evinin önünde kendisini kurye olarak tanıtan bir kişi tarafından öldürüldü. Saldırgan, genç kadına yakın mesafeden ateş açarak olay yerinden kaçtı. Cinayetin, genç kadının eski sevgilisine açtığı davayı kazanmasından bir gün sonra işlenmesi dikkat çekti.