Milliyet Executive İşte Türkiye’nin En Etkin CMO’su

İşte Türkiye’nin En Etkin CMO’su

08.09.2022 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dünya baş döndürücü bir hızla dijitalleşiyor, tüketici alışkanlıkları anbean değişiyor. Pandemi geride kalırken şirketler büyük değişime ayak uydurmak için daha kapsayıcı stratejilere ihtiyaç duyuyor. Bu süreçte CMO’ların (Chief Marketing Officer - Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı) oynadıkları kilit rol her zamankinden önemli hale geliyor. Milliyet Executive’in bu sayısında sizleri sergiledikleri performansla dikkat çeken Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’suyla tanıştırıyoruz.

İşte Türkiye’nin En Etkin CMO’su

Tüketici gözünde ayrışan markalar yaratabilmek...

Haberin Devamı

Tüm markaların teknolojiye yatırım yaptığı bu dönemde, tüketici gözünde ayrışan markalar yaratmak için pazarlama liderlerine çok önemli görevler düşüyor. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Ortadoğu ve Afrika Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Pandemiyle gelen sosyal izolasyon ve karantina uygulamaları teknolojinin hayatımıza daha derin girmesinde adeta katalizör etkisi yarattı. Bu dönemde tüketicilerin yeni beklentilerini ve ihtiyaçlarını iyi anlayan, hızlı ve atik yanıt veren markaların başarılı olduğunu gördük. Yani sadece içgüdüye dayanarak değil tüketicinin değişen nabzını tutarak içgörü ve hatta öngörülerle marka konum ve stratejisini belirleyen markaların ve liderlerin başarı yolculuğunda emin adımlarla ilerlediği görmekteyiz” dedi. NielsenIQ Tüketici Araştırmaları Direktörü Nur Serenli ise, şu görüşü paylaştı: “Tüketicinin ve alışverişçinin değişen ve dönüşen nabzını anlık ölçmek ve buna göre hızlı bir şekilde aksiyon alarak ürün / hizmet sunmanın çok önemli olduğunu görüyoruz. Dinamik koşullara hızlıca adapte olması ve manevra kabiliyeti yüksek olması liderleri farklılaştıran unsurlar olarak öne çıkıyor.”

Haberin Devamı

İŞTE ÖNE ÇIKAN 4 BAŞLIK

Didem Şekerel Erdoğan, pazarlama paradigmasının yeni bir boyut kazandığı bu dönemde alışverişçi odaklı pazarlama stratejilerinde 4 ana unsur olarak ‘Bulunurluk’, ‘Derleme ve Sunma’, ‘Yakınlık & Aciliyet’ ve ‘Heyecan’ın ön plana çıktığına dikkat çekerek şunları dile getirdi:

  • “İlk eksen olan ‘Bulunurluk’ başlığı, alışverişçilerin ürünlere fiziksel ve dijital olarak sorunsuz bir şekilde ulaşma istekleri bakımından önemli. Bu noktada tedarik zinciri otomasyonu yoluyla hatasız bir teslimat sürecini garanti etmek fayda sağlayacaktır. Diğer yandan ürün bulunurluğunu sağlayabilmek adına asortman ve tedarik güncellemelerini şeffaf bir şekilde yapmak ve -varsadağıtım açıklarını kapatmak bu süreci destekleyecektir
  • Derleme ve Sunma ise online alışveriş deneyiminin gelişen bir başlığı. Bu başlıkta arama platformlarıyla uyumlu bir yapı yaratarak online ürün arama sürecini geliştirmek alışverişçiyi öneri ve içerik yönetimi yoluyla doğru ürüne yönlendirmek öncelikli konulardan. Marka mesajlarını dikkatli ve amaca uygun bir biçimde yönetmek; marka değer önerilerini en çok araması yapılan ürün özellikleriyle paralel hale getirmek, yine önemli noktalar arasında yer almaktadır.
  • Yakınlık ve Aciliyet başlığında, ürünlerle alışverişçiler arasında yeni temas noktaları oluşturmak öne çıkan bir diğer nokta. Teslimata kadar değişiklik esnekliği, kolay iade vb. uygulamalarla da alışveriş sepetlerini büyütebilir. Markalarının sepete katacağı değer konumlamaları ve dijital uyaranlarla anlık / plansız alışverişleri desteklemek günümüzde dünyasındaki pazarlamada kaçınılmaz bir noktadır.
  • Heyecan başlığı ise, etki bakımından ideal alışverişçi deneyiminde en çok öne çıkan başlıklardan biri. Müşteri hizmetleri deneyimi başta olmak üzere alışverişçileri şaşırtmak ve hatta şımartmak; sonraki alışverişlere yansıyacak hediye ürün, promosyon vb. uygulamalarla sadakat sağlayarak sonraki alışverişleri garantilemeleri buradaki önemli ipuçları arasında. Buna ek olarak, oyunlaştırmaya başvurarak alışverişçilerin eğlence isteği ve kazanma arzusunu ateşlemek; düzenli alışverişi ve sadakati artıracak çözümlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca çoklu kanalda başarı için, sosyal platformlarda alışverişçileri birleştirmeleri, marka deneyimlerini paylaşmalarını teşvik etmek ve buna yönelik kampanyalar yapmak ek fayda getirecektir.”

 ABİDİN VOLKAN KARAÇALI
Aksa Jeneratör/ Pazarlama Genel Müdürü

Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu, yüksek lisansını Cenevre Üniversitesi’nde Şirket Yönetimi üzerine yaptı. İşe 2006’da Vestel’de başlayıp 2015 - 2020 arası Avrupa Dışı Ülkelerden Sorumlu Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcılığı yaptı. Halen Aksa Jeneratör’de Pazarlama Genel Müdürü olarak iş hayatına devam ediyor. Globalde tüm pazarlama ve iş geliştirmeden sorumlu en üst düzey yönetici.

 AHMET OLMUŞTUR
Türk Hava Yolları/ Pazarlama ve Satıştan Sorumlu GMY

Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunu. Daha sonra işletme yönetimi yüksek lisansını dönüşümlü olarak, Long Island University Brookville (New York), European Business School (London), Pole Universitaire Leonard de Vinci’de (Paris) tamamladı. 2014 yılından bugüne Pazarlama ve Satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütmekte. Aynı zamanda, Sunexpress Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi.

Haberin Devamı

 AKIN GARZANLI
Arçelik / Pazarlamadan Sorumlu GMY

Avusturya Lisesi’nin ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdi. Koç Üniversitesi’nden MBA derecesini aldı. Harvard Business School Kellogg School of Management’ta çeşitli programları tamamladı. Arçelik’te yaklaşık 20 yıl farklı roller üstlendi. CMO olarak geniş bir coğrafyaya yayılmış pazarlama ekibini yöneterek, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusundaki tüm süreçlerin sorumluluğunu üstleniyor.

 ALPER ERGENEKON
Turkcell Pazarlama GMY

Lisans eğitimini ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümünde tamamladı. İş hayatına 1996’a Berlin’de OTA Vakfı’nda proje uzmanı olarak başladı. New York Rochester Üniversitesi’nde İşletme Yüksek Lisans programını tamamladıktan sonra FedEx ABD merkez ofisinde görev aldı. 2005’te Turkcell’e katıldı ve pazarlama fonksiyonunun çeşitli bölümlerinde çalıştı. Nisan 2020’den beri Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevinde.

Haberin Devamı

 ARZU ULUDAĞ
Betek Boya Pazarlama GMY

Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü mezunu. Eczacıbaşı Holding’de iç ve dış pazarlarda B2B ve B2C yaptı. Son rolünde, 11 ürün kategorisi, 6 yerleşik pazar ve 70 ülke ihracatından sorumlu global CMO’ydu. İKSV’de görev aldı. Dünyanın en büyük perakende ve konut geliştiricilerinden EMAAR Dubai için 1.5 yıl çalıştı. 2019’dan itibaren Betek Boya Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı görevinde.

ASLI ÖNDER
Pepsico Türkiye / Pepsico İçecek Kıdemli Paz. Dir.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği ve University of Michigan MBA mezunu. Aslı Önder pazarlama kariyeri boyunca Pepsico, Frito Lay, Unilever, Danone şirketlerinde görev aldı. Aslı Önder halen Pepsico İçecek Kıdemli Pazarlama Direktörülüğü görevini yürütüyor. Yenilikçi ve cesur marka kampanyaları ile toplumsal faydayı birleştiren marka programları yapmaya önem veriyor.

Haberin Devamı

AYSEL AYDIN
Hayat Kimya / Strateji ve Pazarlamadan Sor. Bşk. Yrd

TÜ Kimya Mühendisliği mezunu. FMCG sektörünün büyük oyuncuları arasında yer alan markalarını, 100’e yakın ülkede tüketicilerle buluşturan Hayat Kimya’nın temizlik kağıdı kategorisinde göreve başladı. Yönettiği markalar 10. yılında temizlik kağıdında pazar liderliğini sahiplendi. 2016’dan beri Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Hayat Kimya’nın tüm dünyada strateji ve pazarlama faaliyetlerini yürütüyor.

BARIŞ EKENER
Sur Yapı/ Pazarlama ve Satıştan Sorumlu GMY

Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu. 1999 - 2011 yılları arasında Uluslararası Pazarlama, Dış Ticaret, Lüks Tüketim Ürünleri, Pazarlama ve Satış alanlarında çalıştı. 2011 yılında Sur Yapı’ya katılan Barış Ekener Sur Yapı’nın pazarlama, iletişim, satış ve reklam operasyonlarına katkı sunuyor. Halen Sur Yapı’nın Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı.

BEGÜM ARŞ TÜRK
Logo Yazılım CMO

Yeditepe Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği mezunu. Aynı üniversitede MBA yaptı. Zorlu Rusya operasyonlarında Pazarlama Müdürü olarak, Turkcell’de Bireysel Satış, Ticari Pazarlama, Perakende Geliştirme ve Ürün Planlanma alanlarında çalıştı. 2016’da Logo Yazılım’a Pazarlama Müdürü olarak katıldı ve 2019’da Pazarlama ve Sadakat Yönetimi Direktörü, 2020’de Pazarlama Grup Başkanı oldu ve Logo Grup Komite üyesi.

BİLGE ÇİFTÇİ
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO

ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. 1998-2005 arası P&G Türkiye’de görev aldı. 2005’te P&G Avrupa merkezinde çalışmak üzere Cenevre’ye gitti. 2011 yılında Türkiye’ye dönerek Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü oldu. 2016’da markanın dönüşüm sürecine liderlik etmek üzere Vodafone Birleşik Krallık’ta Marka Direktörü olarak görev aldı. Mart 2020’den beri Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su.

BİLLUR BURKUTOĞLU
Aras Kargo / Paz., Müşteri Deneyimi ve Kur. İletişim GMY

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Eğitimine UC Berkeley’de devam etti. Nestle, Danone, Sütaş, Hayat Kimya, Kale Endüstri Holding gibi kurumlarda Pazarlama Yöneticiliği yaptı. Tutkusu, dönüşümü ateşleyerek sorumlu olduğu marka ve ekiplerin gelişmesini sağlamak. Aras Kargo’da Pazarlama, Kurumsal İletişim, Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Heyeti üyesi olarak çalışıyor.

BURCU CİVELEK YÜCE
Akbank / Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler GMY

Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’ni ve Executive MBA’i tamamladı. Harvard Business School ve Koç Üniversitesi’nde eğitimlere katıldı. 2006’da katıldığı Akbank’ta Strateji Bölüm Başkanlığı, İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcılığı ve Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı görevlerini aldı. 2022’de Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı oldu.

BURÇİN ÇELİK
CarrefourSA / Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Paz. GMY

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu. CarrefourSA’da İthalat ve Lojistik departmanında yönetici olarak işe başladı. 2012’de Tedarik Zinciri, Kasa Yönetimi, Sistem ve Organizasyondan Sorumlu Direktörlük görevine atandı. 2013’te Tedarik Zinciri, Kasa Hattı ve Organizasyondan Sorumlu olarak başladığı görevine Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak devam ediyor.

CAN METE PAKER
Borusan Otomotiv / BMW Mini BMW Motorrad GMY

26 yıldır BMW Group ve Borusan Otomotiv’de. Eylül 2021’den beri BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarının satış ve pazarlamasından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı. Pazarlama İletişimi, Dijital Müşteri Deneyimi & İş Geliştirme, Ürün Yönetimi ve Satış ekiplerine liderlik ediyor. Güçlü marka odağı ve entegre müşteri deneyimi odağında otomotivde elektrifikasyon dönüşümü ve sürdürülebilirlik projeleri konusunda tutkulu.

CEM DEMİRÖZ
Watsons Türkiye / Pazarlama ve Ticaret Direktörü

Cem Demiröz Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Pittsburgh Üniversitesi’nde MBA eğitimi aldı. 2000 yılı itibarıyla sırasıyla Doğan Yayıncılık, Sony Türkiye, Dixons Retail ve Tesco’da üst düzey yöneticilik ve yönetim kurulu üyeliği görevlerini üstlendi. Cem Demiröz 2018 yılından beri Watsons Türkiye’de Ticaret ve Pazarlama Direktörü (CMO) olarak çalışma hayatına devam ediyor.

CRİSTİNA POLİNİ
Penti CMO

Kozmetikten hazır giyime, toptan satıştan çok kanallı perakendeye farklı rekabetçi alanlarda ve pazarlarda Marka Oluşturma, Pazarlama Stratejisi ve Yönetiminde kapsamlı deneyime sahip. Müşteri deneyimi, portföy yönetimi, ürün yaşam döngüsü yönetimi ve P&L yönetimi dahil olmak üzere tüketiciler hakkında kapsamlı bir uzmanlığı var. Katılımcı bir lider olarak, ortak hedeflere ulaşmak için ekibini tüm süreçlere dahil ediyor.

ÇAĞANUR ATAY UÇTU
MediaMarkt/ Paz., e-Ticaret & Kurumsal İletişim Dir.

MediaMarkt Türkiye’ye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü olarak başladı. Markanın dijital dönüşümündeki başarılı projelerin ardından e-Ticaret Direktörlüğü rolünü üstlendi. 2 yıl MediaMarkt İsveç’in de Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü olarak görev yaptı. Ardından 13 ülkeyi kapsayan holdingin Global Pazarlama ekibinde de yer aldı. Halen Türkiye’deki Pazarlama, E-Ticaret ve Kurumsal İletişim Direktörü.

EBRU ŞAPOĞLU
Şişecam / Satış Genel Müdür Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu. İşe Şişecam Düzcam Grubu’nda başladı. Boğaziçi Üniversitesi ve University of Texas akademik iş birliği ve Leading in a Global World ve INSEAD-Şişecam iş birliğinde liderlik programlarını tamamladı. Şişecam’da pazarlama, satış, iş ve pazar geliştirme projeleri gibi farklı fonksiyonlarında sorumluluk aldı. Ocak 2022 tarihi itibarıyla Şişecam Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı.

 EKMEL NURİ BAYDUR
Migros / Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi

Eğitimini Marmara Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladı. 1995 yılında Migros Ticaret A.Ş.’de göreve başladı. 2021 Şubat ayı itibarı ile Pazarlama İcra Kurulu Üyesi olarak görevine devam ediyor. Pazarlama Çemberi olarak tanımlanan, Migros’un temel yapıtaşları olan fiyat kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirlik başlıklarında düzenli olarak yapılan çok kapsamlı analizlere göre stratejilerini belirliyor.

EMRE KURTOĞLU
Teknosa / Dijital Ticaret ve Pazarlama GMY

Galatasaray Lisesi ve Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Sırasıyla Danone, GıdaSA, Kimberly Clark ve Mavi’de Satış, Pazarlama ve E-ticaret departmanlarında üst düzey görevler üstlendi. 2013’te London Business School’da Pazarlama Eğitimi aldı. Ekim 2018 itibarıyla Terra Pizza’nın CEO’su olarak görev aldı. 2021 yılından itibaren Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam ediyor. 

ERDEM İNAN
Trendyol Group CMO

Bilkent Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunu. Bocconi Üniversitesi’nde İnovasyon ve Teknoloji Ekonomisi & Yönetimi yüksek lisansını tamamladı. Peak Games gibi teknoloji şirketlerinde yöneticilik yaptı. Trendyol Group’ta 2017’den bu yana büyümeden sorumlu. Müşteri deneyimi, CRM & Digital Engagement, data science, dijital pazarlama, pazarlama iletişimi gibi farklı ekiplerin liderliğini üstleniyor.

 ESRA ARSLANBAŞ KAYNAK
Otokoç Otomotiv CMO

Otomotiv ve araç kiralama sektörlerinde 19 yıllık deneyimi var. E-ticaret, Dijital Platformlar, Müşteri Deneyimi, Dijital Pazarlama, CRM, Omnichannel, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk konularında birçok projeyi hayata geçirdi. Temmuz 2021’den bu yana çevik dönüşüm sürecinde Organizasyon Tasarım Takımının Product Owner’ı ve geliştiricilerinden biri. Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü olarak 8 ülkeden sorumlu.

 EVREN DERECİ
Koç Sistem CMO

stanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden ekonomi dalında lisans ve Massachusetts Institute of Technology (MIT)’den MBA derecesi aldı. İş yaşamına Unilever’de Marka Müdür Yardımcısı olarak başladı. PwC, Vodafone, Türk Telekom ve Teknosa’da çeşitli sorumluluklar üstlendi. 2017 yılı Mayıs ayı itibariyle KoçSistem’de Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve KoçDigital Yönetim Kurulu Üyesi görevini yürütüyor.

 FİRUZAN İŞCAN
AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı

Lisans ve yüksek lisansını Galatasaray Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde tamamladı. Çalışma hayatına Galatasaray Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak başladı. 2001- 2018 arasında Allianz Türkiye ve Almanya’da görev üstlendi. Mayıs 2018’den bu yana AXA Sigorta’da Satış, Pazarlama, Çözüm Merkezi, Dijital Sigortacılık Uygulamaları, İnovatif İş Birlikleri Yönetimi ve İş Geliştirme departmanları ve bağlı birimlerin yöneticisi.

 GÖKHAN MENDİ
TEB / Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli GMY

İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü mezunu. İstanbul Üniversitesi’nde MBA ve London Business School’da Executive MBA yaptı. Citibank UK/İstanbul’da Kredi Kartı Satış ve Pazarlama Müdürü olarak bankacılığa başladı. Finansbank Hollanda, Finansbank Türkiye ve Fortis Türkiye’de görevler üstlendi. TEB’de Perakende, Bireysel ve Özel Bankacılık ile Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri faaliyetlerinden sorumlu Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı

 GÖKTUĞ OKAN OĞUZ
Monster Notebook CMO

20 yıldan uzun süredir pazarlama, e-ticaret, dijital pazarlama, satış, strateji ve iş geliştirme alanlarında çalışıyor. Microsoft, Sony ve Yellow Pages’te çalışmalarının yanı sıra kendi kurduğu e-ticaret firması olan unnado. com’la elde ettiği başarıları kariyer yolculuğunun önemli basamakları arasında. Monster Notebook’ta 2 yıldan uzun süredir CMO’luk görevini sürdürüyor ve Pazarlama stratejileri alanındaki çalışmalarına devam ediyor.

 MELİS YURTBAY
Yurtbay Seramik Paz. Sorumlu YK Üyesi

University for the Creative Arts ve American Intercontinental University İç Mimari Bölümü’nden mezun oldu. Regents University European Business School’ da Uluslararası Pazarlama Yönetimi üzerine yüksek lisans yaptı. Yurtbay Seramik’te Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi olarak marka stratejisinin yeniden ele alınması, ulusal & uluslararası pazar odaklı stratejilerin kurgulanmasında rol üstlendi. 

MERVE NAZ ATMACA
BluTV CMO

Genoa Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler, Bahçeşehir Üniversitesi’nde Executive MBA ve New York University’de Dijital Pazarlama eğitimi aldı.16 yıllık kariyerinin 12 yılında dijital platformlarda görev üstlendi. Veriye dayalı 360 pazarlama stratejileri oluşturma, abone yönetimi, marka ve lansman stratejisi, platform yönetimi ve büyüme stratejisi konularında deneyim kazandı. Kasım 2020’den beri BluTV’de CMO olarak görev alıyor.

 MUSTAFA KABAKÇI
Ülker CMO

Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü mezunu. Kariyerine Evyap’ta Marka Yöneticisi olarak başladı. İran Evyap, Kellogg’s, NIVEA Beiersdorf Türkiye ve Beiersdorf Almanya’da çeşitli görevler üstlendi. pladis bünyesine geçmeden önce son olarak 2018-2020 yılları arasında NIVEA’da Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı. Ülker CMO’su olarak atanmadan önce pazarlama organizasyonunda Bisküvi İş Birimi’nden sorumluydu.

 NAZIM ERDOĞAN
sahibinden.com CMO

İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA yaptı. Kariyerine Aygaz’da başladı. Beko Elektronik ve Turkcell’de görev yaptı. TEB’de Dijital Bankacılıktan sorumlu Müdür ve Direktör olarak çalıştı. CEPTETEB’in lansmanına liderlik eden ekipte yer aldı. Alfa Bank’taki görevinin ardından BNP Paribas Cardif’te Pazarlama ve Dijitalden sorumlu İcra Kurulu Üyesi oldu. 3.5 senedir sahibinden.com’da CMO.

 NECDET KALKAN
Nestle / Nescafe ve Starbucks İş Birimi GM

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA derecesi aldı. 2006 yılında Nestle ailesine katıldı. 2015’te Nescafe Gold, Nescafe Classic ve Nestle Coffeemate kategorilerinden sorumlu Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. Ardından Nestle Türkiye Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Nestle Türkiye Nescafe İş Birimi Genel Müdürü olarak görev yapıyor.

 NEVRA EKER
Eker Süt Ürünleri/ Satış ve Pazarlamadan sorumlu GMY

Robert Kolej mezunu. Duke Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler okudu. Boğaziçi Üniversitesi’nin yönetim ve işletme alanında Executive MBA programından mezun oldu. Eker Süt Ürünleri Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam ediyor. Yeni nesil anlayışa sahip bir yönetici olarak hem iş kariyeri hem de sporcu kimliği ile ilham veren bir lider profili çiziyor.

 NİHAL GÜL
LC Waikiki/ Müşteri İç Görüleri ve Paz. İletişimi GMY

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. İş hayatına Ülker’de başladı. 2005-2012 arası Kellogg Company’de pazarlama liderliği rolleri üstlendi. 2012- 2019 arası Ülker bisküvi ve kek kategorilerinin pazarlama direktörlüğünü yürüttü. 2019’dan beri LC Waikiki’de Müşteri İçgörüleri ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı. İş ve pazarlama stratejisi, marka ve kategori yönetimi, müşteri içgörüleri, iletişim ve inovasyon alanlarında uzman.

 NİLÜFER REİSOĞLU
Türk Tuborg / Pazarlama Başkan Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. İş hayatına Türk Tuborg’da Planlama ve Halkla İlişkiler Uzmanı olarak başladı. 1993-2008 yılları arasında Türk Tuborg bünyesinde pazarlama biriminde çeşitli roller üstlendi. 2008-2009 arasında Pınar Grubu’nda Pazarlama Direktörü olarak görev aldı. 2009 yılından bu yana Türk Tuborg’un İcra Kurulu üyesi ve Pazarlama’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görevine devam ediyor. 

NURÇİN KOÇOĞLU
Boyner/ Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu. Grenoble Ecole de Management Üniversitesi’nde Dijital İş Yönetimi yüksek lisansını tamamladı. Nurçin Koçoğlu çalışma hayatına Mercedes-Benz’de başladı. Turkcell, Hepsiburada, MediaMarkt ve Türk Telekom’da önemli roller üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Boyner Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı görevini üstlendi.

 OKAN EROL
Yemeksepeti CMO

Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Lisans ve Cranfield University Strategic Marketing Yüksek Lisans Programları mezunu. İngiltere’de Tesco bünyesinde dijital pazarlama tecrübesinin ardından 10 seneyi aşkın Yemeksepeti’nin tüm dikey ve markalarının kitle iletişim, branding, CRM, kampanya, müşteri büyümesi, pazarlama teknolojileri, içerik pazarlaması ve yaratıcı süreçlerine liderlik ediyor. 2022 başından itibaren CMO.

 ONUR YAPRAK
Procter & Gamble CMO

İş hayatına 2003’te P&G’de Marka Müdürü olarak başladı. 2009’a kadar çeşitli markalarda marka yöneticiliği yaptıktan sonra, İsviçre’de P&G Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden sorumlu Marka Direktörü oldu. Türkiye’ye dönünce 2014 -2016 arası Türkiye ve Kafkaslardan sorumlu CMO, 2016-2020 arası Bebek Bakım ve Kadın Bakım kategorileri Satış Direktörü olarak çalıştı. 2020’den beri bölgesel CMO.

 OZAN KIRMIZI
ING Türkiye / Bireysel Bankacılık GMY

ING Türkiye’ye 2006’da katıldı. Bireysel Bankacılık bünyesinde 2015’te Pazarlama ve Satış Direktörü görevine atandı. 2018-2020 arası Dijital Bankacılık ve Şube Satış Yönetimi Direktörü görevini yürüttü. 2020’de Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi oldu. Bireysel Bankacılıkta satış ve ürün yönetiminde projelere liderlik etti. Dijital kanalların müşteri odaklı dönüşümünde önemli rol üstlendi.

 ÖMER KIZIL
Uludağ İçecek / Satış ve Paz. Sorumlu İcra Kurulu Bşk. Yrd.

Uludağ Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu. 1989 yılından beri Uludağ İçecek bünyesinde görev alıyor. 1995-2001 arasında Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü, 2001-2010 arasında Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldı. 2010’da Satıştan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı pozisyonuna geçti. 2019’dan beri Satış ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak kariyerine devam ediyor.

 ÖZKAN ÖZYAVUZ
KFC Türkiye CMO

Koç Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Kariyerine 2008’de Avea’da başladı. 10 yıllık telekom deneyiminde Turkcell Platinum ve gnctrkcll’in pazarlama ve iletişim stratejilerinin oluşturulmasında etkin rol oynadı. 2017’de Mars Sportif’in tüm pazarlama faaliyetlerini yönetmeye başladı. Marka iletişimi, müşteri deneyimi ve gelir yönetimi konularında çalışmalarını sürdürdü. 2020 yılında KFC Türkiye’de CMO rolünü üstlendi.

 PINAR GÜZEY
Maher Holding / Pazarlama ve Dijital Başkanı

Yurtiçi ve yurtdışında pazarlama ve dijital alanda 23 yıl deneyimi var. MBA sonrası Almanya ve Avusturya’da dijital ve pazarlama alanında çalıştı. Turkcell’in Dijital Kanallarını yönetti. D&R’da CMO olarak görev aldı. Kurucu ekibinde olduğu Quick Sigorta’da CMO& CDO olarak çalıştı. Kariyerine Quick Sigorta, Corpus Sigorta, Quick Finans ve Qpay‘den sorumlu Maher Holding Pazarlama ve Dijital Başkanı olarak devam ediyor.

 PINAR LAFÇI TOGAY
Domino’s / Pazarlama ve Dijital Genel Müdür Yardımcısı

IEP Lille Siyaset Bilimi ve Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. Çalışma hayatına 2006’da Legrand Group’ta Ürün Müdürü olarak başladı. Kariyerine Leroy Merlin’de farklı yönetsel görevlerle devam etti. 2014 itibarıyla Penti’de Kategori Direktörü ve Pazarlama Direktörü olarak rol aldı. 2019’dan beri Pazarlama ve Satış Direktörü unvanıyla Domino’s’taki görevini sürdürüyor. 

PINAR SALTAT
Bayer Tüketici Sağlığı Pazarlama Direktörü

ODTÜ Sosyoloji mezunu. İş hayatına Garanti Bankası’nda başladı. İTÜ Executive MBA programını tamamladı. 14 yıl Nestle’de pazarlama ve satış departmanlarında farklı görevlerde bulundu. 3 yıl Sidney’de bölge ofisinde çalışarak Asya, Afrika ve Okyanusya’da bulunan Nestle pazarlarına pazarlama ve satış alanlarında danışmanlık verdi. 2015 yılında katıldığı Bayer Türkiye’de Tüketici Sağlığı Pazarlama Direktörü. 

SEHER POYRAZOĞLU YAVUZ
Shell & Turcas Pazarlama Direktörü

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Galatasaray Üniversitesi Stratejik Pazarlama İletişimi Bölümü’nde yüksek lisans, Kellogg School of Management Northwestern Üniversitesi’nde İleri Seviye Pazarlama Yönetimi programını tamamladı. Kariyerine Unilever’de başladı. Coca Cola’da Azerbaycan’dan sorumlu Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. 2016’dan bu yana Shell Türkiye’nin Pazarlama Direktörü. 

SERKAN ÜLGEN
Yapı Kredi / Perakende Bankacılık GMY

Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. Yapı Kredi’deki görevine 2001 yılında Kredi Kartları Pazarlama ekibinde yönetici olarak başladı. 2018’den bu yana Yapı Kredi’de Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi. Aynı zamanda Yapı Kredi Bank Azerbaycan ve Yapı Kredi Yatırım Yönetim Kurulu üyesi. Ülgen, Bankalararası Kart Merkezi’nde (BKM) Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak da görev yapıyor. 

SERPİL BERKAN
Mavi CMO

Mavi’deki görevine 1997 yılında Halkla İlişkiler Müdürü olarak başladı. İlk 10 yıllık süreçte pazarlama iletişimini bütünsel bakış açısıyla yöneterek, Mavi’nin; jean odaklı moda markasına dönüşümünde ve en sevilen markalar arasında yer almasında etkin rol üstlendi. 2017’den bu yana CMO görevini yürütüyor. Halen CRM, reklam, görsel iletişim, PR, dijital pazarlama ve sürdürülebilirlik bölümlerinin yöneticiliğini yapıyor.

 SİNAN SEHA TÜRKSEVEN
Petrol Ofisi CMO

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde MBA yaptı. İş hayatına Gillette’te başladı. P&G ve British American Tobacco’da pazarlamanın farklı branşlarında tecrübe edindi. 2017 yılında Petrol Ofisi’nde çalışmaya başladı. Marka iletişim, sadakat sistemleri, mobil uygulamalar ve iş birliklerinden sorumlu Kıdemli Pazarlama Müdürü olarak görev aldı. Aralık 2021’de Petrol Ofisi CMO’su oldu.

 SİNAN ÜNAL
TFI TAB Gıda Yatırımları CMO

Galatasaray Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitede Executive MBA programını tamamladı. 2019 yılında TFI TAB Gıda Yatırımları’na CMO olarak katılmadan önce CocaCola Stratejik Müşteriler ve Yerinde Tüketim Kanalı Direktörü olarak görev yaptı. Sinan Ünal halen TFI’nın 360 derece pazarlama faaliyetlerine ve şirketin dijital dönüşüm stratejilerine liderlik ediyor.

 TOLOY TANRIDAĞLI
Unilever/ Dondurma Kategorisi Genel Müdürü

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. 2013’te Unilever Türkiye liderlik ekibine katıldı. Dondurmadan Sorumlu Pazarlama Direktörlüğü ve Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Dondurma, İçecek & Gıda Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı görevlerini üstlendi. Temmuz 2022’de Unilever Türkiye ve Orta Doğu Dondurma Kategorisi Genel Müdürü oldu

 YASEMİN GÜRLEROĞLU
Banvit / Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü

Koç Üniversitesi’nden Executive MBA derecesi aldı. Pınar ve Sütaş’ta Ürün Müdürlüğü yaptıktan sonra 2007 - 2019 yılları arasında Nestle Türkiye’de pazarlama alanında farklı iş birimlerinde görev aldı. 2020 yılında Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevine geldi. Yasemin Gürleroğlu Banvit BRF’nin Marka Stratejisi ve İletişimi, Kurumsal İletişim ve ArGe bölümlerinin liderliğini yapıyor

 Peki bu seçim nasıl yapıldı?

DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen “En Etkin 50 CMO” araştırması kapsamında, Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsaya kote şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular baz alınarak 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki repütasyonu yönlerinden araştırmaya dahil edilen 800’ün üzerinde organizasyonun en üst düzey pazarlama yöneticisine ulaşıldı.

 Pandemi dönemi sorumlulukları dikkate alındı

Adaylar belirlenirken, görev süresi 1 yıldan kısa olan ve araştırmada yer almak istemeyen CMO’lar kapsam dışı bırakıldı. Adaylardan, performans ve iş deneyimlerine ek olarak; pandemi dönemi sonrası üstlendikleri sorumluluklar ve uygulamalarındaki değişimlere ilişkin bilgiler temin edildi. Temin edilen bilgiler, danışma kurulu tarafından analiz edildi. Danışma kurulunun oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken Türkiye’nin En Etkin 50 Pazarlama Yöneticisi belirlendi.

CMO Summit 2022

En Etkin 50 CMO’ya ödülleri, 22 Eylül Perşembe günü Mandarin Oriental Bosphorus’ta gerçekleşecek CMO Summit 2022’de takdim edilecek. Pazarlama ve yönetim alanından önemli düşünce önderleri ve karar alıcılara ev sahipliği yapacak CMO Summit 2022’de 20’nin üzerinde üst düzey konuşmacı yer alacak.