Otomobil 2024’te farklı bir pazar

2024’te farklı bir pazar

18.12.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Toyota Türkiye Pazarlama A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, sektörün, son 11 ayı rekorla satışla kapattığını ve yılın son ayında da benzer bir tempo beklendiğini kaydederek, “Böylece 2023 yılı, uzun zamandır karşılanamayan araç talebiyle, rekor satışları getirmiş görünüyor. Rekor satış rakamları getiren 2023 yılının ardından 2024 yılında araç bulunurluğu anlamında normalleşme sürecinin devam edeceğini söyleyebiliriz” dedi.

2024’te farklı bir pazar

Daha önceki yıllarda olduğu gibi, 2024’ün de markaların fırsat buldukça kampanyalar yapacağı bir yıl olacağını vurgulayan Bozkurt, “2023’te ilk defa 1 milyonun üzerinde bir pazar elde edilmiş olsa da 2024 yılında ise daha farklı bir tabloyla karşılaşacağımızı öngörüyoruz. Araç fiyatlarında yükseliş, kredi maliyetleri, krediye ulaşmada zorluk ve kısıtlar, pazarın yüzde 30-35 civarında daralmasına yol açabilir. Bu noktada otomobil ve hafif ticari dahil olmak üzere 750-800 bin civarında bir pazar hacmi gerçekleşebilir” değerlendirmesini yaptı. Bozkurt, Toyota olarak önümüzdeki yıl pazarın büyüklüğüne göre yüzde 10’luk bir paya sahip olacaklarını kaydetti.